Noua soluţie a furnizorilor de echipament sportiv, după ce pandemia de COVID-19 a creat foarte multe probleme acestui segment

Autor: Eduard Ivanovici Postat la 24 iunie 2021 240 afişări

Cu o istorie de zece ani, Wellness Solutions, singura companie de distribuţie de echipamente de fitness din România, care oferă un serviciu integrat de service şi consultanţă after-sales, se aşteaptă la creşteri de 20% în al doilea an al pandemiei şi îşi propune să acopere toată ţara prin reţeaua sa de distribuitori.

Primul job al Taniei Papagiannopoulou, CEO al distribuitorului de echipamente de fitness pentru acasă Wellness Studios, a fost la Jocurile Olimpice de la Atena ca manager al Satului Olimpic, unitatea de cazare construită de organizatori pentru concurenţi, unde a deţinut funcţia între 2002 şi 2004.

Doi ani mai târziu s-a mutat în România şi, fiind pasionată de fitness şi sport încă din şcoală, s-a alăturat echipei Elmec, un importator şi distribuitor de echipamente sportive, îmbrăcăminte şi încălţăminte, deţinând poziţia de business development manager. Odată ajunsă aici, a încercat să găsească aparate de fitness pentru acasă sau săli cu echipamente profesionale, identificând în scurt timp oportunitatea de business pe care i-a înmânat-o piaţa.

„În ultimii 10 ani, compania a fost distribuitorul exclusiv al mărcilor de fitness Kettler, SKLZ şi Bodytone în România şi am deschis primul showroom Kettler din Europa, în Bucureşti. De atunci, portofoliul nostru este în permanenţă actualizat şi îmbogăţit cu branduri noi de renume mondial, precum Schwinn, Bowflex, Toorx, Everfit, BH Fitness şi multe altele.De asemenea, împreună cu echipa noastră de agenţi de vânzări, am identificat noi nevoi pe piaţă şi am creat propriul nostru brand de fitness TECHFIT, distribuit în toată Europa”, spune Tania Papagiannopoulou.

Deloc surprinzător, Wellness Solutions a reuşit să înregistreze o creştere semnificativă a cifrei de afaceri, plus 30% până la 5 milioane de euro în 2020. Acum, luând în calcul creşterea cererii de echipamente de fitness pentru uz caznic şi redeschiderea sălilor de sport, firma estimează că vânzările vor creşte anul acesta cu 20%, concentrându-şi în egală măsură atenţia pe soluţii pentru antrenamente de acasă şi pentru segmentul corporativ.

De asemenea, 2021 va continua dezvoltarea brandului TECHFIT şi a portofoliului de produse pentru care compania are acoperire europeană. Între timp, Wellness intenţionează să îşi extindă gama de servicii şi să ofere soluţii pentru spaţii de agrement şi activităţi în aer liber, portofoliul urmând să includă echipamente de camping, trotinete, mese de tenis ş.a.m.d.

„De-a lungul timpului, provocarea constantă a fost creşterea echipei cu oameni cu experienţă în industrie. Punem un mare accent pe serviciul integrat de service şi consultanţă after-sales pentru clienţi şi de aceea am investit constant în pregătirea şi creşterea echipei. De asemenea, o altă provocare a fost să acoperim toată ţara prin reţeaua noastră de distribuţie şi cu sprijinul colaboratorilor”, susţine Tania Papagiannopoulou.

Perioadele de lockdown au crescut considerabil interesul oamenilor în ceea ce priveşte practicarea sportului de acasă, tot mai mulţi dintre ei devenind conştienţi de importanţa unui stil de viaţă sănătos. Odată închise sălile de fitness, oamenii au fost nevoiţi să îşi schimbe comportamentul şi să ia în considerare avantajele pe care le oferă sportul practicat la domiciliu.

Aşadar, cererea de echipamente de fitness pentru acasă, cum ar fi bicicletele, cross trainers şi benzile de alergat, a fost de peste două ori mai mare prin comparaţie cu 2019. Pe de altă parte, spune CEO-ul Wellness Solutions, furnizarea de echipamente pentru uz comercial este încă afectată de pandemie, însă dorinţa de socializare a început deja să îşi spună cuvântul, oamenii întorcându-se treptat la vechea rutină din sălile de sport.

„Mă aştept ca tot mai mulţi oameni să aleagă un model hibrid între a merge la sală şi a lucra acasă cu propriile echipamente de fitness. De asemenea, cred că oamenii încearcă să evite sălile de fitness aglomerate, astfel încât vor apărea tot mai multe săli de tip boutique, în care avantajul este că pot practica sport cu un instructor, pe aparate profesionale, variate. Cred că mulţi clienţi care obişnuiau să meargă la săli mari se vor orienta către săli mai mici în care vor merge de mai puţine ori, dar vor beneficia de intimitate, siguranţă şi ghidajul unui specialist.”

Cu o echipă compusă din doar 17 angajaţi, Wellness Solutions a reuşit să abordeze cu succes şi segmentul corporate, fiind de peste şase ani distribuitorul oficial al brandului Bodytone, fapt ce a ajutat compania să îşi dezvolte o reţea puternică de agenţi care acoperă toată ţara, îmbogăţindu-şi astfel experienţa în domeniu.

În prezent, portofoliul societăţii include sute de clienţi din domenii precum HoReCa, ambasade, săli de sport şi alte companii întrucât, după cum spune Tania Papagiannopoulou, segmentul coportativ reprezintă o oportunitate extraordinară de business a căror investiţii vor continua să crească. În acest sens, brandul nou creat, Techfit, acoperă o gamă largă de produse: benzi de alergare, biciclete, aparate multifuncţionale, aparate pentru abdomene, vâslit şi alte accesorii.

„De-a lungul timpului am identificat nişa corectă, am ascultat feedbackul clienţilor despre anumite echipamente şi am încercat să proiectăm împreună cu o echipă de specialişti aparatele cu cel mai optim raport calitate-preţ. În plus, oferim un pachet complet de servicii de top: controlul calităţii şi asistenţă tehnică. Din linia de producţie, mai multe echipe de service specializate lucrează zilnic pentru a livra produse de cea mai bună calitate. Avem un departament dedicat de asistenţă pentru clienţi, împreună cu o reţea completă de agenţi de service şi curieri, alături de care acoperim toată ţara, oferind soluţii de transport şi asamblare”, a declarat CEO-ul Wellness Solutions pentru BM.

Urmărește Business Magazin

ALEPH STORY: Cine sunt cei mai mari proprietari de terenuri Agricole din România

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.