Antreprenorul care a lansat un concept unic în România. Cum funcţionează businessul unde nu există angajaţi

Autor: Andra Stroe Postat la 11 decembrie 2021 636 afişări

Într-o perioadă critică, în care distanţarea socială a devenit un laitmotiv, iar companiile implementează măsuri din ce în ce mai drastice pentru păstrarea siguranţei consumatorilor şi a angajaţilor, un antreprenor cu experienţă în producţia de mobilier vine cu ceva în plus. Un concept store de bucătării fără angajaţi, în care interacţiunea clienţilor cu designerii e 100% remote şi digitalizată.

Mădălin Tomescu şi-a început cariera de antreprenor în urmă cu două decenii, încă din perioada adolescenţei. Când a lansat prima afacere, lucra în paralel într-o companie multinaţională. „În acea perioadă am pus bazele unei fabrici de mobilier custom made pentru că am simţit că există cerere în piaţă pentru acest segment, iar la acel moment era un concept nou pentru România”, povesteşte el. A activat în segmentul producţiei de mobilier rezidenţial şi comercial, destinat locuinţelor, hotelurilor, magazinelor, sediilor de companii, dar şi universităţilor. Printre clienţii săi se numără Casa Regală a României, Academia Română, Facultatea de Ştiinţe Economice, Institutul de Fizică Nucleară Măgurele, o serie de restaurante, cafenele şi cluburi (La Plăcinte, Arco, Borsalino, The Tube, Dristor, Kilometrul Zero, Alioli), cinematografele One Laserplex, Movieplex şi Hollywood Multiplex, dar şi hotelul Qosmo şi alte pensiuni. „Cred că cel mai important aspect în cariera mea a fost să livrez servicii de calitate clienţilor mei, ca aceştia să se întoarcă la mine de fiecare dată când au nevoie de mobilier”, spune Tomescu.

În urma experienţei acumulate şi a unei cercetări pe care a făcut-o în paralel, a decis să dezvolte un nou brand, Kuziini, lansat toamna aceasta sub forma unui concept store atipic, din dorinţa de „a aduce în industria de mobilier acea componentă de care se vorbeşte foarte mult, şi anume digitalizarea, componentă esenţială pentru a ţine pasul cu viitorul”.

Antreprenorul spune că, în cazul Kuziini, de la idee până la proiect a fost un drum lung, fiind vorba de un concept nou pe piaţa din România. „Am simţit că fără inovaţie businesul meu nu mai ţine pasul cu viitorul, aşa că am preluat ideile existente şi le-am îmbunătăţit,  pentru a răspunde nevoilor industriei şi pieţei aflate în schimbare. Astfel s-a născut conceptul Kuziini, care face businessul meu unic prin elementul de inovare. Secretul meu a fost să mă focusez pe viitor.” Investiţia în noul proiect s-a ridicat la 200.000 de euro, din fonduri proprii şi credit bancar.

Potrivit lui Mădălin Tomescu, clienţii Kuziini sunt cei care aleg să cumpere o bucătărie cu materiale de calitate, vor să aloce cât mai puţin timp pentru alegerea acesteia şi, de asemenea, consideră că digitalizarea şi tehnologia oferă o garanţie suplimentară a calităţii produselor.

Concept store-ul Kuziini funcţionează fără angajaţi, iar accesul clienţilor se face prin intermediul unui sistem de recunoaştere facială instalat la intrare. În acest fel, clienţii, fie ei arhitecţi, designeri sau utilizatori finali, au acces în showroom 24 de ore din 24, şapte zile din şapte. În interior, cu ajutorul mai multor posturi de lucru, vizitatorii se conectează la o platformă de unde îşi pot configura bucătăria în cele mai mici detalii, iar costul va fi generat automat. „Cu ajutorul unui buton situat pe masă, te conectezi direct cu un designer din back office-ul Kuziini, care îţi va da cele mai bune sfaturi în a-ţi alege bucătăria.”

Pentru prima oară în România, şi poate şi în lume, în concept store-ul Kuziini mobilierul se face pe măsura clientului, susţine Tomescu. În acest sens există un sistem de măsurare a înălţimii persoanelor, care îi ajută pe clienţi să îşi configureze bucătăria în funcţie de statura lor. „Cu ajutorul acestui sistem, te asiguri că vei avea o bucătărie 100% ergonomică, astfel încât să fie folosită cu uşurinţă, iar dulapurile să nu fie nici prea sus, nici prea jos. Acum înălţimea blatului de lucru nu mai  reprezintă o problemă, iar corpurile suspendate vor fi mereu la îndemâna ta.”

Una dintre noutăţile absolute din concept store-ul Kuziini, adaugă Mădălin Tomescu, este sistemul Qsimo, un sistem de operare şi asistenţă clienţi. Cu ajutorul lui, este suficient ca un client să atingă un obiect din showroom şi va primi  informaţii audio sau video despre el. „Acest sistem interactiv, împreună cu toate celelalte detalii tehnologice din modelul nostru de business, au rolul de a reduce semnificativ timpul pe care un client îl alocă pentru proiectarea bucătăriei. Ştim cu toţii că pentru clienţi bucătăria este cel mai important spaţiu din casă, iar noi ne dorim o experienţă de achiziţie cât mai simplă pentru aceştia.”

De asemenea, clienţii Kuziini pot beneficia de o măsurătoare prin scanarea 3D a spaţiului în care se doreşte amplasarea bucătăriei. Se creează astfel o replică virtuală exactă a spaţiului, iar clienţii pot vedea simulări şi în 3D. Preţul de pornire al unei bucătării este de la 1.000 de euro pe metru liniar.

Ca tendinţe, antreprenorul spune că în ultima vreme, în piaţa locală a observat un accent important care se pune pe calitatea produsului, personalizarea fiind, de asemenea, un trend des întâlnit. În plus, adaugă el, clienţii optează pentru culori în tendinţe actuale de design, sisteme ergonomice inteligente, dar şi echipamente electrocasnice ce pot fi conectate la sistemele smart home.

Despre competiţie, Mădălin Tomescu spune că, deşi călătoria fiecărei companii este diferită, concurenţa este foarte importantă pentru sănătatea afacerii. „Doar în acest fel, industria poate evolua. Cu toţii trebuie să ne adaptăm tendiţelor actuale şi să oferim servicii de calitate pentru bunăstarea consumatorilor.”

Pentru primul an de activitate, el estimează un profit net de 1 milion de euro. În ceea ce priveşte planurile de viitor, acestea includ deschiderea altor trei unităţi, în Cluj, Timişoara şi Iaşi. De asemenea, intenţionează să dezvolte un sistem de francize în următorii ani.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.