Logistica luxului nu cunoaşte criză?
În mai puţin de cinci ani, Logwin România a crescut de la 5.000 mp la 15.000 mp suprafaţă de depozit şi de la câţiva angajaţi la o echipă de peste 70 de oameni. Cu o cifră de afaceri în continuă ascensiune şi planuri de extindere regională, compania devine un punct-cheie pe harta logisticii din Europa Centrală şi de Est. Florian Anghel, CEO-ul Logwin România, povesteşte cum a reuşit să dezvolte rapid businessul într-o piaţă volatilă şi ce urmează în următorii ani.
Logwin este o companie multinaţională de forwarding, cu origini germane, prezentă în 37 de ţări, cu 195 de birouri şi aproximativ 4000 de angajaţi. Activă într-o zonă nişată de servicii logistice – depozitare şi transport –, Logwin se concentrează pe industrii precum fashion, health & beauty, cosmetice şi automotive. În România, Logwin a intrat efectiv în operaţiuni în 2019, iar piaţa locală joacă un rol strategic la nivel regional. „M-a atras proiectul Logwin încă de când am discutat cu boardul companiei, în 2017. În 2018 m-am relocat la Viena, pentru a înţelege sistemele şi procesele interne, şi în paralel am căutat locaţia pentru România”, povesteşte Florian Anghel.
Astăzi, Logwin România operează un depozit de 15.000 mp în zona şoselei de centură A1, păstrând specializarea pe fashion retail şi health & beauty. Pe măsură ce operaţiunile s-au extins, şi echipa a crescut: compania are acum 72 de angajaţi, majoritatea implicaţi direct în activităţile logistice. În paralel, Logwin a dezvoltat şi partea de transport maritim şi aerian la nivel local şi, mai recent, şi în Bulgaria, unde a deschis o locaţie de 1.500 mp în Sofia. Piaţa românească este văzută drept un pol de creştere pentru Logwin la nivel regional: „România are potenţialul de a deveni un hub logistic pentru companiile mari. Tocmai de aceea, primim susţinere financiară şi resurse pentru dezvoltare din partea grupului”, explică Florian Anghel.
În ceea ce priveşte contextul economic actual, în ciuda temerilor privind o posibilă încetinire, în realitate, Logwin nu resimte o scădere a volumelor. „Clienţii sunt prudenţi, se gândesc de două ori înainte să investească în extinderi de magazine, dar vânzările de zi cu zi merg bine. România rămâne o ţară în creştere”, adaugă el. Despre începuturile sale în logistică, Florian Anghel povesteşte că totul a pornit dintr-o întâmplare în perioada studenţiei, când, revenit dintr-un program de vară din SUA, a vrut să se stabilească într-un birou. A lucrat întâi în transport rutier, apoi în logistică şi depozitare, acumulând experienţă în două companii mari înainte de a se alătura Logwin. Adaptabilitatea a fost esenţială în dezvoltarea businessului local. Un exemplu este debutul operaţiunilor din România, când, planul iniţial de a organiza activitatea în şase luni a trebuit implementat în doar două luni, din cauza unei nevoi urgente a clientului. „Am fost nevoiţi să integrăm toate etapele într-un timp record. A fost un heirup, dar am reuşit”, îşi aminteşte el.
Chiar şi în perioada de lockdown din 2020, Logwin a continuat expansiunea: „Aveam proiecte deja începute, aşa că am recrutat şi instruit rapid 30 de oameni noi, profitând de faptul că alte companii îşi restrângeau activitatea”. Logwin România lucrează preponderent cu clienţi din zona de luxury fashion, inclusiv un important retailer multibrand. „În zona de fashion şi parfumuri de lux nu vedem, momentan, semne clare de scădere. Totuşi, păstrăm prudenţa şi ne adaptăm continuu”, mai spune Florian Anghel. Deşi se vorbeşte tot mai mult despre o încetinire economică, mai ales în zona de retail CEO-ul Logwin România spune că în vânzările efective şi în activitatea din magazine, nu se simt semne ale crizei. „Poate pentru că, atunci când consumăm branduri de lux, alegem să economisim în alte zone, mai puţin vizibile”, explică el. România continuă să fie o ţară în plină dezvoltare, cu indicatori financiari pozitivi, iar acest lucru se simte inclusiv în logistică. Într-un context în care prudenţa a devenit regula, planurile pe termen lung sunt înlocuite de strategii pas cu pas. „Luăm deciziile atent, planificăm pe termen scurt şi suntem flexibili”, spune Florian Anghel. Pentru 2024, Logwin România a consolidat două depozite din Bucureşti într-un singur hub de 15.000 mp, extinzând astfel capacitatea operaţională. De asemenea, compania şi-a dezvoltat divizia de transport maritim şi aerian, a angajat oameni noi în zona de development şi analizează deschiderea unui birou în centrul-vestul ţării, în oraşe precum Cluj, Timişoara sau Arad, pentru a fi şi mai aproape de clienţi.
În prezent, Logwin România are 72 de angajaţi şi o cifră de afaceri de aproximativ 7 milioane de euro – o creştere sănătoasă, de la 1 milion de euro în urmă cu câţiva ani. „Este o evoluţie organică, bazată atât pe dezvoltarea clienţilor existenţi, cât şi pe atragerea de clienţi noi”, precizează CEO-ul. Importanţa României în strategia regională a Logwin este tot mai mare. „România este un punct strategic. Companiile mari se orientează către România pentru huburi regionale sau pentru servicii logistice. Intrarea în Schengen şi simplificarea procedurilor vamale au accelerat mult transporturile rutiere şi maritime”, adaugă Anghel. Una dintre principalele provocări în domeniul logisticii rămâne adaptarea rapidă la fluctuaţiile de volum. Pentru a gestiona mai bine aceste variaţii, Logwin a împărţit forţa de muncă între angajaţi permanenţi şi muncitori temporari, asigurând astfel flexibilitatea necesară. În plus, atragerea de oameni valoroşi rămâne o prioritate: „Deşi Logwin nu este încă un nume foarte cunoscut în România, colegii noştri au şansa să crească rapid odată cu noi”, explică Anghel. El oferă un exemplu personal: după zece ani petrecuţi în companii mari, a ales să se alăture Logwin şi să construiască de la zero un business local de succes. „Cei care ni s-au alăturat de la început sunt astăzi în poziţii de conducere”, spune el. În ceea ce priveşte stilul său de leadership, Florian Anghel preferă să se vadă ca un coleg alături de echipă, susţinând un mediu de lucru deschis şi echilibrat. Crede cu tărie în ideea de work-life balance şi promovează un climat în care oamenii vin cu plăcere la muncă şi pleacă acasă cu energie pentru viaţa personală. Sportul joacă, de asemenea, un rol important în viaţa sa. Participă la competiţii de alergare, semimaratoane, ultramaratoane montane şi practică ciclismul – modalităţi prin care îşi reîncarcă bateriile pentru provocările zilnice. Pentru tinerii care vor să urmeze o carieră în logistică, mesajuwl lui este clar: „Să aibă răbdare şi încredere. Este un domeniu viu, care nu se va opri niciodată. Experienţa se acumulează în timp, iar succesul vine cu muncă şi implicare constantă, nu peste noapte.”
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro













