PepsiCo România: Voluntariat la Liceul Tehnologic Urziceni

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 31 octombrie 2025 21 afişări

MOTIVAŢIE

Datele raportului World Vision „Bunăstarea copiilor din mediul rural” (2024) arată că 41% dintre elevii de gimnaziu nu doresc să meargă la liceu, ci să se angajeze, să lucreze în familie sau să urmeze un curs de calificare. În plus, 56% dintre elevii care abandonează şcoala după clasa a VIII-a o fac deoarece familia nu îşi permite costurile frecventării şcolii, iar 42% dintre gospodăriile din mediul rural cu copii nu au venituri salariale, acestea depinzând de venituri din ajutoare sociale, pensii sau surse neregulate de venit.

„Pentru PepsiCo România, responsabilitatea socială este mai mult decât o strategie de business, este o călătorie de transformare a întregii activităţi, de la producţie la marketing şi distribuţie. În 2025, ne concentrăm pe iniţiative care generează un impact real în comunităţile vulnerabile, promovând educaţia, nutriţia şi incluziunea socială, în linie cu abordarea strategică PepsiCo Positive (pep+), care îşi propune să aibă un impact pozitiv asupra planetei şi oamenilor”, conform Silviei Petre, HR director, PepsiCo East Balkans.

DESCRIEREA PROIECTULUI

Fundaţia PepsiCo, braţul filantropic al companiei PepsiCo, PepsiCo România şi World Vision România au organizat în 2025 o nouă acţiune de voluntariat la Liceul Tehnologic Urziceni, în sprijinul beneficiarilor programului „Vreau în clasa a 9-a”.

Timp de o zi, 28 de voluntari PepsiCo, împreună cu elevi ai liceului, au renovat o sală de clasă, au vopsit un foişor şi au participat la recoltarea cartofilor cultivaţi în primăvară. Este al doilea an consecutiv în care acţiunea de voluntariat are loc la Liceul Tehnologic Urziceni. În 2024, echipa PepsiCo a construit un solar complet echipat de 60 mp, a plantat 100 de pomi şi a amenajat o zonă de învăţare în aer liber, cu bănci şi mese.

Liceul Tehnologic Urziceni este principala instituţie de învăţământ care furnizează forţă de muncă calificată pentru întreprinderile tehnice, agricole şi de mediu din judeţul Ialomiţa.

Colaborarea face parte din seria de acţiuni pe care compania le întreprinde pentru a susţine abordarea strategică PepsiCo Positive (pepĂ), care îşi propune să aibă un impact pozitiv asupra planetei şi oamenilor. 

Programul „Vreau în clasa a 9-a”, derulat de World Vision România, sprijină anual peste 1.200 de elevi din mediul rural să îşi continue studiile liceale, prin accesul la un pachet de educaţie completă, formală şi nonformală, care încurajează implicarea activă, responsabilitatea civică şi educaţia prin experienţă.

Bugetul alocat de PepsiCo România pentru această acţiune se plasează la aproximativ 10.000 de dolari, din care 2.500 de dolari reprezintă o donaţie oferită de Fundaţia PepsiCo pentru implicarea celor 28 de angajaţi în acţiunea de voluntariat.

 

REZULTATE

Prin intermediul programului „Vreau în clasa a 9-a”, implementat de World Vision, Fundaţia PepsiCo şi PepsiCo România susţin formarea a 90 de elevi din judeţele Ialomiţa şi Ilfov, oferindu-le burse, sesiuni educaţionale, orientare profesională şi activităţi de dezvoltare personală. Din decembrie 2021 până în prezent, sprijinul financiar acordat World Vision România a ajuns la 560.000 de dolari.

Fundaţia PepsiCo şi PepsiCo România contribuie la dezvoltarea tinerilor din comunităţile vulnerabile din judeţele Ialomiţa şi Ilfov, oferindu-le acces la oportunităţi educaţionale de calitate şi la activităţi practice. Implicarea angajaţilor companiei în acţiuni de voluntariat completează sprijinul financiar şi întăreşte impactul pozitiv în comunitate.

„Suntem într-o călătorie de transformare a modului în care cultivăm ingredientele, producem, transportăm, vindem şi ambalăm produsele noastre şi a felului în care inspirăm oamenii prin brandurile noastre. În acelaşi timp, ne implicăm în proiecte educaţionale strategice, sprijinim accesul la alimente nutritive şi promovăm practici de producţie sustenabile. Fiecare decizie de business are în centru nevoile consumatorului şi este luată cu gândul la impactul pe termen lung asupra oamenilor şi planetei”, adaugă Silvia Petre.

 

„O companie responsabilă este aceea care acţionează cu integritate, investeşte în oameni şi în comunităţi şi contribuie activ la un viitor sustenabil. Pentru noi, responsabilitatea înseamnă să respectăm limitele planetei şi să inspirăm schimbări pozitive pentru oameni şi pentru mediu.”  

Silvia Petre, HR director, PepsiCo East Balkans

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.