Istoria unui business de lux

Autor: Anca Arsene-Barbulescu Postat la 16 august 2011 68 afişări

A avea o afacere a devenit pentru unii un lux in contextul economic dificil din ultimii ani. Pentru altii insa, luxul sta tocmai in pastrarea afacerii in familie.

Acum mai bine de un secol doi tineri cu spirit antreprenorial si bani putini s-au gandit ca o metoda buna prin care sa se imbogateasca ar fi o afacere proprie. Si cum locuiau intr-o zona a Germaniei unde economia era in mare parte generata de agricultura si de ferme de animale, s-au orientat si ei catre acest segment. Asa ca au inceput sa fabrice in 1899, intr-un orasel din apropierea Herzebrock, dispozitive pentru procesarea laptelui si obtinerea smantanei, dar si pentru producerea untului. Au omis insa din vedere faptul ca in regiune erau deja peste 30 de alti producatori de asemenea dispozitive, iar afacerea celor doi tineri a ajuns astfel la un punct de cotitura.

Carl Miele si Reinhard Zinkann au decis atunci cum vor face fata competitiei. In primul rand, au vrut ca afacerea sa ramana intotdeauna una de familie, motiv pentru care au numit-o Miele si au stabilit ca familia Miele va avea intotdeauna 51% din companie, iar familia Zinkann restul de 49%. In al doilea rand, secretul afacerii avea sa fie produsul in sine, superior din punctul de vedere al materialelor folosite si al functionalitatii comparativ cu altele disponibile pe piata, astazi un cliseu de multe ori deranjant, dar care a facut de-a lungul timpului din produsele Miele, ulterior masini de spalat care costau in acea perioada cat trei sau patru salarii medii lunare si apoi electrocasnice de orice fel, un Rolls-Royce al electrocasnicelor.

De-a lungul timpului, putini s-au dovedit a fi dispusi sa plateasca echivalentul a cateva zeci de mii de euro pentru toate electrocasnicele din locuinta. Si chiar mai putini dintre ei s-au aratat interesati de motivul pentru care pretul este atat de ridicat, cumparand mai degraba din moftul de a avea cele mai scumpe asemenea dispozitive decat din ratiuni practice. "Potentialii clienti n-au fost niciodata un segment foarte vast, iar lucrurile stau cam la fel si acum", apreciaza Kersten Schulte, directorul de vanzari pe piete internationale in cadrul Miele. Piata electrocasnicelor de lux s-a dovedit insa a fi destul de rezistenta la criza, lucru destul de vizibil inclusiv in afacerile Miele, cu exceptia lui 2009, singurul an de scadere din ultima perioada, in special pe fondul operatiunilor din pietele internationale.

Compania a incheiat anul fiscal trecut cu afaceri de 2,83 miliarde de euro, din care aproape doua miliarde de euro vanzari in afara Germaniei. Masinile de spalat vase sau rufe, aspiratoarele si electrocasnicele de bucatarie sunt produse aproape in totalitate in fabricile proprii. Mai exact, cel putin 60% dintre componentele unui echipament sunt produse intern intr-una din fabricile detinute de Miele. Cele mai multe unitati de productie se afla chiar in Germania, pe o raza de cateva sute de kilometri, insa exista cate o fabrica si in Cehia, Austria, China si chiar in Romania, la Brasov, unde se fabrica anumite componente de electronica.

"Strabunicul meu si partenerul sau au vrut de la bun inceput sa se poata intalni intr-un timp foarte scurt toti sefii de fabrici, daca era necesar, lucru care s-a mentinut pana in ziua de azi", spune Reinhard Zinkann, managing directorul companiei si reprezentantul celei de-a patra generatii de executivi din familia Zinkann, alaturi de Markus Miele, managing directorul din partea actionarului majoritar. De la sine inteles ca businessul se transmite din tata in fiu si, desi fiul lui deja conduce afacerea, seniorul Zinkann in varsta de 83 de ani inca vine la sediul din Gutersloh cel putin odata la cateva zile, cu toate ca se deplaseaza destul de greu, cu ajutorul unor carje.

La Gutersloh este de altfel si cea mai mare fabrica a Miele, unde lucreaza aproape jumatate dintre cei 16.500 de angajati, cati numara compania anul trecut, la care se adauga alti 17% dintre angajati in unitatea din Bielefeld, a doua cea mai mare si totodata cea mai veche, avand in vedere ca a fost infiintata in 1916. La Gutersloh, intr-un campus care se intinde in total pe o suprafata de 12.500 de metri patrati, sunt produse in fiecare zi cate 2.000 de masini de spalat vase, la care se adauga 7.000 de aspiratoare si alte cateva mii de componente electronice, intr-o cladire separata.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
electrocaznice,
lux,
Mielle
/analize/comert/istoria-unui-business-de-lux-8585420
8585420
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.