UPC România, venituri în creştere în lei, nu şi în euro

Autor: Anca Barbulescu Postat la 14 februarie 2013 51 afişări

Operatorul de servocii de televiziune, internet şi telefonie fixă a raportat venituri de 450 de milioane de lei în 2012, în creştere comparativ cu nivelul de 437 de milioane de lei în anul precedent. În moneda euro însă, veniturile au scăzut de la 103,11 milioane de euro în 2011 la 100,98 de milioane de euro anul trecut.

În trimestrul patru din 2012, compania a avut venituri de 115 milioane de lei (25,8 milioane de euro), în creştere faţă de 111 milioane de lei (26,2 milioane de euro) cât a raportat în perioada similară din 2011.

Baza de clineţi (RGU - revenue generating users) a companiei a crescut cu 3,5% în ultimele trei luni ale anului trecut, adăugând în total peste 58.300 de abonamente noi comparativ cu perioada iulie-septembrie din 2012. În total, compania a încheiat anul trecut cu un număr de 1,17 milioane de clienţi.

Aproximativ 19.400 de abonamente noi au fost înregistrate în perioada menţionată pe segmentul televiziunii digitale, care a avut un avans de 4,8% al numărului de clienţi comparativ cu trimestrul al treilea al anului trecut, până la un total de 423.000. Faţă de aceeaşi perioada a anului trecut, UPC a înregistrat o creştere de 19% a numărului de clienţi de televiziune digitală.

Numărul de abonaţi HD ai UPC România a cunoscut o evoluţie, ajungand la peste 44.000 la sfârşitul lunii decembrie 2012, reprezentând 10% din baza totală de digital. Aici ne referim la clienţii care aleg să plătească un fee suplimentar pentru a beneficia de până la 18 canale HD. De la 1 octombrie 2012, toţi clienţiii UPC la televiziune digitală au acces la minim 3 canale HD incluse în abonamentul standard.

Cu o creştere constantă în ultimii ani s-a evidenţiat şi televiziunea prin satelit (DTH), numărul de clienţi pe acest segment ajungând la sfârşitul trimestrului al IV-lea la 319.700, adică o creştere de 7,9% faţă de trimestrul al III-lea.

în ceea ce priveşte serviciul de televiziune analogică se observă o diminuare a bazei de clienţi, faţă de trimestrul anterior, aceasta fiind determinată în întregime de migrarea către serviciul digital care oferă o experienţă de vizionare cu mult mai bună şi opţiuni diverse precum HD, 3D, DVR, ghid electronic de programe şi control parental.

Ritmul crescut de migrare a clienţilor la serviciul de televiziune digitală, creşterile pe segmentele de internet şi VAS-uri (servicii cu valoare adaugată) au condus la înregistrarea unei creşteri a veniturilor în lei de 3,4% în T4 2012 comparativ cu T4 2011, respectiv de 3,1% pentru întregul an 2012, comparativ cu anul 2011.

UPC are creşteri şi pe segmentul de servicii Internet, unde compania a câştigat în trimestrul al IV-lea 16.300 abonamente, raportând o creştere de 5,1% faţă de trimestrul anterior. La sfârşitul anului, UPC România avea 333.000 de abonamente de internet. Internet-ul este segmentul cu cel mai mare potenţial de creştere, impulsionând dezvoltarea pieţei de telecomunicaţii. UPC oferă servicii Fiber Power de mare viteză către peste 125.000 de clienţi, reprezentând aproape 40% din totalul clienţilor de internet. De asemenea, peste 75.500 de clienţi sunt abonaţi şi la soluţia de Internet wireless. La sfârşitul anului 2012, UPC oferă servicii Fiber Power 120Mbps în 100% din localităţile în care compania operează.

Creşteri se observă şi pe segmentul de telefonie fixă, unde, raportat la T3 2012, în ultimul trimestru al anului 2012 s-a înregistrat o creştere de peste 7,9% a numărului de clienţi, în prezent 228.900 de abonaţi. Comparativ cu ultimul trimestru al anului 2011, cresterea pe segmentul de voce a fost de peste 21%.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
UPC,
România,
creştere,
euro
/actualitate/upc-romania-venituri-in-crestere-in-lei-nu-si-in-euro-10561598
10561598
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.