Atacul este cea mai bună tactică de apărare. Studiu de caz: Cemacon

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 06 septembrie 2013 2364 afişări

Deşi piaţa de construcţii a scăzut în primele şapte luni ale anului cu 5-10%, producătorul de cărămizi cemacon a bifat o creştere a afacerilor de 35% în primul semestru. O nouă dovadă că atacul este cea mai bună tactică de apărare.

Atacul este cea mai bună tactică de apărare. Studiu de caz: Cemacon

"VREM SĂ CREŞTEM CIFRA DE AFACERI CU 40% ŞI SĂ AJUNGEM LA O COTĂ DE PIAŢĂ DE 16% LA NIVEL NAŢIONAL", spune Liviu Stoleru, directorul general al Cemacon. În primul semestru al acestui an producătorul de cărămizi şi-a crescut cifra de afaceri cu 35%, ajungând la 19,4 milioane de lei. Stoleru spune că rezultatele din prima parte a anului au fost peste aşteptări şi „ne fac să ne păstrăm optimismul vizavi de atingerea obiectivelor„, previziunile pentru 2013 referindu-se la o cifră de afaceri de 50 de milioane de lei. Cum piaţa este în scădere, Cemacon muşcă din cotele de piaţă ale competitorilor, iar planul de bătaie pentru anul în curs are mai multe puncte, arată Stoleru. Zona pe care se axează interesul companiei rămâne Transilvania, unde „ne dorim să fim lideri de piaţă„. Însă acţiunile pentru creşterea vânzărilor şi a cotei de piaţă se derulează pe mai multe direcţii, de exemplu lansarea în acest an a gamei Evoceramic, cu cinci noi produse.

COMPANIA, CARE ARE O FABRICĂ LA RECEA, ÎN JUDEŢUL SĂLAJ, ţinteşte şi extinderea teritorială, pentru a acoperi o suprafaţă mai mare din ţară. „Acum suntem prezenţi în 27 de judeţe, faţă de 15 judeţe în 2012„, arată directorul general al Cemacon. Şi cum relaţia cât mai directă cu clienţii are un rol-cheie în evoluţia vânzărilor, compania a înfiinţat anul acesta centre de distribuţie proprii, în Timişoara, Suceava şi Bacău.

Tot în 2013, în acţionariatul companiei a intrat şi fondul de investiţii finlandez KJK Fund II SICAV-SIF (29,2%), ceilalţi acţionari fiind SSIF Broker Cluj-Napoca (12,8%) şi un grup de persoane fizice, care deţin 19,1% din acţiuni. 2013 a adus pentru producătorul de cărămizi şi o nouă identitate, pentru a ajuta la poziţionarea sa ca „producător de zidărie premium„, afirmă Stoleru. El arată că deopotrivă tendinţa înre-gistrată în piaţă în primele şapte luni din 2013 şi rapoartele Institutului Naţional de Statistică indică o scădere de 5-10% a pieţei de zidărie, faţă de anul precedent.

Conform informaţiilor firmei de cercetare InterBiz, piaţa blocurilor ceramice (excluzând cărămizile pline şi refractare) s-a plasat la 1,7 milioane de metri cubi, cu o valoare de 70 de milioane de euro. 19 producători cu 23 de fabrici îşi împart vânzările, într-o piaţă în care cererea s-a redus dramatic. „Efectele crizei s-au resimţit puternic, aşa cum s-a întâmplat în cazul majorităţii firmelor din România„, spune Stoleru, care punctează că factorii au fost deopotrivă externi companiei, dar şi interni. El a preluat conducerea companiei în urmă cu trei ani, când a găsit „o fabrică învechită din toate punctele de vedere„. Avea însă ţinte ambiţioase, iar soluţia era radicală: „trebuia imprimată o nouă viziune", sumarizează Stoleru, referindu-se la schimbări de mentalitate, de procese, dar şi la modul de abordare a clienţilor.

Cifra de afaceri a scăzut în 2009 şi 2010, dar în 2011 firma a intrat pe o traiectorie de creştere a vânzărilor, în acelaşi an în care în companie a început o transformare din temelii. Dincolo de creşterile financiare, principalul obiectiv stabilit pentru Cemacon a fost transformarea sa „dintr-o întreprindere într-o companie puternică, un jucător care să aibă un cuvânt de spus pe piaţa de zidărie din România".

În 2012 Cemacon a raportat o cifră de afaceri cu 26% mai mare decât cea din 2011 şi „un profit operaţional în creştere cu 37%, cele mai bune rezultate din industrie„, afirmă reprezentantul Cemacon. Despre planurile pentru 2014 Stoleru spune că este prematur să se pronunţe, „pentru că este timp suficient pentru implementarea unor măsuri ale guvernanţilor care să revitalizeze piaţa construcţiilor„. El se declară încrezător că vor fi găsite direcţiile, strategiile şi resursele necesare pentru reluarea creşterii construcţiilor şi implicit a pieţei de materiale de construcţii.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/industrie/atacul-este-cea-mai-buna-tactica-de-aparare-studiu-de-caz-cemacon-11297082
11297082
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.