Ramona Huştiu, Carrefour România: „Viitorul este al organizaţiilor care pot adopta stilul leadershipului generativ, cu cele trei dimensiuni: hands, head, heart”

Autor: Andra Stroe Postat la 16 decembrie 2023 117 afişări

Ramona Huştiu, Carrefour România: „Viitorul este al organizaţiilor care pot adopta stilul leadershipului generativ, cu cele trei dimensiuni: hands, head, heart”

Ramona Huştiu s-a alăturat echipei Carrefour România în 2006, iar de atunci a schimbat peste zece roluri în cadrul companiei, şi din 2022 coordonează activitatea operaţională a celor 188 de magazine din formatul Market, alături de o echipă de peste 3.500 de colegi. Care crede ea că sunt valenţele în jurul cărora se va construi leadershipul viitorului?

VIZIUNE PENTRU VIITOR:

1. Ce rol v-aţi propus să aveţi în 2030?

Acelaşi pe care mi l-am propus de când

mi-am început cariera: să pot lăsa în urma mea oameni mai buni, un business mai solid şi mai sustenabil şi un mediu de lucru bazat pe încredere, respect şi transparenţă. Ca lideri, putem să facem acest lucru din orice funcţie, cât timp ne ghidăm după valori sănătoase: am avut ocazia în Carrefour să coordonez echipe şi de două, dar şi de mii de persoane, acordându-le aceeaşi importanţă.

2. Ce calităţi/abilităţi de leadership credeţi că trebuie să aveţi în organigrama viitorului, în care inteligenţa artificială lucrează cot la cot cu angajaţii umani?

Viitorul este al organizaţiilor care pot adopta stilul leadershipului generativ, cu cele trei dimensiuni: hands, head, heart. Prezentul şi viitorul sunt ale liderului care „simte” şi căruia îi pasă. Empatia, autenticitatea relaţiilor, curajul şi rezilienţa rămân calităţi de bază ale liderului din viitor.

3. Care vor fi principalele provocări pentru liderul anului 2030?

Să creeze un mediu de lucru în care angajaţii să se simtă implicaţi. Liderul trebuie să practice o adaptare şi înţelegere continuă, să confere putere middle managementului şi să construiască relaţii cu oameni din toate nivelurile companiei.

4. Dar principalele oportunităţi pe care le veţi avea ca lideri odată cu avansul tehnologiei?

Cea mai mare oportunitate va fi folosirea adevăratului potenţial al echipelor noastre, care nu se va mai irosi pe sarcini repetitive, fără valoare adăugată. Deciziile se iau mai uşor, datorită datelor disponibile; ajustările unui proces se pot face mai devreme şi mai bine. În tehnologie nu văd altceva decât un aliat, un mare ajutor.

5.  Cum vă imaginaţi că vor arăta săptămâna de lucru în 2030 şi agenda unui lider din viitor?

Mi-aş dori să fie aşa: 70% cu activităţi programate şi 30% pentru discuţii spontane, într-un cadru informal care poate fi mult mai revelator. Rolul unui lider este să ajute în problemele mari, însă tot el poate să rezolve acele „pietricele din pantofi” ale angajaţilor, care nu ne împiedică să mergem, însă sigur ne fac sa şchiopătăm.

6. Cum credeţi că se va desfăşura un interviu de angajare în 2030 şi ce calităţi veţi aprecia cel mai mult la un viitor coleg?

Un interviu de angajare ar trebui, în primul rând, să fie personalizat. Căutăm mai degrabă un profil, decât o experienţă; versatilitate, capacitatea de a utiliza concepte din domenii diferite. Totodată, inteligenţa emoţională şi etica sunt calităţi diferenţiatoare, mai ales în funcţie de impactul social al rolului.  


Ramona Huştiu

Supermarket business unit director, Carrefour România

37 de ani

Cifră de afaceri: (2021) 13,1 mld. lei*

Număr de angajaţi: >16.000

*rezultate consolidate ale celor patru companii sub umbrela brandului Carrefour: Carrefour Romania, Artima (Carrefour Market şi Express) Columbus Operational (Carrefour Market şi Express) şi Supeco Investment.


BUSINESS Magazin a lansat anul acesta o nouă ediţie a anuarului 100 TINERI MANAGERI DE TOP, EDIŢIA 2023, unde am vorbit cu cea mai nouă generaţie de tineri manageri şi antreprenori cu vârsta de până în 40 de ani despre schimbările cu care se confruntă sub influenţa tot mai mare a AI. Ne-am propus ca în cadrul ediţiei de anul acesta a catalogului să analizăm modul în care cei mai tineri manageri şi antreprenori vor reuşi să conducă organizaţiie din România către un viitor în care inovaţia, eficienţa, sustenabilitatea, dar şi emoţiile umane vor defini noua lume a afacerilor. Ramona Huştiu, supermarket business unit director, Carrefour România, este unul dintre managerii al căror profil a apărut în cadrul acestui proiect.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.