Un minister cu bucluc: după junghi vine şi tusea

Autor: Crenguta Nicolae Postat la 21 iulie 2013 152 afişări

În locul lui Relu Fenechiu, PNL l-a propus pentru portofoliul Transporturilor pe Ovidiu Silaghi, fost ministru al Turismului în guvernul Boc, fost şef al CA de la Romexpo şi fost ministru al Transporturilor în guvernul Ponta până în octombrie anul trecut.

Un minister cu bucluc: după junghi vine şi tusea

Silaghi a avut un proces cu ANI în care a fost achitat în primă instanţă, însă ANI a înaintat recurs, cu termen în aprilie 2014, pe motiv că penelistul nu-şi poate justifica modificările din declaraţia de avere. Tot ANI a sesizat Oficiul Naţional pentru Combaterea Spălării Banilor pentru tranzacţii financiare suspecte făcute de Silaghi împreună cu soţia.

Pe lângă ciudăţenia desemnării unui ministru cu probleme penale clare, în dispreţul recomandărilor UE, PNL a propus şi modificarea legii ANI, astfel încât instituţia să nu mai pericliteze, între altele, carierele numeroşilor fruntaşi ai partidului care sunt în acelaşi timp primari sau preşedinţi de CJ şi membri în CA ale unor firme din subordinea autorităţilor locale. Modificarea legii ANI în aşa fel încât să nu mai deranjeze afacerile baronilor este un proiect mai vechi al USL.

Acceptarea de către preşedintele Traian Băsescu a nominalizării lui Ovidiu Silaghi rămâne incertă. După întâlnirea de sâmbătă cu preşedintele, liderul PNL Crin Antonescu a anunţat că Băsescu i-a spus că îl va lăsa pe Victor Ponta ca interimar la Transporturi încă 45 de zile, ca să finalizeze privatizarea CFR Marfă, şi abia apoi va decide în legătură cu Silaghi.

La rândul său, premierul Ponta a spus că este posibil ca şeful statului să-l lase încă 45 de zile ca interimar la Transporturi doar ca să-i poată face un dosar penal pentru ce va face în această calitate. "Eu semnez, dar nu am timp şi nici nu ar fi normal ca primul-ministru să se mute la Ministerul Transporturilor", a declarat Ponta la Antena 3, adăugând că n-are niciun sens să mai rămână interimar timp de 45 de zile, din moment ce banii pentru CFR Marfă trebuie plătiţi la 60 zile de la semnarea contractului.

Urmărește Business Magazin

/actualitate/un-minister-cu-bucluc-dupa-junghi-vine-si-tusea-11135448
11135448
comments powered by Disqus

ALEPH STORY: Dezvoltatorii vor lua în vizor hotelurile vechi pentru a le demola şi pentru a dezvolta hoteluri şi blocuri noi. O discuţie cu Dana Ciriperu, Ziarul Financiar şi Dan Pavel, editor-prezentator ŞTIU

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.