Cele două feţe ale sărbătorilor pascale

Autor: Ioana Mihai Postat la 11 aprilie 2012 44 afişări

Sărbătorile de Paşte sunt perioada în care consumatorii deschid mai larg baierile pungii, cheltuind cu 10-20% mai mult faţă de alte perioade din an. O altă faţetă a sezonului este chiar perioada de post, de care deopotrivă retaileri, producători şi restaurante încearcă să profite, adaptându-şi ofertele.

600% este creşterea vânzărilor în perioadele de post pentru mezelurile şi pateurile fără carne din portofoliul CrisTim, unul dintre cei mai mari procesatori de carne de pe piaţa românească. 16 produse are compania special pentru perioadele în care consumatorii evită alimentele "de dulce", cele mai vândute din această categorie fiind pateurile. "În postul Paştelui din acest an, vânzările au fost mai mari cu 10% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut", declară Mihaela Crăciun, brand manager în cadrul grupului CrisTim, care anul trecut a avut o cifră de afaceri de 83 de milioane de euro, previziunile pentru anul în curs fiind de creştere cu 30%. Totuşi, punctează reprezentanta CrisTim, tendinţa pieţei pentru produsele vegetale este "relativ liniară, fiind produse sezoniere". Totuşi, pentru cumpărătorii care preferă alimentele fără carne, compania are în ofertă pe tot parcursul anului şase produse, din categoriile pate, salam, parizer, crenvurşti şi burger.

De-a lungul ultimilor ani, "oferta pe acest segment a crescut foarte mult", spune Andreea Mihai, director de marketing în cadrul Carrefour România. Prin urmare, şi numărul de produse de pe rafturile magazinelor reţelei a crescut, cele mai mari rulaje fiind înregistrate de pateurile vegetale, soia şi preparatele gastronomice, spune reprezentanta Carrefour, companie care operează 25 de hipermarketuri, 50 de supermarketuri şi 3 francize. Vânzările Carrefour în România au crescut anul trecut cu 4,8%, la 1,184 miliarde euro (include TVA).

În perioadele de post, de pe rafturile magazinelor cel mai repede pleacă produse specifice, precum margarina, şniţelele vegetale sau băuturile pe bază de soia, punctează Adina Tîmplaru, head of corporate communications, Metro Cash & Carry România. Desigur, adaugă ea, lista se completează cu alimente de bază, ca orezul sau pastele fără ou, dar şi cu miere, fasole sau dulciuri precum halvaua, napolitanele sau biscuiţii.

Pe un plus în vânzările de post mizează şi Agricola Bacău, ai cărei reprezentanţi se aşteaptă ca în acest sezon volumele de produse vegetale rulate să ajungă la 45 de tone. Spre comparaţie, compania a vândut 33 de tone în perioada similară a anului trecut şi 31 de tone în perioada postului de Crăciun. "Din vânzările din acest post, circa 10 tone se datorează unui produs nou lansat, şniţel vegetal refrigerat", spune Lucica Benedic, director general al Europrod, companie din cadrul grupului de firme Agricola Bacău. Noul şniţel are o reţetă complet nouă, fiind preparat din soia şi legume deshidratate, iar timpul de preparare este de două minute. Firma este specializată în fabricarea produselor semipreparate, iar în gama produselor de post se regăsesc hamburgeri, nuggets şi pârjoale vegetale, pe bază de soia şi legume.

Altădată privită cu scepticism, soia este în prezent unul dintre alimentele în vogă, regăsindu-se în reţete variate, de la lapte şi brânzeturi şi până la mezeluri, băuturi sau maioneză. Inedit Food, divizie a filialei locale Dr. Oetker, are în ofertă peste 20 de produse din soia care se regăsesc pe rafturile reţelelor de magazine.

De acest sezon se bucură şi alţi producători care au în portofoliu produse adaptate. "În timpul postului, produsele preparate din ingrediente vegetale cresc în vânzări cu aproximativ 30% faţă de perioadele standard", declară Andreea Toloacă, marketing manager al Orkla Foods România. Compania a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 141 milioane de lei, în creştere faţă de 2010 (119,5 milioane de lei) şi are în portofoliu mărci precum margarinele Linco, Wiesana, Holland, Fruhstuck, margarina pentru gătit Linco şi pateul Ardealul. Pe parcursul ultimului an, "am extins marca Unirea cu variante specializate pe tipurile de prăjituri preparate de gospodinele din România", spune Toloacă.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
comert,
paste,
cosnumatori,
post
/analize/comert/cele-doua-fete-ale-sarbatorilor-pascale-9501162
9501162
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.