Cum şi-a propus o antreprenoare din România să aducă arta în viaţa cotidiană

Autor: Alina-Elena Vasiliu Postat la 08 iunie 2024 80 afişări

Între creaţia artistică, materialele textile şi lumea digitală, Felicia Pălii a găsit o legătură fină ca mătasea, pe care nu a ezitat s-o exploateze sub forma unui business care îşi propune să aducă arta în viaţa cotidiană. I-a dat numele GOFT şi a pornit într-o călătorie menită să schimbe percepţia asupra artei digitale.

Felicia a lansat brandul la finalul anului 2022, modelul de business pe care l-a ales fiind unul aparte: lucrează direct cu ilustratori digitali şi foloseşte ţesături naturale premium. „GOFT este un start-up dezvoltat în România şi îşi doreşte să aducă în garderobe frumuseţea artei digitale, fiind gata să o împărtăşească cu toată lumea care este pregătită să accepte o nouă abordare, un nou stil de viaţă, un alt mod de gândire. În ultimii douăzeci de ani, viaţa multora dintre noi s-a mutat din ce în ce mai mult în universul digital. GOFT vine pe contrasens şi creează o nouă punte prin care arta din universul digital este adusă în lumea reală, dar nu oricum, ci la superlativ, prin ţesături de mătase moale şi fină, rezistente şi sustenabile, care nu se şifonează uşor şi care se pot păstra chiar şi de la o generaţie la alta”, îşi explică Felicia demersul.

La început a avut un partener fondator, însă anul trecut el a ales să rămână doar investitor pasiv în GOFT, fiind implicat în dezvoltarea mai multor proiecte. De atunci, Felicia Pălii a preluat toate aspectele afacerii, de la design digital la gestionarea site-ului şi a platformei de e-commerce, de la logistică internaţională până la gestionarea tuturor proceselor de producţie şi vânzare online. „Ar putea părea contraintuitiv, dar la bază sunt inginer constructor. Cu toate acestea, întotdeauna am fost atrasă şi implicată în procese şi lucruri creative. În prezent, lucrez la cel de-al doilea start-up pe partea de tablouri 3D texturate. Deci este clară înclinaţia către artă şi către întreaga lume creativă.”

Investiţia iniţială pentru GOFT a provenit din economiile personale, acoperind finanţarea dezvoltării prototipurilor, achiziţionarea licenţelor pentru ilustraţii, producţia de prototipuri şi lansarea iniţială a colecţiilor. Antreprenoarea spune că a luat în considerare şi accesarea unor finanţări pe fonduri europene pentru a deschide un atelier de producţie în România, dar a renunţat la această idee din cauza costurilor ridicate şi a lipsei de personal calificat. Aşa că acum producţia eşarfelor de mătase GOFT are loc într-o fabrică din Shanghai. Produsele sunt disponibile online, uneori şi la diverse evenimente sau târguri din Bucureşti şi din ţară. „În prezent, suntem în discuţii avansate pentru a intra într-un magazin din Sibiu.” În 2023, Felicia Pălii a vândut 60% din prima colecţie pe care a lansat-o, intitulată ReArt. Toţi banii au fost şi sunt reinvestiţi pentru dezvoltarea noilor colecţii şi pentru marketing, responsabilităţi la care lucrează o echipă formată din trei persoane.

În colecţia actuală, eşarfele, care au dimensiunea de 55x55 cm, sunt disponibile la un preţ de 220 lei. Se pregăteşte însă o nouă colecţie. „Arta este unică, la fel şi fiecare colecţie GOFT. Împreună cu echipa noastră, am conturat o nouă colecţie, care va fi compusă din două modele noi pe dimensiuni diferite, iar planul nostru pe termen scurt este să integrăm două noi colaborări, cu artişti români. Acesta va fi următorul pas şi am putea spune că va fi adoptat în ADN-ul nostru de business – promovarea ilustratorilor români şi a artiştilor români.” Fiecare colecţie GOFT vine într-o serie limitată de articole, de aceea toate colecţiile realizate în colaborare cu artişti români sau internaţionali sunt disponibile într-un număr redus de articole. Iar clienţii apreciază asta. Majoritatea cumpărătorilor sunt doamne şi domnişoare cu vârste cuprinse între 17 şi 50 de ani.

Totuşi, deoarece GOFT este şi un prestator de servicii, a atras şi clienţi în zona B2B, pentru care produce eşarfe personalizate pentru businessul lor, cum ar fi cadouri corporate pentru 8 martie, Crăciun sau aniversări. „Cea mai recentă lecţie învăţată este că este important să acorzi timpului timpul său. Nu este atât de dificil să începi un brand, ci este dificil să înveţi să îl menţii în top şi să găseşti oamenii potriviţi alături de care să construieşti lucruri minunate pe termen lung. La început, dorinţa şi entuziasmul m-au cuprins, dar apoi am învăţat să accept situaţiile aşa cum vin, să accept ajutorul oamenilor şi să mă bucur de întregul proces de a construi şi administra un business”, povesteşte Felicia Pălii. Piaţa modei este o provocare, este ea de părere, iar nişa pe care şi-a ales-o nu este nici ea deloc uşoară. Pentru a fi competitivă pe piaţă cu brandul GOFT, trebuie să se adapteze şi să îmbunătăţească procesele din eCommerce în fiecare zi. „Pe partea online, reţelele de socializare sunt o altă provocare, având un ritm alert şi trenduri în schimbare constantă. Publicul online este selectiv şi rapid, motiv pentru care încercăm să găsim un echilibru între trendurile actuale şi povestea noastră, pe care o transpunem cât mai real şi transparent posibil. Încă o provocare majoră este gestionarea logisticii internaţionale, asigurarea calităţii premium a produselor şi crearea unei prezenţe de brand puternice pe piaţă.”   

În colecţia actuală, eşarfele – care au dimensiunea de 55x55 cm, sunt disponibile la un preţ de 220 lei.



Cinci idei de afaceri de la zero

Izvorul ideilor de business nu seacă niciodată, iar asta o demonstrează atât noile, cât şi vechile generaţii de antreprenori. Ziarul Financiar a pornit în căutare de idei proaspete de afaceri, într-un proiect susţinut de Banca Transilvania, menit să pună în lumină spiritul antreprenorial al României de astăzi. Găsiţi mai jos o selecţie de businessuri pornite de la zero şi mai multe proiecte similare pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero.

Pai din pai – paie pentru băut din tulpini de grâu (Constanţa)

Fondatoare: Alexandra Ivana şi Andreea Chiţu

Investiţii: 50.000 de euro

Prezenţă: online


Pressco – cafenea şi prăjitorie de specialitate (Baia Mare)

Fondator: Răzvan Iagamoş

Investiţie iniţială: 50.000-60.000 de euro

Cifră de afaceri în 2023: 590.000 de euro

Prezenţă: online şi în Baia Mare


Jumping House - centru de activităţi sportive recreative (Cluj-Napoca)

Fondatori: familia Neagomir

Investiţii: peste 600.000 de euro

Cifră de afaceri în 2023: 480.000 de euro

Prezenţă: Cluj-Napoca şi Oradea


Nature Parties by Beautiful Minds – organizare de petreceri pentru copii (Bucureşti)

Fondator: Bogdan Mitulescu

Investiţie iniţială: 60.000 de euro

Cifră de afaceri estimată pentru 2024: 150.000 de euro

Prezenţă: în zona Pipera din Bucureşti


The Flower Studio – florărie online (Tunari, jud. Ilfov)

Fondatoare: Roxana Simion

Investiţie iniţială: 1.000 de euro

Prezenţă: online



ZF şi Banca Transilvania au lansat PROIECTUL AFACERI DE LA ZERO, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

Intraţi pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero şi descoperiţi universul de companii create de micii antreprenori.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.