Fotografiile care demonstrează sfârşitul mall-urilor. Peste 6400 de magazine se vor închide anul viitor - GALERIE FOTO

Autor: Ioana Matei Postat la 28 noiembrie 2017 21942 afişări

Fotografiile care demonstrează sfârşitul mall-urilor. Peste 6400 de magazine se vor închide anul viitor - GALERIE FOTO
Fotografiile care demonstrează sfârşitul mall-urilor. Peste 6400 de... deschide galeria

Apocalipsa retailului se desfăşoară în SUA, notează Business Insider. Peste 6400 de magazine se vor închide în SUA în următorul an, iar magazine mari precum Macys, Sears sau JCPenney au închis deja o duzină de locaţii. Plimbatul prin mall-uri este ca şi cum te-ai plimba printr-un cimitir.

O analiză a publicaţiei americane The Atlantic arată motivele acestui fenomen, ce pare a lua proporţii din ce în ce mai mari.

Există o serie de explicaţii ale dispariţiei magazinelor fizice din America.

În primul rând, oamenii folosesc din ce în ce mai mult mediul online pentru a face cumpărături.

Cea mai simplă şi mai concretă explicaţie pentru dispariţia magazinelor fizice este că Amazon şi alte companii asemănătoare „mănâncă” din ce în ce mai mult din segmentul de retail. Între anii 2010 şi 2016, vânzările Amazon din America de Nord au crescut de cinci ori, de la 16 miliarde de dolari până la 80 de miliarde de dolari. Veniturile retailerului Sears de anul trecut au fost, însă, de aproximativ 22 de miliarde de dolari. Conform rapoartelor de specialitate, jumătate dintre gospodăriile din SUA sunt acum abonate la Amazon. Dar povestea completă nu se rezumă doar la tentaculele crescânde ale companiei Amazon.

Cumpărăturile online au fost pentru o lungă perioadă de timp axate pe categoria mass-media şi divertisment, iar oamenii cumpărau cel mai des cărţi sau muzică. Dar politicile facile de returnare au făcut din online un mediu de cumpărături ieftin, uşor şi fără riscuri pentru consumatorii de îmbrăcăminte, care acum reprezintă cea mai vastă categorie de e-commerce. Succesul start-up-urilor precum Casper, bonobo sau Warby Parker (care vând paturi, haine şi, respectiv, pahare), a forţat comercianţii cu amănuntul din magazinele fizice să implementeze oferte similare. Mai mult, cumpărăturile efectuate cu telefonul mobil, reprezentau o experienţă greoaie, care începe să devină din ce în ce mai facilă datorită aplicaţiilor şi portofelelor mobile. Din 2010, comerţul realizat prin intermediul telefonului mobil a crescut de la 2% din totalul cheltuielilor digitale până la 20% în prezent.

Oamenii obişnuiau să facă mai multe călătorii până la un magazin înainte de a cumpăra un produs scump, ca de exemplu o canapea. Cei mai mulţi mergeau o dată pentru a testa piaţa, încă o dată pentru a restrânge plaja de opţiuni şi, în final, pentru a alege şi cumpăra produsul. În timpul fiecărui drum, cumpărătorii sunt predispuşi să facă o mulţime de alte achiziţii mai mici, produse de care nu au neapărat nevoie. Astăzi, însă, mulţi consumatori pot face toate aceste demersuri în mediul online, ceea ce înseamnă mai puţin timp pierdut prin centre comerciale şi mai puţine achiziţii accidentale din magazinele adiacente.

Va exista dintotdeauna loc pentru magazinele fizice, pentru acei oameni care vor să analizeze produsele în showroomuri strălucitoare, să atingă ţesăturile, materialele etc. Însă creşterea e-commerce-ului nu numai că mută vânzările individuale în on-line, ci construieşte, de asemenea, noi obiceiuri de cumpărături.

O altă explicaţie oferită de specialiştii în retail este faptul că America a construit prea multe malluri. În America există astăzi aproximativ 1.200 de malluri. Într‑un deceniu, ar putea ajunge la aproximativ 900, iar asta nu înseamnă chiar „moartea mallurilor“. Însă, cu siguranţă, este un declin inevitabil. Între 1970 şi 2015, numărul de malluri din SUA a crescut de două ori mai mult decât numărul populaţiei, conform Cowen Research. Suprafaţa închiriabilă brută dintr-un centru comercial este cu 40% mai mare pe cap de locuitor decât suprafaţa de shopping a Canadei, de cinci ori mai mare decât a Marii Britanii şi de 10 ori mai mare decât a Germaniei.

fii la curent cu cele mai noi analize de business

Urmareste BM pe Facebook

Povestea românului de 25 de ani care a devenit unul dintre cei mai influenţi tineri sub 30 de ani din Europa Povestea românului de 25 de ani care a devenit unul dintre cei mai influenţi tineri sub 30 de ani din Europa

Are 25 de ani, este inventator, a fost nominalizat de Forbes SUA drept unul dintre cei mai influenţi tineri sub vârsta de 30 de ani şi de aproape trei ani ocupă funcţia de director de inovaţie la unul dintre cei mai mari producători de componente auto. Spune despre el că este creativ şi curios şi îşi doreşte ca munca lui să creeze semnificaţie. Cine este Cornel Amariei, inventatorul din generaţia Millennials care pune România pe harta inovaţiei în era noilor tehnologii?

vezi continuarea
ZF.ro
ULTIMĂ ORĂ: Una dintre cele mai mari actriţe românce a murit ULTIMĂ ORĂ: Una dintre cele mai mari actriţe românce a murit
Cea mai nouă afacere în care a intrat Simona Halep. Ce a cumpărat cu două milioane de euro şi în ce a început să investească milioane de euro
ProMotor.ro
MARTORII din bord care anunţă DEZASTRUL. Orice şofer ar trebui să-i ştie MARTORII din bord care anunţă DEZASTRUL. Orice şofer ar trebui să-i ştie
RAZIE la intrarea în Bucureşti, pe ciotul de autostradă. Numărul de permise suspendate aici este CONSIDERABIL
Acestea sunt CELE MAI BUNE MODELE SECOND HAND pe care le poţi cumpăra! Nemţii le recomandă
Descopera.ro
Când EINSTEIN l-a întâlnit pe Tagore: Conversaţia ISTORICĂ a celor mai puternice minţi despre religie şi ştiinţă Când EINSTEIN l-a întâlnit pe Tagore: Conversaţia ISTORICĂ a celor mai puternice minţi despre religie şi ştiinţă
După ce a făcut sex ORAL, o TÂNĂRĂ a avut o reacţie alergică. O poţi PĂŢI şi tu! Când şi mai ales la ce trebuie să ai GRIJĂ!
PERICOLUL neştiut: un singur grapefruit poate să te OMOARE
Go4it.ro
iPhone-ul PLIABIL! La cum arată, Samsung şi HUAWEI ar trebui să se îngrijoreze iPhone-ul PLIABIL! La cum arată, Samsung şi HUAWEI ar trebui să se îngrijoreze
iPhone 11: răspunsul APPLE la atacurile Samsung şi HUAWEI. Specificaţii şi preţ
Telefonul de 300 de euro mai puternic decât un GALAXY S10! Se va lansa în curând
Csid.ro
Hernia de disc: simptome, diagnostic şi tratament Hernia de disc: simptome, diagnostic şi tratament
Brand de produse cosmetice, prezent şi în România, anunţă prezenţa fibrelor de azbest în 3 dintre produse
Sfaturi pentru alimentaţie în post şi slăbire eficientă la orice vârstă de la medicul Mihaela Bilic VIDEO BY CSID

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.