CSR 2023. LifeLab

Postat la 19 octombrie 2023 20 afişări

Motivaţie: În România, nivelul educaţiei financiare este cel mai scăzut din Europa. Prin educaţia financiară, elevii învaţă cum să ia decizii legate de bani, pentru un start cu dreptul în viaţă şi carieră, şi îşi dezvoltă abilităţi de comunicare şi muncă în echipă. 99% dintre profesori cred că e nevoie de predarea educaţiei financiare în şcoli de către profesorul de la clasă (Şcoala de Bani, 2022). Profesorii au nevoie de conţinut cât mai practic, cu exemple şi exerciţii care să îi ajute să integreze educaţia financiară în discuţiile cu elevii, indiferent de materia pe care o predau. BCR, prin programul Şcoala de Bani, urmăreşte o intervenţie amplă prin care să le ofere românilor de toate vârstele acces la educaţie financiară. „Pentru că banii sunt un element care interacţionează cu toate aspectele vieţii, credem că educaţia financiară trebuie introdusă în cât mai multe dintre materiile care sunt deja predate. De exemplu, la matematică, în loc să vorbim de mere şi pere putem să vorbim despre bani", spun reprezentanţii BCR.

Descrierea proiectului: Proiectul LifeLab a fost lansat în 2022, ediţia pilot desfăşurându-se pe parcursul anului şcolar 2022-2023. La acesta au luat parte profesorii, elevii si comunităţile (familii) din jurul Colegiului Naţional „Dinicu Golescu”, Câmpulung Muscel şi Şcolii Generale Nr. 1 – Poiana Mărului, dar şi experţi şi traineri din cadrul BCR şi al Şcolii de Bani, FabLab şi Asociaţiei Edupedu.  Profesorii din cele două instituţii de învăţământ au beneficiat de formare pe educaţie financiară, comunicare şi metode de predare din partea experţilor educaţionali şi a trainerior din cadrul Şcolii de Bani, pentru a introduce noţiuni financiare la majoritatea materiilor, de la grădiniţă până la liceu. Profesorii au dat cunoştinţele mai departe către elevi, care au învăţat noţiuni financiare esenţiale, cum să ia decizii legate de bani, să gestioneze un buget şi au deprins abilităţi de viaţă. A fost folosită metodologia DISC, ce presupune înţelegerea şi abordarea elevilor în funcţie de tipul de personalitate, pentru ca stilul de predare să corespundă nevoilor, aşteptărilor şi motivaţiilor lor. Pe parcursul anului şcolar au fost făcut mai multe măsurători pentru a înţelege impactul diferitelor acţiuni şi eventualele blocaje care pot apărea în proces. În faza pilot au fost necesare peste 500 de ore din partea echipei de coordonare şi un budget de aproape 400.000 de euro.

Rezultate: În primul an au luat parte la proiect peste 50 de profesori, care au beneficiat de 15 cursuri de pregătire, şi 1.200 de elevi, fiind folosite 100 de materiale educaţionale dezvoltate de profesorii de la LifeLab. Cunoştinţele de educaţie financiară ale elevilor s-au îmbunătăţit considerabil: de la 46% la 65% (ciclul gimnazial) şi de la 40% la 55% (ciclul liceal). În plus, 93% dintre elevi vor să înveţe cât mai multe noţiuni financiare practice şi aplicabile. Profesorii au dezvoltat o relaţie mai bună cu elevii discutând despre provocările din viaţa reală, iar elevii apreciază nivelul practic pe care programul l-a adus în curricula clasică şi vor să afle mai multe despre educaţia financiară. Obiectivele viitoare vizează extinderea programului în toate şcolile din ţară, „astfel încât să contribuim la o Românie inteligentă financiar”.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.