Admiraţia faţă în faţă cu economia reală

Postat la 09 noiembrie 2022 64 afişări

Admiraţia faţă în faţă cu economia reală

Peste 600 de voturi au fost acordate pentru liderii aflaţi în anuarul 100 CEI MAI ADMIRAŢI CEO DIN ROMÂNIA, majoritatea din partea altor fondatori de companii, CEO sau antreprenori, un record raportat la numărul de voturi din cele 12 ediţii anterioare ale anuarului.

Numărul mare de votanţi a fost posibil datorită unui proces „democratizat” de votare, agreat şi asumat odată cu stabilirea unei colaborări cu Costin Tudor, fondator şi CEO al platformei undelucram.ro, în urmă cu patru ani. Astfel, dacă înainte puteau să voteze doar oameni din „cercul nostru apropiat” de lideri, acum avem acces la antreprenori din toată ţara.

Iar antreprenorul din afara bulei noastre şi a bulei corporatiste, în general, are, deseori, o imagine total diferită faţă de ce avem noi în cap. Antreprenorul român, „de la firul ierbii”, poate să fie un proprietar de cabinet stomatologic, un dealer auto, un proprietar de farmacie dintr-o comunitate de unde cei mai mulţi dintre tineri au luat drumul străinătăţii sau al marilor oraşe. După cum spunea Alex Bratu, Country Manager al Jysk România şi Bulgaria, în unele comunităţi, Jysk, la fel ca orice alt retailer, a devenit un reper la fel de important ca Primăria sau şcoala.

Dacă deseori pentru noi, cei care ne facem treaba de la Bucureşti sau din alte oraşe mari, aplicaţiile de livrare de mâncare, să zicem, au devenit un reper, fiindcă ne ajută să economisim timp, reperele aflate în restul ţării sunt cu totul altele. Businessul din România nu reprezintă doar branduri care se asociază cu influenceri pentru „campanii cool”, pentru Millennials corporatişti.

La mulţi dintre antreprenorii României, aceste campanii nici măcar nu ajung. Din ce am văzut în ediţia de anul acesta a clasamentului, motivul pentru care topul nostru arată uşor diferit anul acesta este faptul că am facilitat accesul la vot şi al acestor antreprenori.  Astfel, în clasamentul admiraţiei din 2022 lipsesc poate nume mari din IT sau din marile centre de business ale ţării. Top 10 a rămas însă, în mare parte, acelaşi, motiv pentru care credem că există un numitor comun pentru ambele lumi ce alcătuiesc economia României.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.