Metro: anul acesta 800 de clienti au remodelat spatiile cu sprijinul nostru

Autor: Ioana Mihai Postat la 15 octombrie 2010 17 afişări

“Anul acesta am participat la remodelarea a 800 de spatii ale clientilor nostri din retail iar tinta este ca pana in 2013 sa ajungem la 10.000 de spatii remodelate”, a declarat Claude Sarrailh, customer management director in cadrul Metro Cash & Carry Romania, cel mai mare comerciant de pe piata romaneasca in functie de cifra de afaceri.

Cu vanzari de 1,23 mld. de euro in 2009, Metro a declansat o serie de proiecte prin care sa-si eficientizeze business-ul. Un exemplu este si divizia de oameni dedicati relatiei cu clientii din comert si horeca, divizie ale carei baze au fost puse anul trecut si care urmareste sa ajute la cresterea vanzarilor firmelor din segmentele mentionate.

Pentru remodelarea spatiilor clientilor din retail angajatii Metro asigura consultanta gratuita - de la evaluare, sugestii de amenajare si pentru alcatuirea sortimentatiei. Durata unui proiect de reamenajare variaza foarte mult, in functie de nevoile si disponibilitatea proprietarului de magazin dar si in functie de spatiu. "Durata medie se plaseaza intre 2 si 3 luni, dar se poate ajunge si la proiecte de 4-5 luni", spune oficialul Metro. Aceeasi situatie se regaseste si in cazul costurilor pentru remodelare, suportate de antreprenori: pot varia de la cateva sute de euro pana la un prag de 10.000 de euro.

Acest proiect, prin intermediul caruia MCC a participat la remodelarea a peste 1.300 de spatii, se desfasoara si pe alte piete in care este prezenta reteaua germana.Afacerile micilor comercianti reprezinta segmentul cel mai afectat de pe piata, confruntandu-se atat cu scaderea puterii de cumparare cat si cu o presiune tot mai mare din partea retelelor de discouunt, super si hipermarket. Pe parcursul ultimilor opt ani, numarul de spatii de tip convenience, care reunesc magazinele de cartier, chioscurile si spatiile din benzinarii, au inregistrat cea mai drastica scadere dintre toate tipurile de comert inregistrand un declin de 53,9% fata de 2002 conform datelor companiei de cercetare de piata MEMRB citate de reprezentantii Metro Cash & Carry Romania.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
comert,
Mtro,
magazine
/analize/comert/metro-anul-acesta-800-de-clienti-au-remodelat-spatiile-cu-sprijinul-nostru-7481747
7481747
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.