Cât de sigure sunt astăzi investiţiile în bijuterii

Autor: Ioana Matei Postat la 09 aprilie 2013 298 afişări

Micri Gold este primul boutique de bijuterii de pe piaţa autohtonă. În 22 de ani, a fost transmis de la tată la fiică, a trecut de la postcomunism la criză şi din Calea Victoriei în mall. Cum investiţiile în produse de lux sunt mai sigure ca niciodată, vor veni în magazin clienţi noi sau, dimpotrivă, doar doritori de sfaturi şi şampanie?

Cât de sigure sunt astăzi investiţiile în bijuterii

UN SPAŢIU CU MOBILIER DIN LEMN MASIV, miros de cafea proaspătă, vitrine tapetate cu catifea, ceasuri cu turbillion, diamante, muzică în surdină şi uneori şampania fac decorul unui spaţiu de pe Calea Victoriei, unde vizitele clienţilor nu au totdeauna ca rezultat o achiziţie. Micri Gold este primul boutique de bijuterii de lux din Capitală, deschis în urmă cu circa 22 de ani, tot pe Calea Victoriei, dar într-un spaţiu mult mai mic, de şapte metri pătraţi. „Femeile se bucurau atunci că, în sfârşit, pot să îşi cumpere bijuterii fără să fie inspectate, iar bărbaţii că pot să îşi cumpere un ac de cravată cum văzuseră în filmele bulgăreşti", spune Cristian Ioniţă, fondatorul afacerii Micri Gold. Poartă un inel din aur primit de la tatăl lui de la care a moştenit şi pasiunea pentru bijuterii, transmisă mai departe celor două fiice. Tipul de afacere de familie este inspirat şi de modelul caselor de bijuterii nemţeşti, Ioniţă locuind acolo împreună cu familia în perioada comunistă. A învăţat secretele bijutierilor şi a deschis chiar şi un prim magazin pe piaţa germană. După o vizită în ţară, a văzut o ocazie mai bună în inaugurarea unui boutique pe piaţa autohtonă în 1991: „Era o piaţă virgină pe majoritatea domeniilor de activitate, comercializarea aurului era la fel ca aceea a cafelei, whisky-ului sau ţigărilor, iar piaţa occidentală începuse să stagneze".

Dacă la început, în magazinul de pe Calea Victoriei nu se vindeau bijuterii de lux, ci bijuterii din aur şi pietre preţioase aduse din afara graniţelor, acum în cele două buticuri pot fi regăsite branduri germane, italieneşti sau elveţiene de renume mondial: Chopard, Bvlgari, Chimento, Damiani, de Grisogno, Dinh Van, Fope, Ponte Vecchio, Schoeffel, ultimul care a intrat sub umbrela lor fiind brandul de orologerie vechi de 180 de ani Jaeger-LeCoultre, cu preţuri care pot ajunge la sute de mii de euro. În 2012, în magazin au început să fie comercializate produse sub brand propriu, bijuterii confecţionate la manufacturieri din Italia.

PRIMUL BRAND EXCLUSIVIST ADUS DE MICRI GOLD A FOST  BVLGARI, urmat, circa doi ani mai târziu, de Chopard. Până acum, magazinul a schimbat locul în care funcţiona, a trecut la trei spaţii, apoi a revenit la două buticuri de lux, dintre care unul în complexul comercial Băneasa Shopping City: „Nu suntem un lanţ de magazine, oferim produse şi servicii la un anumit nivel, iar cuvântul de bază este amănuntul; chiar şi în oraşele mari din afara graniţelor există un singur magazin multibrand de acest tip„, descrie activitatea boutique-ului Andreea Ioniţă Loukas, brand manager al Micri Gold din 2005. Pentru ea alegerea jobului a venit în mod natural: când era mică obişnuia să aranjeze bijuteriile în vitrină.

În cele două magazine există mii de produse ale căror preţuri variază între o sută şi câteva sute de mii de euro. Aproximativ 200 de produse se vând lunar, cu vârfuri în perioada sărbătorilor, iar acestea au condus la o cifră de afaceri estimată la circa trei milioane de euro în 2011, potrivit informaţiilor publicate pe site-ul Ministerului de Finanţe. Cel mai bine vândute accesorii sunt bijuteriile, urmate de ceasuri, iar cel mai scump a fost un inel cu diamant de circa 100.000 de euro. Uneori, producţia unui obiect de lux poate dura aproape patru luni, iar punerea lui la dispoziţia clientului depinde de acest interval. O informare corectă este esenţială, iar familia Ioniţă insistă pe pregătirea angajaţilor în acest sens. Andreea Ioniţă Loukas, absolventă a unei şcoli de meserii în Germania, simte lipsa unei pregătiri de acest tip la tinerii din România: „Nu ar trebui să existe ideea că după bacalaureat trebuie să facem neapărat facultate sau facultatea ne deschide toate uşile, este nevoie şi de şcoli profesionale".

Iar faptul că afacerea Micri Gold este una de familie, la fel ca în Germania, aduce deopotrivă avantaje şi dezavantaje. „Te completezi cu generaţia mai în vârstă, comunicarea este directă şi rapidă, dar eşti conectat în permanenţă, ajungi să discuţi şi la mesele din weekend despre business."

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
bijuterii,
lux,
afaceri,
aur,
micri gold
/analize/comert/cat-de-sigure-sunt-astazi-investitiile-in-bijuterii-10723701
10723701
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.