„Cel mai bun tată“ povesteşte cum a ajuns de la blogger la om de afaceri şi câţi bani câştigă din afacerea construită în pandemie

Autor: Alina-Elena Vasiliu Postat la 04 iunie 2021 369 afişări

„Cel mai bun tată“ povesteşte cum a ajuns de la blogger la om de afaceri şi câţi bani câştigă din afacerea construită în pandemie

Mediul online îl cunoaşte drept „cel mai bun tată“, adică numele blogului său, unde adună poveşti, experienţe, uneori şi sfaturi pentru părinţi. Pentru că stilul său de a scrie este mai degrabă unul haios, a ales să pună acest fel de a fi şi într-o altă formă, diferită de cea a blogului. Aşa că i-a pus creativităţii sale un nume: The Funny Brand. Adică o colecţie de jocuri numai bune de explorat atât cu copiii, cât şi cu adulţii. Dar cine este cel mai bun tată?

Este Alex Zamfir, îndrăgostit de cea mai frumoasă meserie din lume, aceea de părinte. Este absolvent al Academiei de Studii Economice şi timp de 16 ani a lucrat în industria publicităţii, atât ca angajat, cât şi ca angajator. Din 2016, a început să câştige bani din influence marketing, cu blogul său şi cu alte activităţi conexe. Atunci când blogul nu a mai fost suficient – nici financiar, nici ca împlinire personală – a creat jocurile The Funny Brand ca pe un instrument care să le fie util lui şi soţiei sale, părinţii lui Mark, în diversificarea timpului petrecut împreună cu cel mic. „Ironic cumva, deşi în pandemie am stat mai mult împreună, relaţiile noastre au avut de suferit din pricina stresului, a fricilor, a anxietăţilor.

Şi atunci mi-am dorit să creez nişte jocuri pe care să le iei, să te pui pe jos cu ele, pe covor, şi să te distrezi cu copilul tău sau partenerul ori prietenii”, povesteşte Alex Zamfir. Pe blog scrie mai degrabă cu umor despre viaţa de părinte, aşa că o colecţie de jocuri sub numele The Funny Brand i s-a părut o trecere firească. „În perioada pandemiei, blogul «Cel mai bun tată» a produs mai puţin decât înainte. Aşa că am fost nevoit să inventez ceva vandabil, pe care oamenii să-l cumpere. Dacă aş fi încercat să vând anvelope sau pâine, probabil că nici familia nu ar fi cumpărat, pentru că nu mă pricep la aşa ceva.”

Jocurile au însă, în modul lor de concepere, şi experienţa Iuliei, soţia lui Alex, care este psihoterapeut, iar asta a fost de mare ajutor. Practic, este vorba despre zece jocuri, din care opt au câte 80 de cartonaşe fiecare, iar două au câte 50 de cartonaşe fiecare. Ce stă scris pe ele? Ei bine, provocări care pot aduce adevărate revelaţii. Cine are grijă de plantele casei? Care era cea mai mare dorinţă a ta în copilărie? Care este cel mai frumos lucru pe care l-a spus cineva despre tine? Preţurile fluctuează între 45 şi 60 de lei în funcţie de tipul jocului şi de numărul de cartonaşe. „Afacerea este deţinută de noi (Alex Zamfir şi soţia lui, Iulia – n. red.) şi de o prietenă de-ale noastre. Momentan, eu sunt singurul angajat, adică sunt şi cel care centrează, şi cel care dă cu capul, şi cel care fuge la contabil, face AWB-uri, stă de vorbă cu clienţii, furnizorii. Sper ca anul acesta să reuşesc să mai deleg din atribuţii.” Jocurile The Funny Brand sunt produse la tipografii din Iaşi şi din Bucureşti şi vândute pe site-ul propriu al afacerii şi prin intermediul altor parteneri online, dar şi offline. Iar din planurile lui Alex Zamfir mai fac parte cel puţin cinci alte jocuri care îşi aşteaptă lansarea cel mai probabil spre toamna acestui an.


Practic, este vorba despre zece jocuri, din care opt au câte 80 de cartonaşe fiecare, iar două au câte 50 de cartonaşe fiecare. Preţurile fluctuează între 45 şi 60 de lei în funcţie de tipul jocului şi de numărul de cartonaşe.


„Practic, am început cu datorii sau lucrând pe credit, cu oamenii care au avut încredere în mine sau în cuvântul prietenilor mei că sunt bun-platnic şi care mi-au creat materialele şi mi-au produs jocurile. Nu e neapărat un mod sănătos de a începe un business, nu l-aş recomanda altora”, spune Alex Zamfir. De la primul joc vândut, la început de noiembrie 2020, până la finalul anului, a făcut afaceri de 110.000 de euro, Crăciunul cântărind mult în nivelul veniturilor. Anul 2021 a început sub semnul accesării cât mai multor reţele de vânzare de jocuri, fie ele online sau offline. Acum, Alex Zamfir se concentrează pe businessul corporate, aşa că a lansat The Funny Talks, un workshop pentru companii în care sunt puse în lumină cele mai interesante cartonaşe, cu scopul consolidării echipelor. „Cred sincer că atunci când oamenii se conectează şi au încredere unii în alţii pentru că află lucruri importante unii despre alţii, vor lucra mai bine împreună. Şi sper ca anul acesta sau la începutul anului viitor să ies cu jocurile şi în afara ţării.”

Publicul The Funny Brand este deocamdată format majoritar din persoane fizice, adică toţi oamenii – părinţi sau nu – care simt nevoia unor discuţii cu sens cu cei apropiaţi. Ce fac aceste jocuri este să creeze un ecosistem sigur, în care oamenii se simt suficient de în siguranţă pentru a povesti despre ei. „Una din ideile care au stat la baza dezvoltării acestor jocuri este că, fie că ne dăm seama sau nu, cu toţii avem nevoie să povestim lucruri despre noi, lucruri importante, lucruri care ne macină, chiar şi lucruri de care ne este ruşine.” Segmentul corporate nu lipseşte din rândul clienţilor acestor jocuri, companiile cumpărându-le de multe ori pentru angajaţi. Şi mai există segmentul educaţional, deoarece The Funny Brand a intrat deja în mai multe şcoli private, unde nu doar elevii au fost captivaţi, ci şi profesorii. „Am multe poveşti frumoase de acolo, pe unele le-am şi publicat în social media. E minunat mai ales atunci când ai răbdarea de a-i asculta pe copii, pentru că ei îţi vor spune lucruri extraordinare în momentul în care chiar se simt ascultaţi. Şi pentru că simt această experienţă ca pe-o joacă, sunt mult mai relaxaţi şi mai dispuşi să-şi împărtăşească experienţele şi trăirile.” Despre anul 2020, cel marcat de pandemie, Alex Zamfir spune că, deşi a avut atâtea neajunsuri, a fost unul bun, pentru că a venit cu rampa de lansare pentru brandul său de jocuri. Însă, în cele din urmă, mărturiseşte că „a fost un an unic, care sper să nu se mai repete niciodată, pentru nimeni.”

Urmărește Business Magazin

ALEPH STORY: Top 10 cele mai căutate joburi. O discuţie cu Dana Ciriperu, Ziarul Financiar şi Dan Pavel, Aleph News

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.