Antreprenoarele care au plecat în vacanţă şi s-au întors cu o idee de business

Autor: Alina-Elena Vasiliu Postat la 05 august 2021 1170 afişări

O vacanţă în Veneţia a fost punctul de plecare pentru ceea ce avea să devină SoloPasta, un business în producţia de paste artizanale, gândit şi pus în aplicare de Diana Popovici şi de Simona Anastasiu. Cu grâu dur şi cu puţină magie, laboratorul lor de paste din Iaşi produce „energie” pentru gurmanzi şi pentru cei îndrăgostiţi iremediabil de Italia.

Producem paste proaspete simple, colorate şi integrale, ambalate în cutii de 250 de grame. În viitor, avem în plan să vindem şi paste uscate şi ravioli. Clienţii noştri sunt persoane care apreciază mâncarea curată, de calitate, produsele noastre neavând niciun fel de conservanţi adăugaţi. Vindem momentan în băcănii şi colaborăm cu câteva restaurante”, spune Diana Popovici.

Povestea SoloPasta a început în timpul unei vacanţe în Veneţia. Acolo au mâncat într-un mic şi cochet restaurant în care pastele proaspete erau făcute chiar sub ochii lor. Le-a plăcut experienţa şi gustul desăvârşit al pastelor, aşa că au hotărât să-l aducă şi acasă. „În 2018, am depus actele pentru programul StartUp Nation şi în septembrie 2020 făceam primele paste. Făina din grâu dur, de cea mai bună de calitate, o aducem de la o moară cu tradiţie, din sudul Italiei.” Pe lângă fondurile de la StartUp Nation, cele două antreprenoare au mai investit încă aproximativ 10.000 de euro din surse proprii. Ideea iniţială a fost să şi gătească pastele, dar momentul de debut al businessului nu a fost unul tocmai propice, aşa că, din cauza pandemiei, s-au orientat spre vânzarea pastelor proaspete în băcănii. Pastele sunt extrudate prin matriţe de bronz, o tehnică tipic artizanală, care face ca suprafaţa produsului finit să fie poroasă şi aspră, ceea ce presupune o capacitate mai mare de reţinere a sosului, spre deosebire de extrudarea prin matriţele de teflon utilizate pe scară largă, la nivel industrial.

Pastele astfel extrudate sunt opace şi ridate, cu suprafaţa acoperită de pudră de amidon, pentru a se combina perfect, de pildă, cu un sos proaspăt de roşii.


Cu experienţa de software developer a Dianei Popovici şi cea de farmacist a Simonei Anastasiu, businessul SoloPasta a crescut până acum cu ajutorul a patru angajaţi.


„Pentru restul anului, planificăm să continuăm cu vânzarea de paste proaspete în băcănii, să dezvoltăm colaborarea cu restaurantele şi să încercăm să trecem la uscarea pastelor. Avem un spaţiu închiriat într-o clădire aflată în centrul oraşului Iaşi, pe care l-am utilat cu toate echipamentele necesare.”

Cu experienţa de software developer a Dianei Popovici şi cea de farmacist a Simonei Anastasiu, businessul SoloPasta a crescut până acum cu ajutorul a patru angajaţi. O cutie de paste simple sub brandul SoloPasta ajunge să coste 10 lei în băcănii, în vreme ce pastele colorate şi integrale au preţuri de 14-15 lei.

„Noi abia am început în 2020, iar pandemia nu ne-a uşurat munca. Lucrurile s-au mişcat destul de încet, dar sperăm să se îmbunătăţească situaţia. Lumea nu e obişnuită la noi să gătească paste proaspete, dar încet-încet află că această variantă este mult mai gustoasă şi sănătoasă”, explică Diana Popovici.

O cutie de paste simple sub brandul SoloPasta ajunge să coste 10 lei în băcănii, în vreme ce pastele colorate şi integrale au preţuri de

14-15 lei.



Cinci idei de afaceri de la zero

Izvorul ideilor de business nu seacă niciodată, iar asta o demonstrează atât noile, cât şi vechile generaţii de antreprenori. Ziarul Financiar a pornit în căutare de idei proaspete de afaceri, într-un proiect susţinut de Banca Transilvania, menit să pună în lumină spiritul antreprenorial al României de astăzi. Găsiţi mai jos o selecţie de businessuri pornite de la zero şi mai multe proiecte similare pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero.

Kraftelier – brand de haine pentru copii (Bucureşti)

Fondatori: Ruxandra şi Cătălin Năstase

Investiţie iniţială: peste 20.000 de euro

Cifră de afaceri în 2020: 20.000 de euro

Prezenţă: online


Rpdart – realizare de semnături caligrafice (Cluj-Napoca)

Fondator: Mihai Repede

Venituri lunare: 5.000 de euro

Prezenţă: online


Casa Thymus – pensiune (jud. Vrancea)

Fondator: Ştefan Borangiu

Investiţii: 500.000 de euro

Cifră de afaceri estimată pentru 2021: 100.000 de euro

Prezenţă: Soveja, jud. Vrancea


Cereal Crunch Ploieşti – local specializat în cereale (Ploieşti)

Fondatoare: Alina Popescu

Investiţie iniţială: 30.000 de euro

Venituri lunare: 45.000 de lei (aproape 10.000 de euro)

Prezenţă: Ploieşti


Butoiul cu îngheţată – brand de îngheţată artizanală (Bucureşti)

Fondator: Adrian Mengheş

Investiţie iniţială: 7.000 de euro

Cifră de afaceri în 2020: 44.000 de euro

Prezenţă: parcul Edenland (Baloteşti)



ZF şi Banca Transilvania au lansat PROIECTUL AFACERI DE LA ZERO, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

Intraţi pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero şi descoperiţi universul de companii create de micii antreprenori.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.