Dupa blocuri suntem noi: reteaua Mic.ro promite investitii de peste 200 mil. euro

Postat la 06 septembrie 2010 65 afişări

Cea mai agresiva retea de mici magazine de pe piata, Mic.ro, are un plan de investitii de peste 200 de milioane de euro pana la sfarsitul anului viitor. Tot atunci cifra de afaceri estimata ar urma sa depaseasca 300 de milioane de euro. Daca ar fi asa, noul comerciant ar ajunge in topul investitiilor de profil in perioada 2010-2011.

Departe de iuresul din Rompetrol, am pus la punct in doar cateva luni liniile strategice ale acestui proiect", declara, pentru BUSINESS Magazin, Dan Ionescu, care a ocupat pana in urma cu un an functia de director operational al grupului petrolier, fiind unul dintre primii directori recrutati de Dinu Patriciu.

Dupa plecarea din Rompetrol, Ionescu declara ca se va ocupa de "o afacere personala", iar in aprilie 2010 s-au vazut primele roade ale proiectului pus la punct vreme de cateva luni impreuna cu o echipa "mare, de 10-12 oameni": s-au deschis in Bucuresti primele magazine Mic.ro.

Reprezentantii retelei, care a inaugurat magazine intr-un ritm galopant - nu mai putin de 73 pana in prima saptamana din august -, au preferat sa pastreze tacerea luni in sir. "Am preferat sa facem ceva concret inainte de a comunica", justifica Ionescu acum, cand lantul de magazine se apropie de 100 de spatii. Luna trecuta, Mercadia, operaorul retelei Mic.ro, a preluat cele 31 de spatii ale retelei MiniMax Discount, cu vanzari anuale de 45 de milioane de euro. Dan Ionescu spune ca are mai multe oferte pe masa din partea retailerilor prezenti pe piata, dar nu a dorit sa ofere alte detalii.

Decizia de a investi in acest domeniu se datoreaza, in principal, faptului ca "am vazut aceasta oportunitate, in urma unor studii", sustine el. Pe de o parte, factorul pozitiv era ca pe piata nu a existat pana acum un lant de magazine de cartier; de cealalta parte, riscul era ca renumele acestui canal de vanzari este inferior, in perceptia consumatorilor, fata de cel al marilor magazine din comertul modern, din cauza varietatii mai mici a produselor si din cauza preturilor de multe ori mai ridicate.

Ionescu spune despre proiect ca este ambitios, avand ca tinta o retea de 300 de spatii pana la sfarsitul anului si nu mai putin de 2.000 pana la sfarsitul lui 2011. "Nu ne vom opri nici atunci", spune Ionescu increzator si zambind parca usor amuzat de reactia de neincredere pe care au avut-o, la prezentarea proiectului, reprezentantii retelei Metro Cash & Carry, principalul furnizor pentru marfa din spatiile Mic.ro.

Comerciantii de cartier sunt intre cei mai importanti clienti ai retelelor cash & carry, iar cel mai puternic executiv din comertul romanesc, Dusan Wilms, directorul Metro Romania si Bulgaria, declara recent ca "magazine traditionale vor exista intotdeauna".

In 2009 au fost insa inchise peste 1.000 de magazine de proximitate (chioscuri, magazine generale si magazine din benzinarii), asa incat la sfarsitul anului au ramas cu totul in jur de 13.500 de astfel de spatii, arata un studiu realizat de compania de cercetare de piata MEMRB.

Pentru cateva categorii de produse - lactate, panificatie si mezeluri - Mic.ro are incheiate contracte direct cu furnizori. Ideea de a avea un furnizor principal in Metro tine de faptul ca "am vrut sa avem un concept unitar, nu sa facem o ciorba"; daca ar fi incheiat contracte cu mai multi furnizori de bauturi, de exemplu, fiecare ar fi vrut sa aiba un spatiu de expunere personalizat, de pilda cu spatii frigorifice.

Investitia medie pe magazin este de 100.000 de euro, suma ce include si fondul de marfa, pe rafturile magazinelor cu o suprafata cat o garsoniera confort unu (50 mp) fiind asezate in medie 2.000 produse, cam cate are si un magazin de tip discount, ca Plus, Penny sau MiniMax. Vanzarile previzionate pentru anul in curs se plaseaza la 14 milioane de euro, iar cele de anul viitor in jurul valorii de 300 de milioane de euro.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
comert,
Mic.ro,
magazine,
Patriciu,
investiti,
franciza,
retail
/analize/comert/dupa-blocuri-suntem-noi-reteaua-mic-ro-promite-investitii-de-peste-200-mil-euro-7101791
7101791
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.