Afacerea inedită în spatele căreia se află o femeie, deşi toată lumea se aştepta să fie un bărbat. Cât de greu i-a fost în primii ani

Autor: Alina-Elena Vasiliu Postat la 30 martie 2021 17051 afişări

Ceramiceanu este un fel de Greuceanu în lumea ceramicii. Sau cel puţin aşa şi-a imaginat Laura Ungureanu când a gândit acest brand, o aluzie la basme şi poveşti, dar şi o punte de legătură cu numele ei de familie. Mai toată lumea s-ar aştepta ca, în spatele Ceramiceanu, să fie un bărbat, nu o femeie, dar, ca în orice poveste, elementul-surpriză este cel care dă culoare.

Am urmat în 2015 cursurile de design ceramic din cadrul Facultăţii de Arte şi Design din Timişoara. Înainte, lucram sub numele de Atelier OPT, după care a venit ziua când nu m-a mai mulţumit deloc acest nume şi m-am tot gândit la unul care să aibă legătură cu ceramica şi cu numele meu”, povesteşte Laura Ungureanu. Îi plăcea ceramica şi era atrasă de bijuterii, astfel că a căutat o modalitate de a le armoniza pe amândouă, cu un strop de emoţie ca liant între ele.

De şase ani este pasionată de ceramică, dar abia în 2018 şi-a făcut curaj să scoată în lume obiectele cărora cu măiestrie le dă formă. „Desigur, la început, nu am avut aşteptări mari. Totuşi, cu timpul, feedbackul a fost din ce în ce mai fain şi încurajările tot mai dese, iar dacă la început le traduceam ca pe o politeţe, cu timpul am simţit sinceritatea şi emoţia celor care îmi scriau sau îmi spuneau cât de mult îmi apreciază munca.” În primii doi ani, Laura mai mult a investit decât a câştigat, dar lucrurile au început să se echilibreze în ultima perioadă, astfel că totul se îndreaptă pe drumul cel bun din punct de vedere financiar.

„Rezultatele financiare au fost satisfăcătoare în 2020, în ciuda pandemiei. Oamenii au reacţionat şi m-am simţit susţinută şi sprijinită. Sunt singura care lucrează pentru Ceramiceanu, iar tot ceea ce fac cu ceramica este o activitate part-time, pe lângă un job din care îmi susţin traiul şi cheltuielile aferente.” Din 2018 încoace, tot ce îşi doreşte Laura Ungureanu este să nu ajungă în punctul în care să se oprească din muncă, iar acesta este planul şi pentru perioada următoare.

Lucrează totul la ea acasă, unde a reuşit să-şi împartă spaţiul astfel încât să aibă un loc dedicat pasiunii ei, cea care poartă numele Ceramiceanu. Nu e neapărat simplu, dar până acum a fost un succes. Totuşi, Laura Ungureanu admite că i-ar plăcea să aibă un atelier propriu pentru businessul ei şi are încredere că într-o zi dorinţa îi va deveni realitate. Cât despre locurile de vânzare...

„...înainte de pandemie, se organizau târguri la care participau diverşi artişti creatori. De când cu pandemia, ne-am mutat în online şi rămânem în contact unii cu ceilalţi, organizând astfel de târguri împreună. Clienţii mei sunt cei mai faini oameni, ei îmi dau de multe ori puterea de a continua totul.” Piesele Ceramiceanu, fie ele cercei, broşe sau chiar ceşti, decoraţiuni pentru brad şi mărţişoare, au preţuri care reflectă, pe cât posibil, munca din spatele fiecăreia. Ele pornesc de la 35 de lei şi ajung la 120 de lei. Semnificaţia lor este însă inestimabilă.

Laura Ungureanu: „Înainte de pandemie, se organizau târguri la care participau diverşi artişti creatori. De când cu pandemia, ne-am mutat în online şi rămânem în contact unii cu ceilalţi, organizând astfel de târguri împreună.”

Piesele Ceramiceanu, fie ele cercei, broşe sau chiar ceşti, decoraţiuni pentru brad şi mărţişoare, au preţuri care reflectă, pe cât posibil, munca din spatele fiecăreia. Ele pornesc de la 35 de lei şi ajung la 120 de lei.



Cinci idei de afaceri de la zero

Izvorul ideilor de business nu seacă niciodată, iar asta o demonstrează atât noile, cât şi vechile generaţii de antreprenori. Ziarul Financiar a pornit în căutare de idei proaspete de afaceri, într-un proiect susţinut de Banca Transilvania, menit să pună în lumină spiritul antreprenorial al României de astăzi. Găsiţi mai jos o selecţie de businessuri pornite de la zero şi mai multe proiecte similare pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero.

Prăvălia Penciu – băcănie (Bucureşti)

Fondatori: Iuliana şi Răzvan Penciu

Investiţie iniţială: 35.000 de euro

Prezenţă: zona Iancului din Bucureşti


Cearfisă – brand de bere (Iaşi)

Fondatori: Cătălin Vişan, Gheorghe Parfeni şi Marius Ivanov

Investiţii: 600.000 de euro

Cifră de afaceri în 2020: 510.000 de lei (104.000 de euro)

Prezenţă: HoReCa, magazine din Iaşi, Cluj, Timişoara, Carrefour, Mega Image, Auchan şi Cora


Cuore Handmade Pasta – producţie de paste (Constanţa)

Fondatoare: Renata Miron

Investiţii: 15.000 de euro

Prezenţă: Bucureşti, Constanţa


Meloni Care – comerţ cu mini-frigidere pentru produse de beauty (Bucureşti)

Fondatoare: Alexandra Vasile

Investiţie iniţială: 100.000 de euro

Cifră de afaceri în prima lună de funcţionare: 40.000 de lei (8.300 de euro)


Murami – plantaţii de fructe de pădure (jud. Neamţ)

Fondatori: Ramona Drăghici şi familia ei

Investiţii: 25.000 de euro

Cifră de afaceri în decembrie 2020 – ianuarie 2021: 15.000 de lei

(3.100 de euro)

Prezenţă: jud. Neamţ, Bucureşti



ZF şi Banca Transilvania au lansat PROIECTUL AFACERI DE LA ZERO, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

Intraţi pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero şi descoperiţi universul de companii create de micii antreprenori.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.