Cosmeticele in Romania - frumusete dupa buget

Autor: Roşca Postat la 12 iulie 2011 553 afişări

Rimelul, crema de corp sau balsamul de buze sunt necesare, dar brandurile preferate nu mai sunt pe lista de prioritati. Mai ales in perioada reducerilor.

Anul trecut, consumul in Romania a scazut cu peste 5%. Producatorii si retailerii de cosmetice au fost insa dintre cei care au tras media in sus, dat fiind ca vanzarile lor fie au crescut usor, fie s-au mentinut pe linia de plutire, fie au scazut - insa mai putin decat consumul. Oamenii nu renunta atat de usor la produsele cosmetice, crede Erik Hageleit, seful Beiersdorf Romania, care detine in portofoliu brandurile Nivea, Eucerin, 8x4 si Atrix.

"Intr-adevar, clientii s-au reorientat spre produse de baza, fara proprietati deosebite, precum efect de stralucire sau de fermitate. Acest lucru s-a intamplat pentru ca a crescut si sensibilitatea la pret. Produsele de baza sunt si mai ieftine." Pentru a sustine si a impulsiona consumul, jucatorii de pe aceasta piata au apelat puternic la campaniile bazate pe pret. La fel ca in cazul altor industrii, si in cazul cosmeticelor pretul este unul dintre principalele argumente de achizitie.

In acest context, cuvantul de ordine in 2010 pentru consumatori a fost prudenta, iar vanarea de chilipiruri a devenit o obisnuinta. Retailerii au reactionat si au apelat tot mai mult la reduceri, promotii si oferte. In cazul Oriflame, peste 95% din cele 600 de produse afisate in fiecare catalog sunt la oferta, la reduceri sau la promotii. In rafturile magazinelor, situatia nu a fost diferita. Comerciantii au apelat la cele mai puternice arme care sa ii atraga pe clienti in magazine si sa ii determine sa cumpere.

"Am anticipat o scadere a consumului, de aceea am mizat pe produse mai ieftine. Romanii continua sa cumpere, insa cauta produse mai ieftine", spunea in urma cu cateva luni Razvan Diratian, directorul comercial al Avon Romania & Moldova, companie care a reusit anul trecut sa isi majoreze atat cifra de afaceri, cat si profitul. Diratian crede ca situatia va continua si in acest an, in conditiile in care criza nu s-a incheiat, desi economia a iesit din recesiune.

Seful Avon mai afirma in urma cu cateva luni ca este foarte greu de spus daca 2011 va fi mai bun decat 2010; in opinia sa criza nu s-a incheiat, dat fiind ca inca exista aceeasi reticenta a clientilor in a cumpara produsele foarte scumpe. Romanii isi doresc produse mai ieftine.

Odata cu criza, si Erik Hageleit a observat o mai mare sensibilitate la pret. Totusi Beiersdorf nu a redus preturile. A apelat insa la mai multe promotii: "Aveam promotii si inainte, insa acum avem ceva mai multe". La una dintre primele sale iesiri in presa, desi se afla la carma Beiersdorf Romania de patru ani, Hageleit spune insa ca pe o piata unde pretul este argumentul suprem de achizitie, brandul continua sa joace un rol crucial pe segmentul cosmeticelor, unde marcile private, mai atractive prin pret, nu reusesc sa castige teren in fata numelor mari: "Brandul este foarte important la romani atunci cand vine vorba de produse cosmetice. Marcile private detin o cota mica de piata pe acest segment si va fi la fel si pe viitor. Romanii vor produse noi, inovatoare, insa vor branduri pe care sa le stie". Hageleit crede ca si pe viitor marcile private vor putea castiga cateva procente, dar nu mult: "Sunt lucruri pe care doar brandurile le pot face". El mai spune ca piata locala de produse cosmetice ar putea creste usor in a doua jumatate din acest an, insa nu se poate spune clar daca la nivelul intregului an se va obtine crestere.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
comert,
cosmetice,
reduceri,
pret,
branduri,
marketing
/analize/comert/cosmeticele-in-romania-frumusete-dupa-buget-8464706
8464706
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.