Vine apocalipsa în industria aviatică? Decizie neaşteptată: Warren Buffet renunţă la toate acţiunile deţinute

Autor: Andra Stroe, Ioana Matei Postat la 03 mai 2020 25994 afişări

Vine apocalipsa în industria aviatică? Decizie neaşteptată: Warren Buffet renunţă la toate acţiunile deţinute

Legendaru investitor American, Warren Buffett, a vândut integral acţiunile deţinute de firma sa în patru companii aeriene americane, avertizând că „lumea s-a schimbat” pentru industria aviatică din cauza crizei. Într-un comentariu care va stârni valuri pe piaţa financiară deja afectată de şocul pandemiei, Buffet a spus că focarul ar putea avea o gamă „extraordinar de largă” de posibile rezultate, scriu cei de la The Guardian.

Berkshire Hathaway deţinea la sfârşitul anului trecut un număr important de acţiuni în marile companii aeriene din SUA: o participaţie de 11% în Delta Air Lines, 10% din American Airlines, 10% din Southwest Airlines şi 9% din United Airlines. Dar, cu mii de avioane care stau parcate în întreaga lume şi fără o dată clară pentru reluarea călătoriilor aeriene, Buffett a spus că şi-a vândut acţiunile pe măsură ce perspectivele industriei aviatice s-au schimbat rapid. Warren Buffett a recunoscut că a greşit în ceea ce priveşte investiţiile în companii aeriene în perioada pandemiei şi a vândut acţiunile Berkshire Hathaway pe care le deţinea în patru operatori de zbor americani, potrivit Financial Times. „Se pare că am greşit. Industria aviaţiei – şi s-ar putea să greşesc şi sper să greşesc – s-a schimbat într-un mod major.” Berkshire a vândut acţiuni în companii aeriene în valoare de mai mult de 6 miliarde de dolari luna trecută. Prin videoconferinţă, Buffet a mai declarat că Berkshire valoarează mai puţin în prezent fiindcă a luat decizia de a investi în companii aeriene. „Nu ştiu dacă în următorii doi sau trei ani oamenii vor zbura la fel de mult cum au făcut-o anul trecut”, a declarat el. „Dacă businessul îşi revine la 70% - 80%, aeronavele nu dispar. Aveţi prea multe avioane.”

Southwest, American şi United au refuzat să comenteze, dar reprezentanţii Delta au spus într-o declaraţie că au luat cunoştinţă de vânzare şi că „au un respect extraordinar pentru domnul Buffett şi echipa Berkshire”. Compania aeriană a adăugat că a rămas „încrezătoare că punctele forte ale activităţii Delta – oamenii noştri, marca noastră, reţeaua noastră şi fiabilitatea operaţională – vor dura şi oferă companiei Delta poziţia necesară pentru a avea succes”.

Acţiunile din întreaga lume sunt pregătite pentru o altă săptămână toridă, deoarece cazurile de infectare cu noul coronavirus la nivel mondial se ridică la 3,5 milioane, cu aproape 250.000 de decese. În ciuda intervenţiei masive a băncii centrale şi a guvernului american, pieţele bursiere au fost influenţate de răspândirea continuă a COVID-19, de prăbuşirea preţurilor petrolului şi de ameninţările lui Donald Trump de a relua războiul comercial cu China.

Buffett, în vârstă de 89 de ani, cunoscut pentru abilitatea sa de a investi în pariuri câştigătoare de-a lungul deceniilor, crede că pieţele bursiere nu au ajuns încă în partea cea mai joasă în urma prăbuşirii actuale. Vorbind la întâlnirea virtuală anuală a companiei sale Berkshire Hathaway din Omaha, Nebraska, Buffett a declarat că nu a oferit sprijin financiar companiilor aşa cum a făcut-o în timpul crizei financiare din 2008, când a cumpărat acţiuni Goldman Sachs, deoarece nu a văzut nimic „atrăgător”, chiar şi după scăderile recente ale mai multor pieţe. Compania pe care o conduce a fost lovită de pandemia de COVID-19, înregistrând o pierdere de 49,7 miliarde de dolari în primul trimestru după ce portofoliul de acţiuni al companiei  fost lovit.

Perspectiva pare deosebit de sumbră pentru industria aviatică, care a fost afectată de întreruperea traficului aerian, determinând concedieri în masă şi chiar falimente. FlyBe din Marea Britanie a intrat sub administrare în primele zile ale crizei, iar Virgin Atlantic a solicitat guvernului un împrumut uriaş pentru a se salva. British Airways a anunţat disponibilizări în masă, la fel ca şi Ryanair. Virgin Australia s-a prăbuşit. Lufthansa a cerut guvernului German să o salveze la faliment. 

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
actiuni,
industrie,
apocalipsa

Citeşte pe MonitorulApararii.ro

ALEPH STORY: Cum au vândut toate guvernele cea mai valoroasă resursă a României în Occident, punând în pericol chiar viitorul ţării? O discuţie cu Cristian Hostiuc, ZF şi Costi Mocanu, Aleph News-STIU

ZF.ro
Este OFICIAL! Un nou brand de modă cu preţuri mici a intrat în România. Reduceri de 80% la peste 3.000 de mărci Este OFICIAL! Un nou brand de modă cu preţuri mici a intrat în România. Reduceri de 80% la peste 3.000 de mărci
Criza accelerează puternic aceste joburi. În ce zonă trebuie să vă uitaţi pentru viitor
Mediafax
România vs. Spania: 0-1 la construit spitale. Cea mai modernă secţie ATI din Madrid, gata în timpul necesar obţinerii autorizaţiilor în Iaşi România vs. Spania: 0-1 la construit spitale. Cea mai modernă secţie ATI din Madrid, gata în timpul necesar obţinerii autorizaţiilor în Iaşi
Vacanţă în pandemie, cu preţul sănătăţii publice. Avertismentul experţilor: Efectele distracţiei se măsoară în numărul deceselor
MonitorulApararii
Aliaţi şi inamici ai României, cei dintotdeauna şi cei de acum Aliaţi şi inamici ai României, cei dintotdeauna şi cei de acum
1 Decembrie, prin ani. Povestea continuă
MonitorulPartidelor
Băsescu: Iohannis a vrut Arcul de Triumf doar pentru el. Urât moment al trufiei unui preşedinte Băsescu: Iohannis a vrut Arcul de Triumf doar pentru el. Urât moment al trufiei unui preşedinte
Deputat PNL: Inevitabilul s-a produs
MonitorulSiguranteiCetateanului
COMENTARIU Valeriu Şuhan: Vinovaţii fără vină COMENTARIU Valeriu Şuhan: Vinovaţii fără vină
Victimă a violenţei domestice ne întoarcem la ei pentru că nu avem alte pârghii. Ce se află în spatele lui ”se va schimba”

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.