Decizia care i-a schimbat viaţa unei tinere care a lucrat mai mulţi ani în domeniul bancar şi în marile corporaţii

Autor: Alina-Elena Vasiliu Postat la 16 decembrie 2021 2703 afişări

O pasiune a stat la baza afacerii pe care Simona Ilieş a întemeiat-o, oricât de clişeistic ar suna asta. Pasiunea ei era – şi este – pentru accesorii, dar mai ales pentru genţi şi borsete. Căuta peste tot un model care să fie fix ca cel pe care îl avea în minte, iar în lipsa unuia, s-a întrebat de ce nu ar face chiar ea o geantă aşa cum ar vrea să poarte. Iar dintr-un joc cu forme, culori şi texturi, a ajuns la Shimo Store.

“Primul model nu a ieşit perfect, dar tot a captat o atenţie neaşteptat de mare, astfel că oamenii mă întrebau de unde am luat modelul respectiv. Momentul acela a făcut un click în mintea mea şi mi-a dat încrederea că pot să fac asta şi că nu sunt singura care îşi doreşte un accesoriu cu o poveste.”

Aşa că astăzi, în atelierul din Braşov în care deţine toate rolurile necesare, Simona Ilieş este designer şi croitor, livrator şi vânzător, omul din faţa şi din spatele atelierului. Fiecărui model creat îi ştie parcursul de la idee la aţă şi tăietură.

„Am un background atipic în acest domeniu – am lucrat mulţi ani în bancă şi în corporaţii, dar, ca fiecare om, am căutat să găsesc locul cu care mă identific şi unde mă simt împlinită. Se pare că mereu am alergat după un rol creativ şi plin de dinamică şi iată că, într-un final, l-am găsit”, spune Simona Ilieş.

Investiţiile au fost progresive, nu a pornit cu un buget mare, ci a construit afacerea cu paşi mici, în timp, alocând bani constant pentru materiale, maşini şi produse noi. Abia acum, după patru ani, spune că se află pe un făgaş stabil din punct de vedere financiar. Şi speră la cel puţin un angajat în 2022, care s-o completeze în procesul de producţie. Momentan, are doar colaboratori pe diferite paliere – designeri, croitori, pielari. Împreună produc accesorii din piele – precum portmonee, curele, genţi, borsete, dar şi fuste sau încălţăminte. Recent, Simona s-a aventurat şi în zona pieselor vestimentare, cu o colecţie din materiale precum lâna sau bumbacul, din care face bluze şi paltoane. Preţurile pornesc de la

120 de lei şi ajung la 700 de lei.

„Mă adresez unui public feminin, cu vârste între 20 şi 60 de ani, femei pasionate de modă, design şi artizanat. Planul meu este să dezvolt brandul Shimo, să-i creez o identitate mai puternică în rândul celor care apreciază artizanii şi produsele handmade, dar care să fie mai vocal şi către audienţa care e obişnuită să cumpere produse de serie. Obiectele handmade au o poveste aparte, cu o valoare intrinsecă, datorită faptului că procesul de fabricare înseamnă manufactură 100%.”

Ca orice business mic, Shimo Store a fost afectat de pandemie, însă în tot acest timp Simona Ilieş spune că a învăţat să nu renunţe, oricât de greu i s-ar părea drumul în antreprenoriat.

„Cred că pandemia m-a făcut să caut în mine forţe noi, să pot să găsesc puterea de adaptare şi resursele suficiente pentru a fi creativă într-o situaţie de stres. Din nou, pasiunea a fost cea care m-a salvat şi cea fără de care nimic nu se poate realiza.”

Investiţiile au fost progresive, nu a pornit cu un buget mare, ci a construit afacerea cu paşi mici, în timp, alocând bani constant pentru materiale, maşini şi produse noi.



Cinci idei de afaceri de la zero

Izvorul ideilor de business nu seacă niciodată, iar asta o demonstrează atât noile, cât şi vechile generaţii de antreprenori. Ziarul Financiar a pornit în căutare de idei proaspete de afaceri, într-un proiect susţinut de Banca Transilvania, menit să pună în lumină spiritul antreprenorial al României de astăzi. Găsiţi mai jos o selecţie de businessuri pornite de la zero şi mai multe proiecte similare pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero.

FunFox – magazin online de cadouri (Bucureşti)

Fondatori: Ionela şi Bogdan Ştefan

Cifră de afaceri în primul an de activitate: 100.000 de lei (circa 20.000 de euro)

Prezenţă: online


Artisan Coffee – distribuţie de echipamente pentru cafeaua de specialitate (Bucureşti)

Fondatori: Afshin şi Laura Roshanian

Investiţie iniţială: 10.000 de euro

Cifră de afaceri în 2020: 1,8 mil. euro

Prezenţă: naţională, în HoReCa


Roomzia – platformă pentru cei care au nevoie de servicii de amenajare a casei (Bucureşti)

Fondator: Răzvan Cherţ

Investiţie iniţială: 40.000 de euro

Cifră de afaceri: 120.000 de euro

Prezenţă: online


Atelierul Colorat – pictură pe haine

Fondatori: Diana şi Iulian Tînjală

Investiţie iniţială: 8.000 de euro

Cifră de afaceri estimată pentru 2021: 50.000 de euro

Prezenţă: online, naţională


V7 Studio – spaţiu de coworking (Bucureşti)

Fondatoare: Andreea Budai şi Miriam Constantin

Investiţii: 100.000 de euro

Cifră de afaceri estimată pentru 2022: 200.000 de euro

Prezenţă: zona Pieţei Romane din Bucureşti



ZF, Banca Transilvania şi Vodafone  au lansat PROIECTUL AFACERI DE LA ZERO, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de

70-80 mld. euro.

Intraţi pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero şi descoperiţi universul de companii create de micii antreprenori.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.