Capitalistul săptămânii: Thomas Meyer

Autor: Ioana Matei Postat la 12 octombrie 2025 65 afişări

Capitalistul săptămânii: Thomas Meyer

În anii ’80, un tânăr elveţian stabilit în Spania visa la un brand de modă care să fie colorat, jucăuş şi să transmită o stare de bucurie. Thomas Meyer a transformat acest vis într-un business global, pornind de la o idee simplă: o jachetă din denim realizată din patchwork de blugi uzaţi, creată în 1984.

Despre originile exacte ale lui Meyer lucrurile sunt ceva mai vagi în sursele publice. Conform unor articole de presă şi interviuri, Meyer are rădăcini elveţiene, dar s-ar fi născut în Germania (unele surse spun „născut în Germania, de origine elveţiană”, scrie Modaes.com. El a locuit de mic la Barcelona sau a migrat acolo tânăr, iar viaţa sa profesională s-a legat strâns de Spania şi de capitala Cataloniei. El a păstrat un profil relativ discret din punct de vedere personal, preferând să vorbească mai mult despre brand decât despre viaţa personală. Potrivit desigual.com, povestea brandului de fashion începe în 1984, în cartierul El Raval din Barcelona, când Meyer a creat o jachetă de denim din bucăţi reciclate de blugi — un patchwork de materiale vechi, lucru care astăzi este considerat unul dintre primele exemple de design „upcycled” în modă.

Numele „Desigual” — în spaniolă „inegal”, „diferit” — a fost sugerat de cineasta Isabel Coixet, care i-ar fi spus lui Meyer că „no es lo mismo” („nu este la fel”). 

Doar doi ani mai târziu, în 1986, Desigual a deschis primul magazin în Ibiza, devenind rapid un reper pentru cei care căutau ceva aparte faţă de moda tradiţională. În decursul anilor ’90 şi 2000, brandul a crescut treptat, extinzându-se din Spania în Franţa, Portugalia şi apoi global, prin magazine proprii, parteneriate şi canale online. Un moment important în evoluţia companiei a fost în 2014, când firma franceză de investiţii Eurazeo a achiziţionat o participaţie de 10% din Desigual, în vederea susţinerii planurilor de creştere şi de profesionalizare a managementului. Cu toate acestea, în 2018 Meyer a considerat că este timpul să recâştige controlul total asupra companiei pe care o crease. Se presupune că a investit peste 160 de milioane de dolari pentru a răscumpăra pachetul de acţiuni şi a deveni din nou acţionar majoritar integrat. (sursa: Forbes profile) Desigual nu a fost niciodată despre minimum comun, ci a scris o poveste despre culoare, expresie, diversitate şi diferenţiere.

De la început, ethosul brandului a fost altceva decât moda de masă, o estetică neconvenţională care să transmită viaţă, energie şi optimism. Designurile sunt adesea asimetrice, combinaţii de imprimeuri, aplicaţii textile sau contrast puternic de culori — totul în slujba ideii că nu trebuie să fii „la fel ca toţi ceilalţi”. Meyer a vorbit, în interviuri, despre fazele de dificultate prin care brandul a trecut şi despre cum crizele au fost ocazii de reinventare. „Am trecut prin perioade dure, dar aceste momente sunt oportunităţi de a te reinventa. Aşa s-a născut Desigual, pe baza nevoii de adaptare”, a declarat el. (sursa: FashionNetwork) În prezent, Desigual are sediul în Barcelona şi este prezent în zeci de ţări, cu o reţea vastă de magazine şi canale digitale. Compania a investit în digitalizare, logistică şi transformare a imaginii, a lansat proiecte de sustenabilitate, a integrat tehnologii noi şi a dezvoltat colaborări cu artişti şi designeri pentru colecţii capsule.   


Traducere şi adaptare: Ioana Matei

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.