Ultima strigare: Autostrada Bucureşti-Ploieşti va fi gata până la 15 mai

Postat la 22 aprilie 2012 17 afişări

Autostrada Bucureşti-Ploieşti ar putea fi dată în circulaţie la jumătatea lunii mai, întrucât "ceea ce a însemnat întârziere până acum, din cauze tehnice sau din alte motive, pare să fi fost deja rezolvat", a declarat duminică premierul Mihai-Răzvan Ungureanu, aflat în vizită pe şantierul autostrăzii.

"Guvernul Boc a ţinut foarte mult ca această autostradă să fie încheiată chiar în anul care a trecut; nu s-a putut atunci, miza este să o avem foarte repede gata", a spus premierul.

Potrivit ministrului transporturilor, Alexandru Nazare, până acum s-au realizat 56 km, respectiv întregul tronson până la centura Ploieştiului, iar acum mai sunt de finalizat 6 km, între centură şi sectorul 2. "Punctele cele mai grele ale acestui proiect le-am atacat, mă refer în special la poduri. Pe toate punctele unde erau poduri - şi la Cociovaliştea, şi la Ialomiţa, şi la Prahova - am avut probleme şi avem şi acum probleme foarte mari. Este un proiect unde termenele n-au fost respectate, este exact genul de proiect şi sunt exact genul de greşeli pe care încercăm să le evităm acum pe secţiunile deschise, pe Coridorul IV", a menţionat Nazare.

Ministrul a precizat că dacă până la 15 mai nu se vor finaliza lucrările, constructorii vor fi penalizaţi, mai ales că sunt deja mai multe termene nerespectate până acum. "Când lucrarea va fi finalizată, Compania de Drumuri va calcula care este cuantumul penalităţilor şi vom anunţa exact care e cifra cu care au fost penalizaţi constructorii."

Cheltuielile pentru construcţia autostrăzii, un proiect vechi de şapte ani, sunt integral acoperite de la bugetul de stat. Valoarea lucrărilor se ridică la 450 mil. euro.

Lucrările la Autostrada Bucureşti-Ploieşti sunt împărţite în două sectoare, respectiv Bucureşti-Moara Vlăsiei, unde lucrează consorţiul italian Impressa Pizzarotti/Tirrena Scavi, şi Moara Vlăsiei-Ploieşti, construit de asocierea Spedition UMB/Pa&Co Internaţional/Euroconstruct '98/Com-Axa.

Nazare a mai precizat, în privinţa programului de autostrăzi, că documentul de reactualizare a studiului de fezabilitate pentru tronsonul Comarnic-Braşov a fost trimis la Banca Europeană de Investiţii şi la BERD şi că speră ca în cel mai scurt timp să poată fi relansat, după ce se va face analiza de către bănci. "Am estimarea că, în momentul când îl voi avea de la bănci, va fi imediat relansat de către Companie, deci probabil că în următoarea lună de zile va fi lansat. Aici îmi asum faptul că trebuie să facem analiza împreună cu băncile, tocmai pentru a avea un proiect foarte bine pregătit şi să evităm situaţia în care mai avem un eşec la Comarnic-Braşov."

Pentru Coridorul IV, tronsonul Piteşti-Sibiu, Guvernul a iniţiat procedura de reactualizare a studiului de fezabilitate, astfel încât la jumătatea anului viitor să se poată porni procedura de licitaţie. Lucrările vor fi finanţate din fondurile europene de coeziune.

Urmărește Business Magazin

/actualitate/ultima-strigare-autostrada-bucuresti-ploiesti-va-fi-gata-pana-la-15-mai-9559491
9559491
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.