Reţeta nemţească în construcţii

Autor: Bogdan Angheluţă Postat la 26 iulie 2017 895 afişări

Pe o piaţă a materialelor de construcţii care a prins viteză, afacerea reţelei de bricolaj Hornbach are planuri de extindere. Cât de mult contează digitalul în ecuaţia bricolajului şi care sunt paşii pe care vrea să îi urmeze în continuare pe plan local povesteşte Albrecht Hornbach, preşedintele consiliului de administraţie al Hornbach Management AG.

Reţeta nemţească în construcţii
Reţeta nemţească în construcţii deschide galeria

A cincea generaţie Hornbach se află acum implicată în afacerea care poartă numele familiei. În acest  moment,  grupul, înfiinţat în 1877, operează 156 de magazine mixte de materiale de construcţii şi grădinărit, în nouă ţări din Europa (Germania, Austria, Olanda, Cehia, Luxemburg, Elveţia, Suedia, Slovacia şi România). Investiţiile companiei în România totalizează aproximativ 145 de milioane de euro; suma a fost direcţionată către achiziţia de terenuri, construirea şi dotarea celor şase magazine pe care Hornbach le operează local: trei în Bucureşti (Berceni, Militari şi Baloteşti), câte unul la Braşov, Timişoara şi Sibiu, cât şi în construirea sediului central. De menţionat este faptul că Hornbach deţine în România cele mai mari magazine de materiale de construcţii ca suprafaţă, în condiţiile în care competitorii au suprafeţe sub 20.000 de metri pătraţi per unitate. Magazinele Hornbach au o suprafaţă de 23.000 de metri pătraţi fiecare, cu excepţia celui din Sibiu, care se întinde pe 12.000 de metri pătraţi.

În cei 10 ani pe piaţa locală, Hornbach a ajuns la peste 730 de angajaţi, atât în magazinele pe care le deţine, cât şi în sediul central. În plus, investiţiile companiei în şcolarizările personalului nou angajat sau ale celui deja existent în companie au depăşit 3 milioane de euro. Potrivit afirmaţiilor lui Mugurel-Horia Rusu, directorul general al Hornbach România, compania are o rată de fluctuaţie a personalului de sub 4%; peste 59% dintre angajaţi se află în firmă de mai mult de trei ani şi jumătate.

”Am venit în România într-o perioadă în care toată lumea se grăbea să ajungă aici“, spune Albrecht Hornbach, preşedintele consiliului de administraţie al companiei. ”A venit apoi criza financiară şi a trebuit să fim extrem de atenţi cu spaţiile pe care le alegem pentru magazine. Criza nu ne-a lovit atât de rău, aşa că am putut continua dezvoltarea aici într-un ritm ceva mai scăzut.“ Faţă de aşteptările sale iniţiale, evoluţia nu a fost superioară, pentru că atunci când a venit în România acele aşteptări erau foarte ridicate. Dar, completează Albrecht Hornbach, ”în ultimii doi ani am văzut semne pozitive în ceea ce priveşte economia României, mai ales faptul că puterea de cumpărare a oamenilor creşte. România este una dintre cele mai performante pieţe pentru afacerea noastră din punctul de vedere al creşterii vânzărilor. Putem astfel continua planurile de expansiune pe care le-am avut iniţial; acum suntem prezenţi doar în patru oraşe mari, avantajul este însă că mai există multe locuri unde putem merge.“

Şeful Hornbach spune că nu are în prezent planuri să investească în alte state din regiune, pentru că important e să continue dezvoltarea pe pieţele pe care compania e deja prezentă, aşa cum ar fi Elveţia, Olanda sau România. ”Suntem o companie care creşte, iar asta aduce multe avantaje“, spune Albrecht Hornbach. ”Ne interesează expansiunea şi deschiderea unor noi magazine, dar nu cu aceeaşi forţă cu care am făcut-o în trecut. Era mult mai simplu să construieşti noi magazine, dar trebuie să fim foarte atenţi cu selectarea acestora, pentru că preţul la imobiliare a crescut, costurile de construcţie de asemenea, competiţia e mult mai puternică, iar toţi aceşti parametri trebuie luaţi în calcul. Astfel, probabilitatea de a găsi noi spaţii potrivite pentru un magazin este mult mai mică decât în trecut. Recordul a fost deschiderea a douăsprezece noi magazine într-un an, iar acum deschidem între două şi şase noi magazine anual.“

În ceea ce priveşte instabilitatea politică din Europa, executivul german spune că afacerea pe care o conduce a fost în mare măsură ferită; cu toate acestea, el crede că situaţia este una incertă. ”Ceea ce vedem acum e doar o parte din ce se va întâmpla; spre exemplu, Brexitul va veni, dar nu ştim exact în ce condiţii va avea loc. În Franţa alegerile au avut un deznodământ fericit, dar situaţia ar fi putut fi cu totul alta. Sper că Europa se va dezvolta într-un mod sănătos, pozitiv. Nu doar pentru binele mediului de business, ci şi pentru binele oamenilor.“ Din punctul de vedere al investiţiilor, Albert Hornbach spune că se va concentra în primul rând pe achiziţia de terenuri pentru noi magazine. ”O parte consistentă a investiţiilor va fi dedicată renovării magazinelor, pentru că e nevoie ca acestea să fie modernizate.“

Unul dintre cele mai importante proiecte ale concernului este acela de a deveni un retailer digitalizat, explică Albert Hornbach. ”Clientul trebuie să ştie, în orice moment al procesului de achiziţie, care e cea mai bună variantă pe care o are la dispoziţie: digital, online, offline. Sunt deja mai multe combinaţii disponibile clienţilor: ei pot spre exemplu să meargă la magazin, să discute cu specialiştii de acolo şi apoi să comande materialele la magazin sau acasă. Alţi clienţi dau comenzile de acasă şi vor să plătească fizic în magazin; sună ciudat, dar chiar aşa se întâmplă.“

Paginatie:

fii la curent cu cele mai noi analize de business

Urmareste BM pe Facebook

Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro

Care sunt planurile celui mai puternic executiv din industria telecom Care sunt planurile celui mai puternic executiv din industria telecom

Liudmila Climoc, CEO al Orange România, lider pe piaţa locală de telefonie mobilă, vorbeşte despre planurile companiei pentru dezvoltarea unor noi servicii, despre perioada de timp necesară integrării tehnologiei 5G, dar şi despre perspectivele pieţei româneşti de comunicaţii. Ce beneficii vor avea consumatorii de rând, dar şi cei din sfera de business în era 5G? Mai este loc de creştere pe piaţa locală? Cum a evoluat numărul clienţilor pe zona de servicii fixe? Sunt doar câteva dintre subiectele abordate de executiv.

vezi continuarea
ZF.ro
ATENŢIE! Cum se pregăteşte ANAF să oprească evaziunea fiscală URIAŞĂ ATENŢIE! Cum se pregăteşte ANAF să oprească evaziunea fiscală URIAŞĂ
DEZASTRUL de pe piaţa muncii: Sunt salarii mici în România? ”Noi oferim 15.000 LEI NET pe lună. Şi nu vine NIMENI! Pur şi simplu nu sună telefonul, măcar să avem o discuţie!”
ProMotor.ro
Dacia Duster se prezintă într-o versiune la care nici inginerii din MIOVENI nu s-ar fi aşteptat. Duster made in Austria e unic - GALERIE FOTO Dacia Duster se prezintă într-o versiune la care nici inginerii din MIOVENI nu s-ar fi aşteptat. Duster made in Austria e unic - GALERIE FOTO
ADIO fumat în maşină! Uite ce lege dură se pregăteşte!
Ce aduc românii în bagaje când se întorc în ţară. FOTO viral de pe o autostradă din Ungaria!
Descopera.ro
BEŢI des VIN alb sau vin roşu fără să cunoaşteţi ce se ascunde în realitate în STICLELE pe care le cumpăraţi BEŢI des VIN alb sau vin roşu fără să cunoaşteţi ce se ascunde în realitate în STICLELE pe care le cumpăraţi
Experimentul ŞOCANT pe care un tânăr medic l-a făcut pe o sclavă TÂNĂRĂ. "Are o dimensiune extraordinară"
''PIESA'' cu care femeile dau gata orice BĂRBAT. A scandalizat mult timp
Go4it.ro
Un fost luptător SEAL a oferit, în câteva cuvinte, soluţia INCREDIBILĂ pentru distrugerea dictaturii lui Kim Jong-un din Coreea de Nord, folosind această „armă”. Expert: S-ar putea să meargă! Un fost luptător SEAL a oferit, în câteva cuvinte, soluţia INCREDIBILĂ pentru distrugerea dictaturii lui Kim Jong-un din Coreea de Nord, folosind această „armă”. Expert: S-ar putea să meargă!
O companie din CHINA anunţă telefonul care se încarcă în doar 13 minute! Tehnologia revoluţionară pe care SAMSUNG şi APPLE nu o au
Camerele video vândute la SECOND HAND au fost folosite pentru a SPIONA ce fac noii proprietari la ei acasă
Csid.ro
Dieta de vară: cum să slăbeşti 4 kilograme în 2 săptămâni Dieta de vară: cum să slăbeşti 4 kilograme în 2 săptămâni
Cât de stropite sunt roşiile româneşti din pieţe?
Dr. Mihaela Bilic: cum slăbeşti simplu şi ieftin 30 de kilograme VIDEO MARIUS TUCĂ SHOW

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.