Şi influencerii suferă de burnout

De la influencerii din online oricine poate afla orice şi poate primi sfaturi despre orice. Chiar şi despre burnout, stres, hormonul fericirii, dopamina, sau frustrări legate de înfăţişarea fizică. Dar aceste probleme îi lovesc şi pe ei, efecte ale statului prea mult online. Meseria de influencer nu este dintre cele mai sănătoase. În sprijinul lor vine o nouă terapie, scrie revista Wired.
Jayde Powell nu intenţionează să fie influencer pentru totdeauna. De fapt, obiectivul fetei în vârstă de 32 de ani este să renunţe la reţelele sociale până când ajunge la vârsta de 40 de ani. Powell este, de asemenea, strateg de marketing în social media şi creator de conţinut care postează cam un videoclip pe zi, în principal pe LinkedIn. Participă la evenimente organizate de branduri precum Uber şi Delta Airlines şi îi sfătuieşte pe alţii cu privire la modul de a obţine parteneriate de brand. Acum câteva săptămâni, a scris că a câştigat peste 50.000 de dolari în primul trimestru al acestui an.
În pofida succesului său, Powell spune că a suferit deja efectele negative ale faptului că o parte prea mare din viaţă şi-o trăieşte online. „Pur şi simplu nu cred că este în regulă să mă trezesc şi să mă grăbesc să mă uit imediat în telefon în fiecare dimineaţă”, spune ea, menţionând că a început să poarte ochelari care filtrează lumina albastră în 2021, în încercarea de a ameliora migrenele pe care le are deoarece stă mult timp cu ochii în ecran.
Recunoaşte că este dependentă de reţelele sociale şi de dopamina care vine odată cu momentele culminante ale implicării. „Este jenant să spun, dar este adevărat.” Powell merge la un terapeut cam o dată pe lună şi spune că „majoritatea” şedinţelor sale sunt petrecute discutând despre probleme legate de carieră, inclusiv epuizarea profesională, presiunea constantă de a rămâne relevantă în domeniul ei şi hărţuirea din partea publicului.
Deşi spune că majoritatea prietenilor ei creatori îşi doresc un terapeut, din cauza instabilităţii veniturilor lor „terapia aproape că este văzută ca un lux”. CreatorCare, un serviciu de terapie prin telesănătate lansat recent, îşi propune să reducă acest decalaj oferind terapie la scară variabilă, adaptată special persoanelor care lucrează în economia creatorilor de conţinut. Această iniţiativă – un proiect al companiei de telesănătate Revive Health Therapy şi al organizaţiei pentru comunitate Creators 4 Mental Health – va oferi oamenilor acces la terapeuţi umani, cu sesiuni virtuale care variază ca preţ de la 60 de dolari la 180 de dolari. Lansarea vine în contextul în care tot mai mulţi creatori îşi exprimă opiniile despre dificultăţile din industrie. În februarie, youtuberul Mr. Beast i-a spus gazdei Steven Bartlett în podcastul Diary of a CEO: „Dacă sănătatea mea mintală ar fi o prioritate, nu aş avea atât de mult succes pe cât am”.
Pentru mulţi influenceri, terapia este considerată un lux. CreatorCare, un nou serviciu de telesănătate, vine să umple acest gol, oferind şedinţe adaptate realităţilor din industria de content creation. Sesiunile costă între 60 şi 180 de dolari şi se adresează special creatorilor de conţinut, într-un efort de a reduce presiunea mentală care vine cu munca online.
Au existat, de asemenea, eforturi mai ample de a reglementa modul în care aceşti oameni sunt trataţi de platformele pe care le populează – şi pentru care generează profit. Un studiu de cercetare despre influenceri publicat în revista Digital Health în 2024 a descoperit o „asociere semnificativă” între utilizarea prelungită a reţelelor sociale şi emoţiile negative accentuate, pentru cei care câştigă mai puţin de 10.000 de dolari din postările lor existând o probabilitate mai mare să se simtă rău.
Cofondatoarea CreatorCare, Shira Lazar, în vârstă de 42 de ani, spune că deşi iubeşte creativitatea şi comunitatea care vin odată cu munca în domeniu, „frica de a dispărea alimentează epuizarea într-un sistem care îţi cere constant să alimentezi feedurile”. Creatorii se confruntă cu anxietate, depresie, tulburări de alimentaţie şi venituri care pot fluctua foarte mult de la o lună la alta, spune ea. Creatorii se pot confrunta, de asemenea, cu dificultăţi în a-şi forma un sentiment puternic de identitate în afara personalităţii pe care şi-o creează pe reţelele de socializare, spune Lazar. În acelaşi timp, subliniază ea, este o carieră foarte căutată, 57% dintre respondenţii din generaţia Z declarând că vor să devină influenceri, potrivit unui sondaj din 2023 realizat de firma de cercetare Morning Consult. Amy Kelly, cofondatoare a Revive Health Therapy, este terapeut de familie autorizat care consultă mulţi creatori. Este familiarizată cu multe dintre aceste probleme, comparând creşterea industriei cu „o maşinărie care a fost construită fără service”.
Ea spune că influencerii şi creatorii îşi pot pierde şi ei simţul perspectivei, din cauza conexiunilor nenaturale constante pe care şi le formează online. „Când primim aceste aprecieri, inimioare şi mesaje, organismul nostru ne răsplăteşte cu dopamină... Este un simulacru şi o imitaţie a interacţiunii din viaţa reală”, spune ea. Dar, pe de altă parte, atunci când aceste comentarii nu sunt măgulitoare, pot fi simţite ca disproporţionat de negative. „Reacţia mea va fi mai puternică decât dacă provocarea ar fi venit de la o persoană oarecare de pe stradă care îmi strigă nişte cuvinte urâte”, a explicat Kelly. Este o problemă cu care Powell se poate identifica. Ea spune că recent a fost făcută grasă online doar pentru că a lăudat o performanţă a fiicei cântăreţei Beyoncé, Blue Ivy. Când a ajutat la lansarea unei comunităţi a femeilor de culoare fumătoare de canabis, spune ea, a fost hărţuită pe platforma X a lui Elon Musk - în mare parte de către alte persoane de culoare - şi a fost acuzată că „încearcă să asocieze consumul de droguri cu comunitatea de culoare”.
Când vorbeşte cu executivii, Powell scoate uneori în evidenţă mai degrabă experienţa ei în marketing decât statutul ei de influencer. Ea spune că există „cu siguranţă o oarecare stigmatizare” în jurul celui din urmă, care este perceput „ca nefiind o meserie reală”. Dar această percepţie este una care se schimbă, apreciază Daniel Abas, preşedintele Creators Guild of America. Breasla, care s-a format în 2023, este o organizaţie non-profit care îşi propune să protejeze şi să susţină creatorii şi influencerii. Nu este un sindicat. „Cred că oamenii şi companiile nu recunosc pe deplin ce înseamnă a influenţa”, spune Abas. „Atenţia altora înseamnă comerţ şi fiecare afacere necesită atenţie... Creatorii sunt cu un pas în faţă prin faptul că îşi creează atenţie pentru ei înşişi.” Breasla, care spune că reprezintă peste 1.000 de creatori (Abas nu a oferit un număr exact), a lansat recent un set de standarde pe care companiile care lucrează cu creatorii le pot adapta şi respecta legal. Unul dintre principiile cheie este acordul de a plăti creatorii în termen de 90 de zile.
Abas spune că lipsa plăţii este un factor de stres major pentru creatori. „La nivel fundamental, a nu şti dacă vei putea plăti sau nu chirie sau ipoteca din munca pe care ai făcut-o deja nu este corect”, spune Abas, menţionând că creatorii adesea „nu sunt trataţi ca profesionişti”. În ceea ce priveşte crearea de legitimitate pentru profesie, breasla are în vedere şi stabilirea acreditării pentru anumiţi creatori şi crearea unei baze de date numite Hue, similară cu IMDB, pentru a le prezenta munca. Setul de standarde stipulează, de asemenea, că creatorii deţin conţinutul pe care îl creează. Abas spune că standardele au fost deja adoptate de branduri precum Whalar şi Linktree.
Abas precizează că breasla nu este un sindicat, deoarece nu are avantajul de a putea chema la grevă, iar „a impune termene de plată poate de fapt să înăbuşe creativitatea”. De asemenea, el spune că breasla nu poate oferi încă beneficii medicale membrilor, care plătesc 99 de dolari pe an. Lazar a purtat discuţii cu mai multe asociaţii pentru a evalua modul în care creatorii ar putea fi eligibili pentru beneficii de sănătate, dar încă nu s-a ajuns la o finalitate. De asemenea, speră că şi alţii vor fi inspiraţi să urmeze exemplul CreatorCare. Spre deosebire de Powell, ea nu se vede luând-o pe alt drum sau domolindu-i-se pasiunea pentru a fi creatoare - aşa că vrea să îmbunătăţească condiţiile pentru toată lumea. „Sunt ca Joan Rivers; voi crea până voi muri”, spune ea, „motiv pentru care vreau să mă asigur că pot prospera.”
Urmărește Business Magazin

Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro