Transportatorii: Petrom scumpeşte carburanţii ca să-şi acopere banii pentru amenda dată de stat

Autor: Crenguta Nicolae Postat la 14 ianuarie 2012 15 afişări

Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România acuză OMV Petrom că a scumpit carburanţii din nou pentru a-şi acoperi costurile din amenda cu care a fost sancţionată de Consiliul Concurenţei.

OMV Petrom a majorat la 12 ianuarie, la o zi după ce a fost amendată de Consiliul Concurenţei, preţurile carburanţilor la toate sortimentele cu 9 bani pe litru. De la începutul acestui an, în mai puţin de 1 lună, compania a majorat preţul motorinei de 3 ori, ajungându-se la o creştere totala de 26 de bani/litru motorină, remarcă transportatorii.

Din creşterea totală de 26 bani/litru motorină, UNTRR consideră că se poate justifica numai o creştere de 8 bani/litru, urmare a majorării accizelor începând de la 1 ianuarie. În condiţiile în care preţul petrolului pe piaţa internaţională este stabil, UNTRR consideră că diferenţa de 16 bani/litru reprezintă "o creştere nejustificată şi abuzivă a preţului motorinei, prin care compania OMV Petrom transferă asupra transportatorilor amenda care i-a fost aplicată de Consiliul Concurenţei - acesta fiind singura explicatie posibila a acestei majorări".

De asemenea, ca lider pe piaţa carburanţilor, OMV Petrom influenţează comportamentul celorlalţi actori importanţi de pe această piaţă precum Rompetrol şi Lukoil, care la rândul lor au crescut preţul motorinei cu până la 17 bani/litru în acest an. UNTRR atrage atenţia asupra impactului negativ în lanţ pe care distorsiunile de pe piaţa carburanţilor îl exercită asupra funcţionării celorlalte sectoare ale economiei naţionale, începând cu transporturile rutiere, continuând cu toate celelalte sectoare pe care acestea le deservesc, până la preţul final al produselor de pe raft.

Trei ani de anchetă au dus Consiliul Concurenţei la decizia de sancţionare a şase companii de pe piaţa carburanţilor (OMV Petrom Marketing, OMV Petrom, Rompetrol Downstream, ENI România, MOL România Petroleum Products şi Lukoil România) cu cea mai mare amendă cumulată aplicată până acum de instituţie - 880,5 milioane de lei (205 mil. euro), pentru înţelegerile privind retragerea împreună de pe piaţă în perioada 2007-2008 a sortimentului de benzină nerentabil ECO Premium.

Cea mai mare amendă a fost aplicată pentru OMV Petrom, ca iniţiator al înţelegerii - 3,2% din cifra de afaceri de 366,5 milioane de lei pe 2010. Consiliul Concurenţei a invocat drept dovezi e-mailuri schimbate între companii şi interceptate de instituţie în cursul controalelor făcute la acestea. Companiile au anunţat că vor ataca în justiţie decizia Consiliului, caz în care e posibil să treacă până la trei ani până să se pronunţe o decizie definitivă.

Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) este o organizaţie profesională şi patronală care promovează interesele transportatorilor rutieri, înregistrând peste 13.000 de membri - operatori care efectuează transporturi interne şi internaţionale de marfă şi persoane.

Urmărește Business Magazin

Citeşte pe comedymall.ro

Citeşte pe MonitorulApararii.ro

/actualitate/transportatorii-petrom-scumpeste-carburantii-ca-sa-si-acopere-banii-pentru-amenda-data-de-stat-9147226
9147226
comments powered by Disqus
Cum îşi reinventează afacerile micii antreprenori români? Cum îşi reinventează afacerile micii antreprenori români?

Reinventaţi de pandemie Ţi-ai pus toate economiile la bătaie. Ţi-ai vândut, poate, apartamentul sau motocicleta şi ai investit banii într-o afacere. Nu acum, ci în urmă cu câţiva ani. Totul a mers bine. Ai crescut, uşor-uşor, cu paşi mici, dar ai ajuns la profit, iar acum businessul îţi e suficient să trăieşti fără a avea nevoie şi de un job. Ţi-ai îndeplinit visul. Până când, într-o zi pe care nici tu, nici altcineva nu putea s-o prevadă, totul se prăbuşeşte. Totul se închide. Marfa ta, serviciile tale nu-şi mai găsesc acum clienţii. Totul e captiv în izolare, publicul tău ţintă nu mai există, iar dacă există, îşi drămuieşte cu grijă banii pentru o potenţială criză care se prevesteşte.

vezi continuarea
ZF.ro
Dezvăluirile unui medic de la Medlife despre coronavirus. Care este cel mai IMPORTANT lucru Dezvăluirile unui medic de la Medlife despre coronavirus. Care este cel mai IMPORTANT lucru
Măsuri drastice în piaţa muncii. Cum se schimbă contractele de muncă din cauza crizei
Mediafax
Harta cazurilor din România, publică pentru prima dată. Care sunt ”zonele roşii” din ţară şi unde sunt cei mai puţini infectaţi | FOTO Harta cazurilor din România, publică pentru prima dată. Care sunt ”zonele roşii” din ţară şi unde sunt cei mai puţini infectaţi | FOTO
Alimentul care rezistă chiar şi mii de ani. La ce moduri de conservare pot apela oamenii în cazuri extreme
MonitorulApararii
Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte
Ce se întâmplă la Moscova este de bine deopotrivă pentru Rusia şi Putin(?)
MonitorulPartidelor
Apartamentul lui Ungureanu, oferit drept REFUGIU al medicilor în calea COVID-19. „Toţi să facă la fel” Apartamentul lui Ungureanu, oferit drept REFUGIU al medicilor în calea COVID-19. „Toţi să facă la fel”
Demisie „fulger”. Un medic chirurg va conduce Ministerul Sănătăţii. Cine este Nelu Tătaru, propus să preia funcţia după plecarea lui Costache
MonitorulSiguranteiCetateanului
COMENTARIU Valeriu Suhan Hai, da-ma... incolo... COMENTARIU Valeriu Suhan Hai, da-ma... incolo...
Dr. Tudor Ciuhodaru atentioneaza ca virusul (Covid-19) rezista minim 30 de minute in aer dupa eliminarea sursei infectiei si peste cinci zile pe piele

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.