Cum trebuie sa arate berea perfecta

Postat la 09 august 2010 148 afişări

Ce anume conteaza in prezentarea berii la o terasa pentru cei ce o comanda? In afara de “sa fie rece” si sa fie adusa rapid, exista cateva ingrediente esentiale: paharul, “biscuitul” de sub halba, zambetul barmanului si gulerul de spuma, spune Franck Evers, expert olandez in servirea berii.

Intr-o seara caniculara de vara, intr-unul dintre cele mai la moda pub-uri din Capitala, povestea prezentarii berii s-a transformat intr-un veritabil show. Vreme de peste 40 de minute, Franck Evers a explicat de ce e important ca berea sa fie prezentata intr-un pahar rece, foarte curat, spuma sa aiba grosimea potrivita, iar chelnerul sa aiba cel putin contact vizual cu cel pe care il serveste.

"Sunt olandez, noi suntem recunoscuti pentru zgarcenie. E dovedit insa ca dam cu 70% mai mult bacsis daca un chelner are contact vizual cu clientul", glumeste Evers. El spune ca 93% din comunicare este nonverbala, iar schimbul de priviri este principalul element al "discutiei" cu un consumator la terasa, restaurant sau bar.

Si e un lucru esential, pentru ca in functie de el, un client se poate intoarce sau nu in acelasi loc.

"E drept ca 70% din nimic e tot nimic", continua sa glumeasca olandezul de 40 de ani care are deja peste opt ani de experienta in trainingul barmanilor si face turnee de prezentare pentru Heineken, unul dintre cei mai mari producatori de bere la nivel mondial.


Jan Derck van Karnebeek, general manager al Heineken Romania, nu a dorit sa comenteze pe marginea sumelor investite de companie in astfel de evenimente, dar a precizat ca bugetele alocate in acest an sunt cam aceleasi ca in anii trecuti.

"Cel mai rau lucru pe care poti sa-l faci in perioadele grele este sa reduci costurile; dupa ce criza se termina, consumatorul isi aminteste daca ai facut rabat", sustine Karnebeek. Compania sa a avut anul trecut o cifra de afaceri de peste 211 milioane de euro, in conditiile in care cel mai mare producator de bere de pe piata, Ursus Breweries, filiala SABMiller, a avut vanzari de peste 284 de milioane de euro.


Expertul olandez are un program aglomerat - calatoreste cu avionul cel putin odata pe saptamana si de la Bucuresti avea un zbor catre Londra, unde urma sa tina o prezentare similara. In patru ani, de cand face turnee de prezentare pentru marca olandeza de bere, a vizitat mai mult de 2.000 de spatii de vanzare din peste 35 de tari. Marturiseste ca nu bea in timpul "programului de lucru", desi una din principalele lui atributii este sa indemne publicul sa deguste berea.

Pare un pasionat al acestei licori vechi de 5.000 de ani ("ganditi-va ca limonada are o istorie de numai 500 de ani", zice el) si afirma ca apropierea lui de domeniu a inceput in urma cu mai bine de zece ani, cand avea cateva baruri in Amsterdam si un prieten, proprietar al unui restaurant, i-a atras atentia ca nu stie prea multe despre berea pe care o vindea.

De-atunci s-a documentat constant si a participat la concursuri, ajungand in cele din urma sa fie ceea ce olandezii numesc "master draughter". Termenul in sine nu are un echivalent exact, dar se traduce prin "expert in prezentarea berii".

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
FMCG,
comert,
bere,
Franck Evers
/analize/comert/cum-trebuie-sa-arate-berea-perfecta-6793069
6793069
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.