Schimbarile finalului de an in retail

Postat la 08 decembrie 2009 40 afişări

Schimbarile din top management au fost rare in 2009, dar la final de an apar cateva modificari: Gunter Grieb, care a plecat de la retailerul Obi, este acum implicat in afacerile retelei Profi, iar Mihai Croitoru a preluat functia de CFO la Coca-Cola Hellenic Bottling Company dupa un stagiu de mai multi ani peste hotare.

Dupa ani in sir in care miscarile de personal au pus mari probleme companiilor, situatia s-a schimbat radical in 2009: managerii au preferat sa-si pastreze pozitiile. Totusi, sfarsitul anului aduce cateva schimbari in peisaj. Gunter Grieb a detinut pana in urma cu doua luni pozitia de director al operatiunilor din Romania ale grupului Obi, cu activitati in domeniul bricolajului. Acum este implicat, ca "observator", dupa cum spune el, intr-un alt proiect: reteaua de magazine de discount Profi. Nu doreste sa dea detalii despre noul proiect in care s-a implicat, pentru ca "deocamdata tranzactia nu s-a incheiat si eu nu am fost numit oficial in nicio pozitie", declara Grieb.

Lantul de magazine Profi a fost preluat recent de Enterprise Investors (EI), administratorul fondului de investitii Polish Enterprise Fund V, intr-o tranzactie ce se ridica la 66 de milioane de euro, conform unor estimari. EI investeste astfel pentru a doua oara in retailul alimentar romanesc, dupa ce a cumparat Artima, in 2004, de la omul de afaceri Florentin Banu pentru ca in urma cu doi ani s-o vanda catre Carrefour intr-o tranzactie evaluata la 55 de milioane de euro.

Nici Grieb nu este la prima experienta in retail. Inainte de Obi a detinut fraiele retelei Kaufland pe piata autohtona, dupa ce, incepand din 1996, a condus de la Arad operatiunile retelei Aral, din domeniul petrolier. Dupa preluarea acesteia la nivel international de British Petroleum (BP), Grieb a fost relocat in Germania si s-a ocupat de integrarea activitatilor Aral din Europa de Est in cadrul grupului BP. "Am acceptat oferta Kaufland imediat", spunea Grieb intr-o discutie anterioara cu BUSINESS Magazin. "Piata germana este foarte statica, pe cand in Romania lucrurile se intampla foarte repede. N-ai timp sa te plictisesti."

De altfel, piata autohtona i-a ingaduit sa puna in practica o strategie de extindere agresiva: vreme de aproape patru ani, managerul s-a ocupat direct de toate fazele de inceput si de deschiderea a cateva zeci de magazine. Grieb a plecat de la Kaufland in 2007, dupa un an 2006 in care retailerul ajunsese sa ocupe locul al doilea in topul investitiilor din comert, in functie de valoarea acestora: circa 110 de milioane de euro pentru deschiderea a 14 magazine. Doar reteaua germana Real, divizia de hipermarketuri a grupului german Metro, a depasit Kaufland in 2006 in termeni de valoare a investitiilor, cu 140 de milioane de euro pentru deschiderea de noi magazine.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/resurse-umane/schimbarile-finalului-de-an-in-retail-5154965
5154965
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.