Primul an cu cosuri goale si fara cozi la case

Postat la 24 mai 2010 42 afişări

Retelele de magazine nu se inghesuie sa comunice rezultatele financiare, iar cele care o fac incearca sa gaseasca o formulare cat mai pozitiva. Oricat de neplacut suna insa, vanzarile scad in continuare, iar semnele de redresare intarzie sa apara.

Consumul nu da semne de revenire, iar previziunile care vedeau jumatatea anului ca moment "T zero" pentru sfarsitul celei mai proaste perioade au ajuns deja prea optimiste. Dusan Wilms, directorul general al Metro Cash & Carry, spunea recent ca vanzarile din primul trimestru "au fost in linie cu asteptarile". In traducere, aceasta inseamna ca nu au crescut, pentru ca ani in sir, cand consumul dobora noi si noi recorduri, toate retelele se intreceau sa anunte nu doar rezultatele financiare, dar si planurile de investitii. De mai bine de un an de zile, operatorii din comert prefera tacerea, sau in cel mai bun caz, comunica informatii intr-un ton cat se poate de diplomatic.

Belgienii de la Delhaize, care opereaza pe piata romaneasca reteaua de supermarketuri Mega Image, au inregistrat la nivel international o crestere a vanzarilor cu 1,7% in primul trimestru fata de aceeasi perioada a anului trecut. Profitul a crescut la nivel de grup cu 6,5%. Pierre-Olivier Beckers, presedinte si CEO al Delhaize Group, s-a declarat multumit de aceste rezultate. In context, rezultatele inregistrate de operatiunile din Romania si cele din Indonezia - reunite la nivelul grupului Delhaize sub umbrela aceleiasi divizii - au avut cea mai mare crestere fata de primul trimestru din 2009. Astfel, incasarile din cele doua tari, listate in raportul privind rezultatele financiare ca "alte tari", au crescut cu 23%, ajungand la 68 de milioane de euro, ceea ce inseamna o rata de crestere de peste doua ori mai mare decat in orice alta divizie a grupului belgian.

Profitul operational a crescut de aproape trei ori (282,9%), ajungand la 1 milion de euro. Cresterea profitului operational, de pe piata romaneasca si cea indoneziana, se "datoreaza partial conditiilor mai bune negociate cu furnizorii si pierderilor mai mici de pe urma schimburilor valutare".

Totusi, in raportul prin care Delhaize si-a facut publice rezultatele din primul trimestru nu se face referire la rezultatele comparative inregistrate de magazine. Or, numai in primele trei luni ale anului, Mega Image a deschis doua magazine, ajungand la 53 de spatii la sfarsitul lui martie. Pe parcursul anului trecut, reteaua a deschis 11 noi magazine. Conform planurilor, reteaua are in plan sa ajunga la sfarsitul acestui an la un numar de magazine plasat intre 59 si 64, indica acelasi raport.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
comert
/analize/comert/primul-an-cu-cosuri-goale-si-fara-cozi-la-case-6158306
6158306
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.