Cum să însufleţeşti un brand

Autor: Andra Stroe Postat la 09 noiembrie 2022 50 afişări

Cum să însufleţeşti un brand

La 18 ani, pentru că voiam să fac singură rost de bani de buzunar, fiind o fire independentă, m-am înscris la o agenţie care organiza campanii pentru diferite companii din România şi ne trimitea pe noi, promoterii, prin marile hipermarketuri să promovăm diverse branduri de pe piaţă. Pe atunci nu foloseam titulaturi fancy, nu ne interesa cine e CEO-ul Carrefour, magazin în care aveam campanie pentru Hochland, şi nici măcar cine e CEO-ul Hochland. Nu vedeam oamenii din spatele produselor şi nu ne imaginam echipele uriaşe şi multitudinea de funcţii şi departamente din companiile pentru care lucram. Ani mai târziu, am descoperit cu plăcere nenumărate poveşti ale celor care conduc aceste „maşinării”, şi, dintr-o dată, am început să văd brandul X sau Y într-o nouă lumină. Când trec acum pe lângă un 5 to go, îmi aduc aminte de povestea lui Radu Savopol. Când intru într-un Jysk, mă gândesc că au un CEO cool. Când cobor din metrou la Victoriei şi merg să mă întâlnesc cu prietenii la „clădirea Orange” asociez sigla portocalie cu leadershipul Liudmilei Climoc. Când îmi fac cumpărăturile la Kaufland, ştiu că angajaţii sunt conduşi de un german – Marco Hoessl. Oamenii însufleţesc brandurile, şi de aceea e important ca istoria brandului să fie spusă împreună cu istoria oamenilor din spate. Să se transforme dintr-o firmă impersonală, într-o poveste personală. Cum au fost cele spuse recent, la gala CEO Awards, în cadrul căreia am premiat executivii români şi am sărbătorit 18 ani de BUSINESS Magazin, şi în care mai mulţi executivi au urcat pe scenă şi ne-au povestit cum gândeau şi ce visuri aveau când abia deveniseră adulţi. Brandul trebuie să stârnească emoţie, şi nu doar prin reclame TV. Ieşiţi în faţă pentru că oamenii vor fi surprinşi să ştie poveştile voastre şi ale companiilor ale căror clienţi sunt. Numele businessului pe care îl conduceţi nu va mai reprezenta doar locul în care găsesc serviciile şi produsele de care au nevoie. Ci le va aduce aminte de o poveste cu eroi care au trecut prin crize, cu oameni care au eşuat şi au luat-o de la zero, cu decizii care au schimbat traiectorii şi cu o puzderie de lecţii de învăţat şi dat mai departe.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.