Marina Bellini, Group Director of Digital and Information/ Chief Information Digital Officer, BAT

Postat la 13 septembrie 2022 75 afişări

1. Cum aţi defini transformarea digitală în cazul industriei dvs.?

Aş defini transformarea digitală ca fiind utilizarea noilor tehnologii, a informaţiilor şi a noilor moduri de lucru în scopul dezvoltării valorii comerciale. BAT este o companie de bunuri de larg consum cu o gamă variată de produse dezvoltate conform aşteptărilor consumatorilor. Deşi cunoscută mai bine pentru segmentul tradiţional de produse, am început un proces amplu de transformare, generat de obiectivul nostru strategic de a construi un viitor mai bun – A Better Tomorrow – prin a oferi produse variate cu risc redus** consumatorilor care aleg să nu renunţe la fumat. Departamentul de Digital Business Solution (DBS) este în centrul acestei transformări, în cadrul căreia tehnologia, soluţiile digitale, informaţiile, procesele agile şi modelele de operare sunt utilizate pentru a accelera creşterea valorii comerciale.

Rolul meu este să coordonez utilizarea tehnologiilor inovatoare şi a soluţiilor digitale pentru a accelera procesul de dezvoltare a unui viitor mai bun.

2. Cum a stimulat pandemia digitalizarea în cazul companiei pe care o reprezentaţi?

Pandemia a evidenţiat faptul că angajaţii noştri rămân cea mai importantă resursă. Chiar de la începutul pandemiei, infrastructura noastră digitală, abordarea şi cultura agilă ne-au ajutat să ne adaptăm rapid. Încă de acum doi ani am ales să ne concentrăm mult mai mult pe tehnologie şi conectivitate, ceea ce ne-a asigurat echipamentele necesare şi încrederea să gestionăm corespunzător tranziţia oamenilor către lucrul de acasă. Contextul pandemic a creat cadrul concret şi relevant pentru modul în care tehnologia poate susţine conectivitatea dintre oameni. În prezent, derulăm în medie peste 250.000 de şedinţe lunare în format virtual la nivelul companiei. Tehnologia digitală a schimbat, evident, cultura organizaţională şi modul de lucru, devenind astfel o companie mai agilă, mai puternică şi mai rapidă. Pandemia a accelerat totodată tranziţia partenerilor comerciali şi a consumatorilor pe platforme digitale performante. Obiectivul nostru în timpul pandemiei a fost şi rămâne dezvoltarea resurselor digitale şi asigurarea accesului colegilor noştri la tehnologia şi informaţiile necesare. Această abordare susţine spiritul antreprenorial, esenţial pentru a identifica şi evalua soluţiile necesare pentru maximizarea investiţiilor noastre.

3. Cum ar putea tehnologia digitală să devină un factor de diferenţiere, un avantaj competitiv în industrie?

Unul dintre obiectivele principale în cazul nostru a fost dezvoltarea unei experienţe consistente şi accesibile consumatorilor, precum şi lansarea unui program de abonamente menite să crească calitatea experienţei de consumator. Modelul nostru de business direct - to - consumer a fost dezvoltat prin intermediul propriilor noastre platforme comerciale, având în prezent peste 40 de astfel de platforme în lumea întreagă. De asemenea, magazinele proprii au fost transformate pentru a oferi o experienţă digitală completă. Aceste schimbări au fost posibile datorită sistemelor de management de conţinut, a punctelor digitale de interacţiune, a managementului integrat de e-commerce şi al relaţiilor cu clienţii. Odată cu creşterea de peste cinci ori a capabilităţilor privind furnizarea de servicii prin abonament, avantajul competitiv generat de digitalizare este evident. Un alt obiectiv de interes este valorificarea datelor şi a analizei pentru a oferi informaţii şi previziuni care să conducă la luarea deciziilor într-un mod cât mai clar şi diferenţiat.


Experienţă: Marina F. Bellini are o experienţă de peste 25 de ani în diviziile digitale, de tehnologie şi global business services (GBS), ale unor companii de bunuri de larg consum şi consultanţă. În prezent, este membră a Consiliului de Administraţie şi director pentru tehnologie digitală şi informaţii în cadrul BAT. După ani petrecuţi în cadrul PricewaterhouseCoopers Consulting, unde a lucrat pentru clienţi din Brazilia şi America Latină, a lucrat pentru Anheuser-Busch InBev în roluri regionale şi globale cu sediul în America (SUA, Mexic şi Brazilia) şi Europa (Belgia) în domeniul IT şi organizaţii GBS, devenind în cele din urmă CIO global şi lider GBS. Şi-a petrecut câţiva ani în rolul de CIO la PepsiCo America Latină, cu sediul în New York. A fost, de asemenea, CIO pentru PepsiCo CMO global. A gestionat transformări complexe de business, cu o concentrare permanentă pe contribuţia dezvoltării digitale, a tehnologiei şi în creşterea si eficientizarea companiilor şi dezvoltarea talentelor în mari organizaţii şi în procese de fuziuni şi achiziţii.

Domeniile pe care se concentrează în prezent: În calitate de manager al transformării digitale în BAT, are un rol cheie în implementarea obiectivului strategic al companiei, de a construi un viitor mai bun.


4. Care sunt cele mai importante proiecte digitale în care v-aţi implicat şi ce investiţii au fost direcţionate în acestea?

M-am alăturat BAT în 2018 şi una dintre primele decizii luate împreună cu echipa de conducere a fost dezvoltarea strategiei în domeniul IT, necesară pentru obţinerea rezultatelor cerute de obiectivul strategic al companiei de a construi un viitor mai bun – A Better Tomorrow. Apoi ne-am concentrat pe definirea de soluţii pe o bază modulară, de microservicii, potrivită mai degrabă pentru 20, 40 sau 60 de pieţe, în loc de toate cele 180 unde operăm. Am ales să operăm la o „scală smart” în loc de o „scală globală”, în care să echilibrăm viteza de operare şi rezultatele obţinute cu reutilizarea resurselor. Spre exemplu, în România avem unul dintre cele trei mari centre globale GBS cu peste

1.000 de angajaţi, care asigură o gamă largă de servicii prin dezvoltarea de soluţii digitale de business.

5. Care sunt principalele trei obiective stabilite de companie din perspectiva digitalizării?

Transformarea digitală în BAT înseamnă utilizarea tehnologiei pentru a genera valoare pentru consumatori, parteneri comerciali, angajaţi, investitori şi societate. Principalele trei domenii de interes includ: capacităţi digitale performante, decizii bazate pe big data & analytics, transformare digitală în întreaga organizaţie.Tehnologia şi informaţia reprezintă factori esenţiali pentru construirea unui viitor mai bun, iar valoarea lor exponenţială este atinsă prin asigurarea competenţelor, a modului de lucru şi a culturii organizaţionale adecvate. Scopul nostru este să dezvoltăm acele tehnologii şi modele de lucru necesare pentru obţinerea rapidă a rezultatelor şi pentru generarea valorii comerciale în întreaga organizaţie.

6. Care sunt principalele provocări cu care vă confruntaţi în procesul de transformare digitală?

Cea mai mare provocare cu care ne confruntăm în cadrul companiei nu este dezvoltarea de soluţii, ci cât de repede le putem implementa, evalua şi valorifica. Pentru noi, transformarea afacerii noastre şi gradul de satisfacţie al angajaţilor sunt simultane. De aceea, este esenţial să ne asigurăm că valoarea umană, imaginaţia şi execuţia rămân aliniate pe tot acest parcurs. Construirea unui viitor mai bun reprezintă un obiectiv major şi îndrăzneţ. Pentru a reuşi, avem cu siguranţă nevoie de toţi partenerii noştri alături de noi în această călătorie transformaţională.

** Pe baza dovezilor existente şi presupunând o trecere completă de la fumat. Aceste produse nu sunt lipsite de riscuri şi pot crea dependenţă.

*2020, la nivel de grup

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.