Cosmeticele in Romania - frumusete dupa buget

Autor: Roşca Postat la 12 iulie 2011 497 afişări

Rimelul, crema de corp sau balsamul de buze sunt necesare, dar brandurile preferate nu mai sunt pe lista de prioritati. Mai ales in perioada reducerilor.

Cosmeticele in Romania - frumusete dupa buget deschide galeria

Anul trecut, consumul in Romania a scazut cu peste 5%. Producatorii si retailerii de cosmetice au fost insa dintre cei care au tras media in sus, dat fiind ca vanzarile lor fie au crescut usor, fie s-au mentinut pe linia de plutire, fie au scazut - insa mai putin decat consumul. Oamenii nu renunta atat de usor la produsele cosmetice, crede Erik Hageleit, seful Beiersdorf Romania, care detine in portofoliu brandurile Nivea, Eucerin, 8x4 si Atrix.

"Intr-adevar, clientii s-au reorientat spre produse de baza, fara proprietati deosebite, precum efect de stralucire sau de fermitate. Acest lucru s-a intamplat pentru ca a crescut si sensibilitatea la pret. Produsele de baza sunt si mai ieftine." Pentru a sustine si a impulsiona consumul, jucatorii de pe aceasta piata au apelat puternic la campaniile bazate pe pret. La fel ca in cazul altor industrii, si in cazul cosmeticelor pretul este unul dintre principalele argumente de achizitie.

In acest context, cuvantul de ordine in 2010 pentru consumatori a fost prudenta, iar vanarea de chilipiruri a devenit o obisnuinta. Retailerii au reactionat si au apelat tot mai mult la reduceri, promotii si oferte. In cazul Oriflame, peste 95% din cele 600 de produse afisate in fiecare catalog sunt la oferta, la reduceri sau la promotii. In rafturile magazinelor, situatia nu a fost diferita. Comerciantii au apelat la cele mai puternice arme care sa ii atraga pe clienti in magazine si sa ii determine sa cumpere.

"Am anticipat o scadere a consumului, de aceea am mizat pe produse mai ieftine. Romanii continua sa cumpere, insa cauta produse mai ieftine", spunea in urma cu cateva luni Razvan Diratian, directorul comercial al Avon Romania & Moldova, companie care a reusit anul trecut sa isi majoreze atat cifra de afaceri, cat si profitul. Diratian crede ca situatia va continua si in acest an, in conditiile in care criza nu s-a incheiat, desi economia a iesit din recesiune.

Seful Avon mai afirma in urma cu cateva luni ca este foarte greu de spus daca 2011 va fi mai bun decat 2010; in opinia sa criza nu s-a incheiat, dat fiind ca inca exista aceeasi reticenta a clientilor in a cumpara produsele foarte scumpe. Romanii isi doresc produse mai ieftine.

Odata cu criza, si Erik Hageleit a observat o mai mare sensibilitate la pret. Totusi Beiersdorf nu a redus preturile. A apelat insa la mai multe promotii: "Aveam promotii si inainte, insa acum avem ceva mai multe". La una dintre primele sale iesiri in presa, desi se afla la carma Beiersdorf Romania de patru ani, Hageleit spune insa ca pe o piata unde pretul este argumentul suprem de achizitie, brandul continua sa joace un rol crucial pe segmentul cosmeticelor, unde marcile private, mai atractive prin pret, nu reusesc sa castige teren in fata numelor mari: "Brandul este foarte important la romani atunci cand vine vorba de produse cosmetice. Marcile private detin o cota mica de piata pe acest segment si va fi la fel si pe viitor. Romanii vor produse noi, inovatoare, insa vor branduri pe care sa le stie". Hageleit crede ca si pe viitor marcile private vor putea castiga cateva procente, dar nu mult: "Sunt lucruri pe care doar brandurile le pot face". El mai spune ca piata locala de produse cosmetice ar putea creste usor in a doua jumatate din acest an, insa nu se poate spune clar daca la nivelul intregului an se va obtine crestere.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
comert,
cosmetice,
reduceri,
pret,
branduri,
marketing
/analize/comert/cosmeticele-in-romania-frumusete-dupa-buget-8464706
8464706
comments powered by Disqus
De la idee la inovaţie De la idee la inovaţie

La a şasea ediţie a conferinţei dedicate celor mai inovatoare companii româneşti, opt reprezentanţi ai unor companii locale de top, din domenii diferite, au vorbit despre modul în care o idee se poate transforma într-o inovaţie cu rezultate măsurabile, demonstrând, încă o dată, că iniţiativele private din sfera inovaţiei nu lipsesc. Care este distincţia dintre inovaţie şi tehnologie, cât se investeşte în companiile din România în proiecte inovatoare şi cât de propice este mediul românesc pentru dezvoltarea ideilor noi?

vezi continuarea
ZF.ro
O companie românească este printre cele mai hot firme din tech. Au crescut peste noapte la milioane de euro O companie românească este printre cele mai hot firme din tech. Au crescut peste noapte la milioane de euro
Romania deţine 60% din rezerva totală din Europa a celei mai dorite RESURSE de pe PLANETĂ şi cu toate astea românii o ignoră
ProMotor.ro
Concept SUV ARO CARPATIC: off-roaderul românesc n-a arătat niciodată atât de bine – GALERIE FOTO Concept SUV ARO CARPATIC: off-roaderul românesc n-a arătat niciodată atât de bine – GALERIE FOTO
Aceasta este IUBITA lui Elon Musk. Cu câți ani este mai tânără decât fondatorul Tesla?
A luat LA TEST un Audi de peste 70.000 de euro și l-a făcut DAUNĂ TOTALĂ. Cine se afla la volan?
Descopera.ro
OMENIREA se confruntă cu un PERICOL uriaş, iar de vină pentru asta sunt doar câţiva oameni. „Pământul poate dispărea într-o clipă” OMENIREA se confruntă cu un PERICOL uriaş, iar de vină pentru asta sunt doar câţiva oameni. „Pământul poate dispărea într-o clipă”
PĂMÂNTUL s-a aflat în altă parte faţă de unde se găseşte acum, iar asta ne INFLUENŢEAZĂ şi astăzi. O descoperire INCREDIBILĂ răstoarnă tot ce se ştia despre planeta noastră
ATENŢIE. Aceste PRODUSE pe care le folosesc mulţi români fac mai mult RĂU decât bine. „Renunţaţi la ele!”
Go4it.ro
Samsung a lansat telefonul PLIABL în România! Cât costă şi de unde îl cumperi Samsung a lansat telefonul PLIABL în România! Cât costă şi de unde îl cumperi
Au publicat acest clip şi au strâns 2 milioane de DISLIKE-uri în doar 2 zile! De ce urăşte toată lumea acest clip de pe YouTube
Cât de puternice vor fi telefoanele în 2020? Acum avem răspunsul. O companie AMERICANĂ lansează un nou procesor de top pentru telefoane
Csid.ro
Portretul psihologic al unui violator: cum îl recunoaştem şi cum evităm să devenim victime Portretul psihologic al unui violator: cum îl recunoaştem şi cum evităm să devenim victime
Cum poţi ajuta o femeie care este abuzată
HOROSCOP AUGUST 2019: se anunţă noi câştiguri financiare şi multe relaţii pasagere

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.