Bursa de Valori, un ring tot mai popular al economiei româneşti

Autor: Liviu Popescu Postat la 06 noiembrie 2025 17 afişări

Bursa de Valori, un ring tot mai popular al economiei româneşti

Să investeşti la bursă este mai simplu ca niciodată. Trebuie doar să începi. Nu ai nevoie de mulţi bani, chiar şi câţiva lei.

 

Bursa de Valori Bucureşti a devenit în ultimii ani un ring tot mai populat şi mai urmărit, într-o transformare care vorbeşte despre schimbarea comportamentului financiar al românilor. Dacă în 2016 erau înregistraţi aproximativ 70.000 de investitori, astăzi numărul lor depăşeşte 260.000, potrivit datelor Fondului de Compensare. Practic, în mai puţin de un deceniu, piaţa s-a mărit de aproape patru ori, o evoluţie remarcabilă pentru un domeniu care până nu demult era considerat o nişă.

Dincolo de cifre, transformarea are şi o dimensiune culturală. Piaţa de capital începe să fie percepută nu doar ca un loc pentru speculaţii şi pentru cei cu bani, ci ca un spaţiu de întâlnire între companii şi investitori care caută transparenţă, performanţă şi responsabilitate. Ponderea investitorilor activi – cei care au realizat cel puţin o tranzacţie în ultimele şase luni – a urcat de la aproximativ 30% în 2016 la peste 50% în 2025, potrivit datelor agregat de ZF de la Autoritatea de Supraveghere Financiară şi Fondul de Compensare. Cu alte cuvinte, jumătate dintre cei care au conturi la bursă participă efectiv la tranzacţii, pondere despre care brokerii spun că este un semn că investiţiile au devenit parte din comportamentul financiar curent.

Fenomenul e alimentat şi de apariţia unei generaţii mai tinere de investitori, conectaţi digital şi familiarizaţi cu aplicaţiile de tranzacţionare, dar şi de faptul că din ce în ce mai multe companii româneşti aleg să se listeze. Pentru acestea, bursa devine un instrument de finanţare şi de validare publică. O companie listată îşi expune cifrele, strategia şi performanţele în faţa investitorilor, iar piaţa o răsplăteşte sau o penalizează în funcţie de rezultate.

Valurile de listări din ultimii ani — de la companii antreprenoriale până la giganţi precum Hidroelectrica — au consolidat încrederea investitorilor. Iar pe măsură ce alte branduri româneşti se pregătesc să urmeze acelaşi drum, ideea că economia locală se deschide către piaţă devine tot mai puternică.

Cu alte cuvinte, Bursa de Valori a devenit una în care capitalul autohton a început să circule, să se multiplice şi să fie investit în afaceri româneşti. Iar asta arată că, la fel ca unele companii de familie ajunse la maturitate, întreaga piaţă a trecut la un nou nivel de încredere şi transparenţă.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
branduri romanesti,
actionari,
bursa,

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.