Planurile austriecilor de la Billa pentru 2012: "Preluăm oricând magazine, cu mare plăcere"

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 12 septembrie 2012 117 afişări

71 este numărul de magazine ţintit pentru finalul acestui an de reţeaua Billa, adică un plus de zece spaţii faţă de sfârşitul lui 2011. Până acum, austriecii au avut parte de “un an bun”, mai cu seamă după sărbătorile de Paşti. Iar pentru viitor plănuiesc să deschidă cel puţin câte zece magazine pe an.

"Oricând, cu mare plăcere", răspunde Sorana Georgia, CEO al Billa România, întrebată despre posibilitatea de a prelua magazine, de preferat chiar reţele. "Nu numai că vrem, dar şi putem", punctează ea un element cheie al ecuaţiei. "Grupul e foarte mulţumit de noi, avem cifre bune. Anul acesta a fost unul bun, chiar dacă primele luni au fost mai grele", declară Georgia. Chiar după sărbătorile de Paşti, vânzările au început să crească şi tendinţa se păstrează până acum, atât pe ansamblul afacerii, cât şi comparând evoluţia magazinelor din acest an cu cea din 2011.

După mai mulţi ani în care aşteptările retailerilor de revenire a consumului au fost înşelate, veştile despre creşterea vânzărilor par mai degrabă o surpriză. Oficialul Billa spune referitor la această evoluţie pozitivă că există o întreagă serie de speculaţii, inclusiv cele privind revenirea veniturilor la niveluri dinaintea măsurilor de austeritate. Pe de altă parte, rămâne vizibilă schimbarea comportamentului de consum: cumpărătorii sunt mai chivernisiţi, preferând să treacă mai des pragul magazinelor decât să-şi umple coşurile peste măsură. În plus, este în creştere şi vânzarea de mărci proprii "dacă au o relaţie calitate-preţ decentă", punctează Sorana Georgia. De câţiva ani retailerii s-au angajat într-un veritabil cros de a pune pe rafturi mărci private.

Despre acest fenomen, oficialul Billa comentează: "Nu poţi păcăli oamenii decât o dată". Cu toate că mărcile proprii îşi fac drum spre gospodăria românilor, după ce ani în şir au fost evitate, de cele mai multe ori ponderea lor este de numai o cifră din totalul vânzărilor comercianţilor. Piaţa bunurilor de larg consum are o valoare anuală estimată la 22 de miliarde de euro, iar reţelele moderne de comerţ au înghiţit peste jumătate din vânzările totale. Mai mult, ponderea acestora nu poate decât să crească, în condiţiile în care micii comercianţi nu pot face faţă nici competiţiei tot mai ascuţite, nici dificultăţilor cu care se confruntă, în general, mediul economic în ultimii ani.

Retailerul austriac are acum 3.600 de angajaţi şi 66 de spaţii, cinci dintre ele fiind inaugurate în cursul acestui an. Pe picior de deschidere stau şi altele - ca spaţiile din Constanţa şi Mangalia. "Rămâne de văzut care dintre ele va obţine mai întâi autorizaţiile necesare pentru a putea deschide", spune Georgia, care are 48 de ani şi a fost numită la conducerea reţelei în vara anului trecut. De-a lungul carierei sale, a lucrat pentru Metro Cash & Carry România (1997-2005), Real, a fost director executiv al lanţului Spar în România şi a condus parfumeriile Marionnaud.

Românca a preluat conducerea diviziei locale a Billa într-un moment în care retailerul are vânt în vele pentru expansiune. Pe de o parte, chiriile sunt mai ieftine acum decât în perioada de creştere economică şi costurile de construcţie pentru proiectele ridicate de la zero sunt mai mici, iar, pe de altă parte, grupul-mamă are bani de investit, pentru că în urmă cu mai bine de un an şi jumătate a vândut reţeaua Selgros Cash & Carry către elveţienii de la Coop.

La nivelul întregii pieţe însă sunt mai multe lanţuri care mizează pe extindere în această perioadă, retailerii plănuind să deschidă anul acesta în jur de 250 de noi spaţii. Cu această cifră, numărul de magazine moderne ar putea depăşi anul acesta pragul de 1.000. În cursă s-au înscris atât belgienii de la Mega Image care au deschis deja în jur de 40 de noi spaţii în 2012, adică mai multe decât în întregul an trecut, şi Lidl, care a anunţat pentru acest an 70 de noi spaţii. Şi Profi a crescut ritmul deschiderilor, plănuind să deschidă anul acesta 40 de noi supermarketuri. Şi francezii de la Carrefour au continuat investiţiile, reţeaua de supermarketuri ajungând deja la 59 de spaţii. Una peste alta, nu trece nicio săptămână fără ca un nou magazin să nu fie anunţat şi mai activi decât în anii trecuţi sunt şi H&M şi alţi comercianţi.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
comert,
magazine,
Bill
/analize/comert/planurile-austriecilor-de-la-billa-pentru-2012-preluam-oricand-magazine-cu-mare-placere-10052039
10052039
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.