Black Friday, ediţia a doua. Comercianţii vor să depăşească recordul de anul trecut

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 19 noiembrie 2012 60 afişări

Deopotrivă retailerii, dar şi cumpărătorii se aliniază la linia de start pentru Black Friday, ziua care tinde să devină campion în topul vânzărilor graţie reducerilor de preţ ce merg de la 10% până la 80%. După ecourile evenimentului de anul trecut, retailerii promit că ediţia din acest an va fi cel mai tare eveniment de shopping organizat vreodată în România.

ZGÂRCIŢI CU ORICE FEL DE DETALII ÎNAINTE DE DERULAREA PROPRIU-ZISĂ A CAMPANIILOR, din dorinţa de a-şi păstra secretele cât mai bine, retailerii se pregătesc însă pentru sfârşitul acestei săptămâni, care dă semne că ar putea bate din nou recordurile. Black Friday este deja o tradiţie la americani şi marchează deschiderea sezonului pentru cumpărăturile de Crăciun.

"Va fi cel mai tare eveniment de shopping organizat vreodată în România", spune Iulian Stanciu, director general al eMag. Aceeaşi idee este avansată şi de Violeta Luca, director general al Flanco. La rândul său, Domo Retail a anunţat printr-un comunicat de presă că pe 23 noiembrie reţeaua îşi deschide larg porţile pentru "vizită şi cumpărături deştepte", în cadrul promoţiei fiind reunite sute de produse. Debutul campaniei pe site-ul domo.ro va fi dat la miezul nopţii, chiar de la primele minute ale zilei de vineri "şi va continua pe parcursul zilei atât pe site, cât şi în reţeaua de magazine din toată ţara"" spune Iuliana Georgescu, client service director la Domo Retail. Cu mai bine de o săptămână înainte de startul la cumpărături cu discount, Koyos a anunţat că va face reduceri de preţ de până la 80% la sute de repere, ba, mai mult, faţă de anul trecut ofertele vor include două noi categorii de produse - electrocasnicele mari şi produse pentru baie. "Ne pregătim intens pentru campania de anul acesta, acesta fiind al treilea an consecutiv în care ne-am aliniat marilor retaileri internaţionali pentru campania Black Friday", declară Dana Iorga, director general al Koyos.ro. Concret, compania s-a pregătit din punct de vedere tehnic şi logistic, serverele magazinului online având acum o capacitate suplimentară, astfel încât Koyos.ro poate suporta acum cu 500% mai mulţi vizitatori simultan faţă de anul trecut. Anul trecut, site-urile care au derulat promoţii pe 25 noiembrie nu au făcut faţă valului de vizitatori şi cele mai multe magazine îşi epuizaseră stocurile până la amiază.

Dana Iorga spune că se aşteaptă ca vânzările de pe 23 noiembrie să fie mai mari decât în Vinerea Neagră a anului trecut, când valoarea comenzilor a fost comparabilă cu vânzările din două săptămâni normale.

Koyos.ro va demara campania la ora 6.00 pe 23 noiembrie, iar din experienţa anilor trecuţi, reprezentanţii magazinului online se aşteaptă ca tabletele, telefoanele mobile şi electrocasnicele să fie în topul preferinţelor clienţilor, urmate de laptopuri, componente PC şi televizoare.

LA MARE CĂUTARE S-AR PUTEA DOVEDI GADGET-URILE, "pentru că sunt foarte potrivite pentru cadouri în perioada de sărbători", se aşteaptă Marius Ghenea, omul de afaceri care deţine, prin Fit Distribution, o serie de magazine online, printre care şi PCGarage. El crede că toate site-urile din grup vor avea rezultate foarte bune, pe de o parte graţie ofertelor pregătite, iar pe de altă parte pentru că în preajma Crăciunului "clienţii sunt mai interesaţi de o varietate mai mare de produse decât în alte perioade ale anului". Pentru PCGarage, Black Friday a fost în 2011 cea mai bună zi de vânzări din întreg anul.

De fapt, bilanţul zilei a fost anul trecut în mai toate zilele peste aşteptări. eMAG a avut de 14 ori mai multe comenzi decât într-o obişnuită zi de vineri şi a vândut în total peste 100.000 de produse în valoare de opt milioane de euro. La Flanco, încasările din întreg weekendul au fost de aproape şapte milioane de euro, de cinci ori mai mari decât în mod normal şi cât într-o lună întreagă de februarie sau iunie, când, de regulă, vânzările sunt mai scăzute. În acelaşi sfârşit de săptămână Domo a avut vânzări duble faţă de un sfârşit de săptămână oarecare, iar evoMAG a consemnat în ziua de vineri venituri de un sfert de milion de euro. Comercianţii din electro-IT îşi pun mari speranţe în Vinerea Neagră, mai cu seamă că 2012 este un an în care piaţa a continuat să se contracte. În primele trei trimestre ale anului, piaţa de electroIT a scăzut cu 1,3%, ajungând la 929 de milioane de euro, conform studiului GfK TEMAX.

ANUL TRECUT, comercianţii au fost plăcut surprinşi de reacţia pe care au stârnit-o în piaţă cu Black Friday şi chiar dacă lucrurile nu au mers strună tocmai pentru că au generat un interes peste aşteptări, s-au adaptat din mers. Site-ul eMAG, spre exemplu, a fost accesat de la 5 dimineaţa, momentul începerii campaniei, şi până la ora 10 peste 400.000 de vizitatori unici au comandat în total 34.000 de produse, dintre care 28.000 din promoţia specială de Black Friday. Numărul vizitatorilor urcase deja la peste 700.000 după prânz, existând probleme tehnice timp de 48 de minute din cauza unui vârf de trafic de peste 100.000 de vizitatori aflaţi simultan pe site-ul magazinului online.

Valoarea comenzilor plasate pe eMAG în primele cinci ore de la pornirea campaniei a fost de 4 milioane de euro, potrivit informaţiilor publicate pe blogul companiei. "Impactul campaniei a depăşit orice aşteptări dacă o raportăm la orice alt eveniment din istoria comerţului online din România. Încercăm să suplimentăm cantităţile de la furnizori pentru promoţiile speciale", anunţa compania care aplica reduceri de până la 60% produselor din campanie, în timp ce restul produselor din afara promoţiei au avut un discount de 10%.

Flanco a fost în 2011 singurul lanţ de electroretail care a derulat campania şi în întreaga reţea de magazine. Compania a postat eticheta "Black Friday" pe 3.000 de produse, iar problemele tehnice ale magazinului online au determinat managementul companiei să atragă clienţii spre reţeaua de magazine. Pe site-ul flanco.ro a fost afişat mesajul "BlackFriday, trei zile nebune pline de reduceri. Te aşteptăm în reţeaua noastră de magazine", lucru care a determinat formarea de cozi la casele de marcat. Până la ora 12:00, peste 18.300 de clienţi au trecut pragul magazinelor Flanco şi au cumpărat 4.800 de produse, valoarea medie a unei achiziţii fiind de 600 de lei, conform unui anunţ al companiei.

Black Friday a depăşit însă graniţele retailului electro-IT; alte companii au încercat să fructifice interesul ridicat al cumpărătorilor pentru reduceri şi au intrat în hora vânzării de chilipiruri. Dovadă că de eticheta Black Friday s-a folosit, de pildă, şi agenţia de turism Charisma Tour, care a promovat prin e-mail reduceri de până la 50% la rezervarea unei vacanţe pentru 2012. Un alt exemplu a fost Comstal.ro care a derulat până la Crăciun o campanie de reduceri pentru instalaţiile termice şi sanitare pe care le comercializează.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
retail,
comercianti,
black friday,
record,
vanzari
/analize/comert/black-friday-editia-a-doua-comerciantii-vor-sa-depaseasca-recordul-de-anul-trecut-10330129
10330129
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.