CSR 2023. Fete neînfricate

Postat la 23 octombrie 2023 36 afişări

Motivaţie:

De-a lungul timpului, OTP Leasing România a investit în programe proprii sau realizate cu sprijinul partenerilor care promovează diversitatea şi accesul la resurse actuale şi nonformale de învăţare. „Am ales să colaborăm cu Fundaţia Progress pentru programul Fete Neînfricate, dedicat tinerelor din mediul rural, având la bază pe o cercetare amănunţită care evidenţiază provocările concrete cu care se confruntă acestea.” Astfel, studiile Fundaţiei Progress au arătat o realitate îngrijorătoare în comunităţile rurale: 53% dintre tinere sunt victime ale violenţei verbale, 39% sunt frecvent jignite sau dispreţuite şi 47% sunt preocupate de viitorul lor. Aceste statistici nu au fost doar alarmante, ele au fost şi un apel la acţiune. „Compania noastră promovează în mod activ diversitatea şi egalitatea. Prin investiţia în acest program, urmărim să îndepărtăm barierele structurale şi inegalităţile de gen, furnizând instrumente, mentorat şi modele profesionale care să ajute la construirea unui viitor mai bun pentru tinere. Totodată, nu vedem acest program ca o soluţie rapidă, ci ca o investiţie pe termen lung în comunitate. Prin educaţie şi empowerment, aceste tinere pot deveni lideri în comunităţile lor, ceea ce se va răsfrânge pozitiv asupra întregii societăţii, în timp.” În plus, s-a luat în considerare faptul că programul are potenţialul de a fi replicat ca model de bune practici în alte comunităţi rurale, multiplicând astfel impactul iniţial.

Descrierea proiectului:

Fundaţia Progress derulează acest proiect în mediul rural din 2022. În 2023, OTP Leasing a devenit sponsorul Taberei Fetelor Neînfricate şi totodată partener în pilotarea acestei metodologii şi în mediul urban mic, prin înfiinţarea unor noi cluburi de feminism pentru adolescente în biblioteci din 12 oraşe din România. Proiectul Fete Neînfricate se desfăşoară în intervalul ianuarie-decembrie 2023 şi ţinteşte adolescente şi preadolescente (10-16 ani). „Am ales să mergem pe mediul rural şi urban mic, acolo unde nevoia este cea mai mare, aşa cum a reieşit din cercetare. Având în vedere că proiectul se bazează pe implicarea voluntară a bibliotecarelor, au fost înfiinţate cluburi în comunităţile care şi-au dorit să implementeze acest proiect.” Toate întrebările şi îngrijorările fetelor rezultate din cercetare au fost adresate prin materiale filmate cu specialişti, iar temele au fost dezbătute cu bibliotecarele, pe metoda cercurilor de învăţare (peer-to-peer learning circles). Temele abordate au răspuns la întrebările: cine sunt (educaţia pentru sănătate, corpul meu, alegerea mea, anxietate, căutarea identităţii, comunicare asertivă, bullying, discriminare) şi ce pot face eu pentru comunitatea mea (fake news şi fact checking, noţiuni de gândire critică, schimbări climatice, antreprenoriat si educaţie financiară, meseriile viitorului, trafic de persoane şi abuzuri asupra minorilor), iar alte podcasturi au fost pur şi simplu inspiraţionale, destine feminine puternice, reginele României. La finalul proiectului, fetele au implementat un proiect pe care l-au considerat util în comunitatea lor. Au fost în audienţă la primărie şi au implementat proiectul cu ajutorul sătenilor. În anumite comunităţi au realizat un sistem de colectare separată a deşeurilor, au făcut strângeri de fonduri pentru vârstnici şi cazuri sociale, au informat alte fete din şcoală despre discriminare şi bullying etc. 50 dintre fetele cele mai implicate şi bibliotecarele lor au participat la Tabăra Fetelor Neînfricate, ce a avut loc timp de trei zile la Bucureşti, pentru a aduce în faţa lor câteva femei remarcabile care să le inspire. În fiecare comunitate, bibliotecara dedică proiectului în medie 70 de ore de voluntariat, deci un total de aproximativ 850 de ore de voluntariat.

Rezultate:

Ca beneficiari direcţi sunt menţionate 12 biblioteci şi peste 100 fete, iar ca beneficiari indirecţi, familiile fetelor şi cele 12 comunităţi din care fac parte. „Rezultatele şi schimbările semnalate (atât prin autoevaluarea fetelor, cât şi prin feedback de la părinţi, bibliotecare şi profesori) sunt extraordinare. Fetele s-au deschis, au dobândit mai multă încredere, pe lângă deprinderi care să le ajute întreaga viaţă, încredere în ele şi privesc altfel tot ce li se întâmplă. Acum fac parte dintr-un grup real de sprijin, împreună cu celelalte fete neînfricate din comunitatea lor şi cu cele din întreaga reţea naţională.” În plus, citând metodologia SROI, dezvoltată de aripa de cercetare a Fundaţiei Progress, care calculează sub formă monetară impactul proiectelor sociale în comunităţi, reprezentanţii companiei subliniază că proiectul Fete Neînfricate are un SROI 1:1,85, ceea ce ne arată că, pentru fiecare leu investit în proiect, valoarea socială creată este aproape dublă. O valoare supraunitară a SROI este dovada unei investiţii eficiente în comunitate, iar un indice de 1,85 plasează proiectul Fete neînfricate în zona de succes şi exemplu de bune practici.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.