Expansiune şi creşteri de doi digiţi

Autor: Bogdan Alecu Postat la 10 mai 2016 484 afişări

Satu Mare, Târgu Mureş, Bacău, sudul Bucureştiului dar şi Iaşi sau Ploieşti sunt zonele ţării pe care BMW le-a acoperit în ultimii ani, mizând pe expansiune într-o perioadă în care mulţi pariau pe reducerea costurilor.

Expansiune şi creşteri de doi digiţi

La numai cinci luni de când a fost inaugurat centrul Auto Cobălcescu al BMW de pe Splaiul Unirii din Capitală, brandul german a deschis, prin dealerul Grup West din Oradea, un altul la Satu Mare. Şi Automobile Bavaria, cel mai mare dealer BMW de pe piaţa locală, are în plan să reia puternic expansiunea şi a deschis un nou centru la Târgu - Mureş şi unul pentru vehicule rulate BMW la Bacău. Ce stă în spatele expansiunii? Vânzările BMW pe piaţa locală au urcat în primele trei luni ale acestui an la 578 de maşini, cu 64% mai mult decât în perioada similară a anului trecut, potrivit datelor companiei, volum care depăşeşte şi cifrele din primul trimestru din anul de vârf 2008.

„Mai mulţi factori au contribuit la aceste vânzări ale BMW Group în primul trimestru al acestui an. În primul rând, avem o linie de modele matură şi performanţe bune de vânzări în fiecare segment. O menţiune specială pentru BMW Seria 7, care are rezultate excelente şi are o contribuţie puternică la imaginea mărcii. În al doilea rând, istoric, decembrie era luna cu vânzări semnificativ mai mari comparativ cu restul anului. În al treilea rând, avem o creştere importantă în zona de corporate sales. Apare un nou tip de client BMW, ceea ce duce la noi oportunităţi de piaţă“, spune Wolfgang Schulz, director general al BMW Group România. El adaugă că în trecut clienţii opteau pentru o achiziţie la sfârşit de an pentru a beneficia de oportunităţile de deductibilitate de TVA, dar modificările fiscale cu deductibilitate limitată au schimbat asta. „Acesta se reflectă într-un prim trimestru mult mai puternic, dar nu ne aşteptăm ca nivelul de creştere record să se menţină şi restul anului.“

Vânzările de autoturisme au atins în primul trimestru un volum de aproape 20.000 de unităţi, în creştere cu 11,4% faţă de perioada similară a anului trecut, fiind cel mai mare volum din ultimii şapte ani, depăşind inclusiv piaţa din 2010, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA). Volume mai mari în primul trimestru s-au realizat ultima oară în 2009, primul an de criză al pieţei locale, când vânzările se prăbuşeau cu 50% faţă de anul anterior.

„Creştem spre volumele din 2008 şi vedem în continuare potenţial de creştere şi dezvoltare“, a spus directorul BMW Group.

În total BMW are pe piaţa locală 13 centre complete vânzări şi service, alături de cinci service-uri, 2 centre complete MINI, 4 service-uri MINI şi trei centre complete de vânzări şi service pentru motocicletele BMW Motorrad.

Grupul de firme Grup West, care deţine dealerul BMW din Oradea şi cei ai Opel din Satu Mare şi Oradea, a investit 1,5 milioane de euro în construcţia unui nou centru BMW în Satu Mare. Construcţia centrală are peste 1.500 de metri pătraţi de spaţiu util şi include un showroom unde poz fi prezentate patru automobile la interior şi unul la exterior, dar şi un centru de automobile rulate BMW Premium Selection. Zona de service are o suprafaţă totală de 1.000 metri pătraţi şi permite lucrări simultane la 12 automobile.

„Este o creştere naturală care valorifică oportunităţile din piaţă. Investiţiile sunt influenţate de mai mulţi factori: greenfield vs. adaptarea unui centru deja existent, dimensiunea dealershipului şi locaţia şi costurile locale de dezvoltare“, a spus Wolfgang Schulz. El spune că BMW oferă un program de susţinere pentru fiecare dealer nou, care include consultanţă, training şi susţinere în comunicare. „Investiţiile se fac de către partenerii noştri, ceea ce este o dovadă ca au încredere în potenţialul şi forţa mărcilor noastre. Există în continuare loc pentru investiţii, mereu bazat pe potenţialul pieţei local şi fără a dăuna dealerilor existenţi.“

Când vine vorba de „semnat“, BMW Group spune că doreşte în echipa de  dealeri „eroi locali“, investitori cu experienţă de business şi o bună înţelegere a pieţei locale. Majoritatea acestora se orientează către BMW ca o oportunitate de upgrade pentru portofoliul existent de clienţi şi se folosesc de sinergiile din propriile companii. Aceasta înseamnă că fiecare investiţie poate avea un start puternic. Spre exemplu, în Capitală BMW s-a orientat către dealerul Dacia - Renault - Nissan Cobălcescu, companie care a investit 18 mil. euro într-unul dintre cele mai scumpe centre auto din România.

„În ultimii ani vorbim mereu despre o piaţă tot mai matură. Am observat că acum clienţii sunt mai atenţi la costuri şi iau decizii mai informate. Există însă loc pentru emoţii, mai ales pentru mărci precum BMW şi MINI“, au spus oficialii de la BMW. Ei spun că în vânzări, noile produse de finanţare vor juca un rol tot mai important pentru piaţă, cu soluţii precum BMW Select, care oferă avantajul unei valori reziduale garantate mai mari şi rate lunare reduse cu până la 50%.“ În plus, mai ales pe segmentul premium, se vede o dezvoltare a pieţei de clienţi corporate, acolo unde calitatea serviciilor şi imaginea joacă un rol tot mai important.

Anunţarea programului de susţinere a vânzării de maşini electrice în 2016 de către Ministerul Mediului, dar amânarea la nesfârşit a acestuia şi în final anularea sa pentru 2015 au dus la un blocaj al acestei pieţe, pe măsură ce majoritatea potenţialilor clienţi au amânat decizia de achiziţie a unui astfel de automobil, în aşteptarea sumei de 4.500 de euro ce a fost promisă de guvern pentru un total de 100 de maşini. Acum Ministerul Mediului a anunţat un nou program de susţinere, Rabla Plus, prin care preţul maşinilor electrice poate fi redus cu peste 6.000 de euro, dar într‑un număr limitat.

„Vedem un interes tot mai mare pentru BMW i. Sunt clienţi cu mare potenţial dornici să investească în maşini electrice de la noi. Obiectivul nostru este să ajungem la 1,5% - 2% din vânzările totale de BMW“, au spus oficialii de la BMW.

Sub numele BMWi sunt comercializate la nivel mondial modelele i3 şi i8, primul un automobil electric de oraş, destinat marilor aglomerări urbane, iar cel de-al doilea, un automobil sport, care anul trecut a fost totodată şi cel mai bine vândut pe segmentul său la nivel global.

„Luăm în considerare mai multe direcţii de dezvoltare în acest moment în ceea ce priveşte infrastructura de încăcare. În ultima vreme au apărut multe proiecte noi de infrastructură. Sperăm că aceasta va crea oportunitea de dezvoltare a serviciului BMW ChargeNow şi în România. Acesta este un program care oferă acces clienţilor complet la infrastructura publică de încărcare, în mai multe proiecte independente, totul cu un singur card şi cu o singură factură unificată la final de lună“, au subliniat reprezentanţii BMW.

În primul trimestru al acestui an BMW Seria 7 s-a apropiat la 11 maşini distanţă de S-Klasse, cu un volum de 21 de unităţi. În continuare limuzina de la Mercedes-Benz deţine peste jumătate din segment, însă Seria 7 a crescut cu 250% faţă de perioada similară a anului trecut, când se vindea generaţia anterioară.

„Noul BMW Seria 7 este cel mai avansat tehnologic automobil din lume şi este poziţionat clar în segmentul de lux. Este foarte apreciat de clienţii noştri, lucru reflectat de performanţa de vânzări, cu o creştere de 3,5 ori în primul trimestru. Cu noul M760iL vom ridica încă o dată etalonul. Şi pentru acest model avem deja mai mulţi clienţi interesaţi“, a spus directorul general al BMW Group România.

Atunci când vine vorba despre „portretul-robot“ al clientului de BMW de pe piaţa locală, Wolfgang Schulz spune că portofoliul companiei este unul complex şi implicit la fel sunt şi clienţii; în măsura în care pot merge pe toate tipurile de tracţiune, pot alege un model sport sau unul confortabil, de familie sau un automobil electric.

Urmărește Business Magazin

/analize/industrie/expansiune-si-cresteri-de-doi-digiti-15298757
15298757
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.