Un brand la vânzare. Ambient, reţeaua de magazine de bricolaj ajunsă în faliment, încearcă să vândă brandul, dar nu a găsit amatori pentru preluare

Autor: Alina-Elena Vasiliu Postat la 04 septembrie 2022 283 afişări

Compania Ambient SA, care a intrat în faliment în 2021, încearcă să vândă brandul cu acelaşi nume, ca parte a procesului de valorificare a bunurilor, însă până acum nu s-au arătat amatori pentru preluare.

Un brand la vânzare. Ambient, reţeaua de magazine de bricolaj ajunsă în faliment, încearcă să vândă brandul, dar nu a găsit amatori pentru preluare

♦ Ambient SA, deţinută de antreprenorul Ioan Ciolan, a intrat în procedura de faliment pe 11 martie 2021, potrivit unei decizii a Tribunalului Sibiu.

Compania Ambient SA, care a intrat în faliment în 2021, încearcă să vândă brandul cu acelaşi nume, ca parte a procesului de valorificare a bunurilor, însă până acum nu s-au arătat amatori pentru preluare.

„Licitaţia publică a Mărcii Ambient «Casa Casei Tale» a avut loc în 15.07.2022, ora 14:00. (...) La prima licitaţie organizată nu s-au prezentat persoane interesate, drept urmare licitaţiile publice se organi­zează în continuare conform progra­mului aprobat de adunarea credi­torilor“, se arată în raportul de acti­vitate al companiei, publicat pe 18 iulie 2022 în Buletinul Proce­durilor de Insolvenţă.

La începutul acestui an, Florin Sora, responsabil de reorganizarea com­paniei, ca reprezentant al admi­nistratorului judiciar Sibinsolv, spu­nea că doar piaţa poate stabili valoa­rea brandului, iar raportul amintit nu precizează la cât a fost evaluat. Ambient SA, deţinută de an­treprenorul Ioan Ciolan, a intrat în procedura de faliment pe 11 martie 2021, potrivit unei decizii a Tribu­nalului Sibiu. Astfel, cifra de afaceri aferentă anului trecut provine exclusiv din valorificări de bunuri, nefiind relevantă pentru industria de bricolaj, în care a activat compania. Administratorul judiciar Sibinsolv solicitase la începutul anului 2021 intrarea în această procedură, deoa­rece compania a intrat în incapacitate de plată faţă de furnizori, iar situaţia s-a agravat din cauza pandemiei.

Aproximativ 1,5 milioane de euro au fost blocate, conducând inevitabil la neplata furnizorilor, lipsa de marfă, alături de deteriorarea relaţiilor comerciale, pe fondul pan­demiei. Astfel, pentru anul 2022, singurele planuri sunt de lichidare a patrimoniului.

În perioada sa de glorie, 2008, Ambient înregistra afaceri de peste 850 de milioane de lei şi avea peste 2.500 de angajaţi. Toate magazinele sub brandul Ambient au fost francizate în ultimii ani, astfel că acum firma Ambient SA - cea care a dat francizele - mai deţine doar câteva imobile şi stocuri de produse.

În total, potrivit celor mai recente date, există astăzi opt magazine Ambient, dintre care patru sunt deţinute de Lehel András (cele din Bistriţa, Mediaş, Sighişoara şi Sibiu), iar patru (Râmnicu Vâlcea, Cluj-Napoca, Alba Iulia, Blaj) de firma Profelis C&V din Sibiu, deţinută de Maria Anghel (75% din acţiuni) şi Vasile Bucurenciu (25%).

Ambient SA este controlată, potrivit datelor de pe platforma Confidas, de Ioan Ciolan cu 70% din acţiuni. Alături de el, acţionari sunt şi Gheorghe Călburean (11%), Business Capital for Romania Opportunity Fund Cooperative (9%), Ghiocel Lucian Bezeriţă (5%) şi alţii. Ambient SA a avut în 2020 o cifră de afaceri de 6,7 milioane de lei, în scădere cu 85% faţă de anul anterior.

Insolvenţa Ambient a venit după ce businessul fondat de Ioan Ciolan la începutul anilor '90 trecuse printr-un amplu proces de restructurare în ultimii ani, care a implicat diverse măsuri pentru reducerea gradului de îndatorare.

În 2014, Ciolan îşi diminuase participaţia deţinută în cadrul Ambient la 70% după ce a cedat un pachet de acţiuni unui fond de investiţii controlat de BCR, în schimbul stingerii unei creanţe de circa 4,5 mil. euro.

Chiar şi în criză şi în plin proces de reorganizare, Ambient a fost unul dintre cei mai mari trei retaileri de bricolaj din România, alături de Dedeman Bacău, liderul pieţei, deţinut de fraţii Dragoş şi Adrian Pavăl, şi Arabesque, afacerea pornită la Galaţi de familia Rapotan. În 2016 însă, Ambient Sibiu a ieşit din top zece companii din distribuţia şi retailul de materiale de construcţii şi bricolaj.

Francizarea magazinelor Ambient a început după ce firma deţinută de omul de afaceri Ioan Ciolan a intrat în insolvenţă la propria cerere.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Ambient,
brand,
vanzare,
faliment

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.