Tranzacţie la înălţime. Grupul Stadio Hospitality Concepts preia sky barul 18 Lounge din Piaţa Presei Libere

Autor: Andra Stroe Postat la 25 februarie 2020 180 afişări

Tranzacţie la înălţime. Grupul Stadio Hospitality Concepts preia sky barul 18 Lounge din Piaţa Presei Libere

Cu toate că are frică de înălţime, omul de afaceri Radu Dumitrescu, proprietarul restaurantului Nor, situat la cea mai înaltă altitudine din România, şi a altor patru localuri, toate parte a grupului Stadio Hospitality Concepts, a preluat luna aceasta încă un sky bar, 18 Lounge by Embassy, amplasat la etajul 18 al City Gate South Tower din Piaţa Presei Libere, cu scopul de a-şi consolida poziţia de lider pe nişa restaurantelor la înălţime. Cu excepţia celor două sky baruri, din portofoliul grupului mai fac parte restaurantele Stadio, Social 1 şi Cişmigiu – Bistro la Etaj, compania operând totodată şi spaţiul Qreator din Piaţa Victoriei. În privinţa celorlalţi jucători din piaţă, antreprenorul spune că nu vede în nimeni o competiţie, chiar dacă sunt peste 3.000 de restaurante în Bucureşti. „Cu cine să mă bat eu la etajul 36?”

Anul trecut, grupul SHC a înregistrat venituri de 7,3 milioane de euro, în creştere cu peste 30% faţă de anul precedent. Negocierile de preluare a restaurantului 18 Lounge, deschis la finalul anului 2010, au durat aproximativ patru luni, iar Dumitrescu preconizează că, în urma acestei achiziţii, dar şi a unei alte tranzacţii pe care urmează să o definitiveze în următoarele săptămâni, businessul va înregistra anul acesta o creştere a cifrei de afaceri de peste 60%. În plus, planurile reprezentanţilor grupului pentru 2020  prevăd un nou proiect, prin care să dezvolte, sub brandul Stadio, un lanţ de restaurante mainstream şi mainstream plus.

Cu toate că nu necesită schimbări majore, antreprenorul intenţionează să direcţioneze încă 250.000 de euro în reamenajarea localului nou intrat în grup. „Atuurile 18 Lounge sunt priveliştea spectaculoasă, poziţionarea într-o zonă de business importantă, dar şi capacitatea restaurantului. Deşi este un nume cunoscut printre restaurantele de top, vrem să îi consolidăm poziţia şi astfel să-i creştem şi mai mult notorietatea şi numărul de clienţi. Vom investi aproximativ 250.000 de euro în reamenajare şi redecorare restaurantului”, a spus Radu Dumitrescu.

Dacă în 2019 restaurantele din grupul SHC au înregistrat zilnic circa 2.000 de clienţi, anul acesta Dumitrescu estimează că fluxul de vizitatori va creşte cu aproximativ 1.000 de persoane pe zi. „Prin preluarea 18 Lounge creştem cu 180 de locuri capacitatea totală a restaurantelor noastre, care va ajunge la 1.550 de locuri, în urma unei noi tranzacţii care este în curs de materializare. Din punct de vedere al numărului de locuri, 18 Lounge este al treilea restaurant din grupul nostru. Anul trecut, acest restaurant a avut o cifră de afaceri de 2 milioane de euro, iar obiectivul nostru din acest an este să creştem această cifră. Preluarea 18 Lounge reprezintă încă un pas spre targetul nostru de a deveni unul din primii trei operatori de restaurante table service din România”, afirmă Radu Dumitrescu.

Clientela restaurantelor din grup este alcătuită în mare parte din corporatişti şi antreprenori. „La Nor vin în special antreprenori cu venituri mai mari sau corporatişti de la middle management în sus, pentru că au prânzuri sau cine de business. Oamenii de afaceri obişnuiţi vin aici sau în celelalte restaurante în special seara”, menţionează antreprenorul. Profilul clien¬ţilor diferă însă de la un restaurant la altul. La Stadio şi la Social 1 spune că e cam acelaşi – „oameni de 22-45 de ani, smart casual, care vin cu copiii, cu venituri medii-mari, studii superioare, în proporţie de 55-60% femei, oameni foarte atenţi la detalii şi care călătoresc foarte mult, cu interes pe partea de food, design şi experienţe frumoase”.

Radu Dumitrescu este absolvent al Facultăţii de Management Turistic şi Comercial din cadrul Universităţii „Dimitrie Cantemir” din Bucureşti, iar în domeniul HoReCa a intrat în 2011, când a deschis, cu o investiţie totală cumulată de 150.000-200.000 de euro, primul restaurant: Stadio Sports Bar. Iniţial a gândit restaurantul ca un bar de profil destinat clienţilor pasionaţi de sport, însă în septembrie 2013 l-a transformat din Stadio Sports Bar în Stadio – Restaurant cu atrium, în urma unei investiţii de aproape 150.000 de euro.

În 2015 a deschis un nou restaurant, în faţa Casei Poporului - Social 1, restaurantul având 100 de locuri în interior şi alte 80 pe terasă. În mai 2017, după o negociere de un an şi jumătate pentru spaţiu, a deschis restaurantul Nor, amplasat la etajul 36 al clădirii Sky Tower din zona Aviatorilor. Dacă în deschiderea celorlalte restaurante a investit în jur de 1.000-1.200 de euro pe metru pătrat, investiţia înainte de deschidere pentru restaurantul situat la cea mai mare altitudine din România a ajuns undeva la 1-1,3 milioane de euro.

Trei ani mai târziu antreprenorul a deschis Cişmigiu Bistro la etaj, restaurant amplasat la etajul şase al hotelului Cişmigiu, cu o investiţie de cca. 300.000 de euro. Restaurantul are o capacitate de 160 de locuri şi o terasă de 35-40 de locuri. Anul trecut, valoarea bonului mediu pe tot grupul a fost undeva la 80 de lei de persoană, cu o medie de 2,9 persoane la o masă, aşadar, cam 230 de lei/masă.

Dumitrescu deţine, de asemenea, o platformă dedicată fidelizării clienţilor restaurantelor din grup, dar şi platforma de rezervări Restograf, cu două componente, cea de restaurante, de B2B, şi cea de utilizatori – B2C, pe care sunt înscrise în jur de 200 de restaurante. Proprietarii de restaurante, spune el, au înţeles cu toţii că „le este foarte utilă şi îi ajută să gestioneze partea de rezervări, să vadă dacă mai există cu adevărat loc, dacă mai au cum să bage încă o masă, să aibă clienţii care au trecut pragul restaurantului într-o carte de oaspeţi şi să ştie când au fost, de câte ori au fost. Până acum luau hârtia, o aruncau şi nu mai ştiau cine şi când a fost. Acum ai un istoric, îţi poţi nota preferinţele clienţilor, unde le place să se aşeze, ce alergii au, la a câta vizită sunt, de ce au mai venit, de ce nu au revenit, la ce oră se fac rezervările, dacă sunt făcute rezervări de proximitate, în ce zile se fac mai multe rezervări, ce eveniment vor să sebeze. Îţi dau foarte multe date despre restaurantul tău şi totodată îţi poţi face oaspeţii să se simtă foarte bine prin informaţiile pe care le ai despre ei, să îi saluţi pe nume când intră în restaurant. Statistici pe care nu aveai cum să le faci cu pixul, pe hârtie.” Restaurantele înscrise până acum sunt din Capitală, urmând să mai fie incluse restaurante din alte şase oraşe: Constanţa, Iaşi, Braşov, Sibiu, Timişoara şi Cluj. Antreprenorul intenţionează să lanseze aplicaţia şi pe alte pieţe, una dintre primele ţări vizate fiind Ungaria. Pentru a intra în platformă reprezentanţii restaurantelor nu plătesc nimic, se plătesc doar rezervările care vin prin platforma Restograf. „E o taxă pe rezervare, extrem de mica, infimă”, precizează antreprenorul, comparând-o cu comisioanele platformelor de delivery, aflate la pol opus, având „comisioane uriaşe.”

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
grup,
bar,
preluare

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.