Povestea unei chimiste din România care vrea să schimbe una dintre cele mai puternice industrii din lume cu afacerea ei

Autor: Alina-Elena Vasiliu Postat la 14 iunie 2024 10400 afişări

„Sunt chimistă, antreprenoare, mamă şi soţie.” Aşa îşi începe povestea Eszter Szocs, fondatoarea unui brand de cosmetice care a vrut să schimbe reţetele în producţia de creme şi produse de îngrijire. One Drop Cosmetics este despre teste şi încercări, dar şi despre un pic mai multă atenţie la ce impact au afacerile asupra mediului.

Această afacere s-a născut odată cu fiul meu cel mare, mai precis în timpul sarcinii, când am realizat că aveam în gospodăria noastră prea multe chimicale inutile: coloranţi, parfumuri, detergenţi etc. Am început să elimin toate produsele care conţineau aceste ingrediente şi mi-am dat seama că am rămas fără cosmetice în baie, ceea ce mă liniştea şi mă deranja în acelaşi timp”, rememorează Eszter Szocs. Voia să aibă grijă de familia ei şi de ea însăşi într-un mod mult mai natural şi sănătos, motiv pentru care a început să caute produse de îngrijire personală, însă fără succes.

Fie conţineau ingrediente nerecomandate în timpul sarcinii, fie nu conţineau deloc ingrediente active, fie nu erau ambalate corespunzător. A considerat că aceasta este o nişă de piaţă care are nevoie de contribuţia ei. „Am studiat cu mult entuziasm fişe de siguranţă, formulări, reţete, ingrediente şi am creat câte un produs pentru membrii familiei, prieteni şi cunoştinţe cu cereri şi probleme. Feedbackul a fost pozitiv din partea lor, aşa că, sprijinită de soţul meu, am deschis mica afacere în 2019.”

A pus la bătaie o investiţie iniţială din resurse proprie, iar pe parcurs a tot reinvestit profitul obţinut pentru a creşte şi a dezvolta afacerea. Cel mai important proiect din 2023 a fost extinderea laboratorului, pentru care a cumpărat aparatură nouă în vederea creşterii capacităţii de producţie, ceea ce a permis producţia la o scară mai mare. Totul se întâmplă în comuna Săvădisla din judeţul Cluj, la 20 de kilometri de Cluj-Napoca. „Anul acesta, planificăm lansarea a trei produse noi. Unul dintre acestea, un ulei facial cu vitaminele C, A, E şi coenzima Q10, numit Aurora, a fost deja lansat. Acesta este un ulei anti-aging foarte potent.”

Clienţii One Drop Cosmetics sunt majoritar femei care vor să-şi îngrijească pielea eficient şi natural, aflate în căutarea unor soluţii naturale pentru problemele tenului, cum ar fi acneea, roşeaţa, petele hiperpigmentare sau ridurile. „De asemenea, avem şi mame care caută produse cosmetice sigure pentru întreaga familie. Acestea ajung la noi căutând produse cu diverse ingrediente active, preferă produse neparfumate şi necolorate şi doresc un ambalaj reciclabil care să protejeze, în acelaşi timp, ingredientele active de razele solare.” Produsele din portofoliul One Drop Cosmetics respectă aceste criterii: conţin ingrediente active de înaltă calitate, în concentraţii mari, combinate cu uleiuri naturale, extracte şi vitamine, în ambalaje returnabile, reciclabile (sticle brune) sau compostabile (hârtie, carton).

Preţurile variază în funcţie de produs, iar pe site-ul brandului, de pildă, un şampon solid costă 30 de lei, un balsam de buze este 20 de lei, o cremă hidratantă pentru ten uscat – 55 de lei, iar o apă micelară – 35 de lei. „Le comercializăm prin partenerii noştri, în magazine zero-waste şi cu produse handmade din oraşe precum Piatra Neamţ, Cluj-Napoca, Odorheiu Secuiesc, Baraolt, Baia Mare, dar şi online şi la târguri.” Pentru Eszter, cea mai mare provocare până acum în dezvoltarea One Drop Cosmetics a fost partea administrativă. Nu avea experienţă în contabilitate, gestionarea stocurilor, facturare sau taxe şi i-a luat mult timp să înveţe totul, dar a reuşit cu ajutorul unui contabil bun şi răbdător care i-a explicat multe lucruri. „De asemenea, am participat la mai multe cursuri de antreprenoriat, programe de mentorat, unde am învăţat aspecte legate de economie şi management.” Cea mai importantă lecţie pe care a învăţat-o este că, deşi momentan nu are niciun angajat, nu trebuie să facă totul singură. Există mulţi specialişti în domenii precum IT, marketing, social media şi administrarea afacerii, la care a ales să apeleze pentru a face afacerea să funcţioneze mai eficient şi mai fluent.   

Clienţii One Drop Cosmetics sunt majoritar femei care vor să-şi îngrijească pielea eficient şi natural, aflate în căutarea unor soluţii naturale pentru problemele tenului, cum ar fi acneea, roşeaţa, petele hiperpigmentare sau ridurile.

Pe site-ul brandului, un şampon solid costă 30 de lei, un balsam de buze este 20 de lei, o cremă hidratantă pentru ten uscat – 55 de lei, iar o apă micelară – 35 de lei.



Cinci idei de afaceri de la zero

Izvorul ideilor de business nu seacă niciodată, iar asta o demonstrează atât noile, cât şi vechile generaţii de antreprenori. Ziarul Financiar a pornit în căutare de idei proaspete de afaceri, într-un proiect susţinut de Banca Transilvania, menit să pună în lumină spiritul antreprenorial al României de astăzi. Găsiţi mai jos o selecţie de businessuri pornite de la zero şi mai multe proiecte similare pe platformawww.zf.ro/afaceri-de-la-zero.

Crama Jitar – cramă (judeţul Botoşani)

Fondatori: Sebastian şi Ioana Jitariu

Prezenţă: online şi în băcănii din Botoşani, Suceava, Iaşi


Tanna –  atelier de genţi (Reghin)

Fondatoare:

Tania Puşcărău

Prezenţă: online


Rowa Flowers – atelier floral (Bucureşti)

Investiţie iniţială: 10.000 de lei (2.000 de euro)

Prezenţă: online


Spiritual Box – concept de business care vinde produse şi experienţe pentru dezvoltarea personală (Bucureşti)

Fondatoare: Silvia Zaha

Prezenţă: naţională şi internaţională


AuGustA – bere artizanală (Avrig, jud. Sibiu)

Fondator: Costin Bădilă

Investiţie iniţială: circa 1 mil. euro

Prezenţă: în localuri din zona Sibiului, la terasa Reforma 9 din campusul universităţii USAMV



ZF şi Banca Transilvania au lansat PROIECTUL AFACERI DE LA ZERO, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

Intraţi pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero şi descoperiţi universul de companii create de micii antreprenori.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.