Tehnologia potrivită la momentul potrivit

Autor: Bogdan Angheluţă Postat la 23 aprilie 2019 87 afişări

În cadrul unui interviu acordat Business MAGAZIN, Ashley Benigno, group director pentru Italia şi Europa cEntrală şi de est al Fjord, parte a Accenture Interactive, a vorbit despre modul în care tehnologia transformă relaţia dintre furnizor şi client, dar şi despre faptul că nu orice nouă tehnologie e întotdeauna cea potrivită.

Tehnologia potrivită la momentul potrivit

„Am atins punctul la care nu mai există industrie care să nu fi fost atinsă de transformarea tehnologică. În calitate de consultanţi la Accenture, vedem o evoluţie, o adaptare la noile timpuri”, îşi descrie punctul de vedere asupra evoluţiilor tehnologice Ashley Benigno, group director pentru Italia şi Europa Centrală şi de Est (ECE) al Fjord. Compania Fjord, parte a Accenture Interactive, este o agenţie de design digital cu clienţi precum Unilever, Lynk, Piraeus Bank sau Maersk Oil. „Tehnologia în sine îţi dă un avantaj competitiv limitat, trăim în vremuri în care pot să copiez rapid un produs lansat de cineva; dacă pot să creez o experienţă, însă, asta e ceva diferit. Nu înseamnă să ignori tehnologia, ci să o găseşti pe cea potrivită”, crede el.

Dacă în urmă cu câţiva ani, explică Benigno, toată lumea voia aplicaţii, acum toţi se întreabă dacă să dezvolte un chatbot. „Dar asta are logică doar dacă e o mişcare benefică pentru angajaţi, pentru clienţi etc. Prin urmare, bazându-se pe nevoile celor enumeraţi, trebuie să găseşti cea mai bună formă de tehnologie.”

Benigno crede că un trend important în prezent se referă la o formă de reinventare a retailului: „Venim dintr-o perioadă în care shoppingul presupunea magazine fizice, dar acestea încep să fie dărâmate pe măsură ce tot mai multe lucruri se întâmplă în online. În ultimii ani, însă, am observat că lucrurile nu sunt chiar atât de simple. Spre exemplu, e posibil ca eu să cumpăr ceva online, dar va trebui să mă duc să ridic produsul de undeva, va trebui să ajung fizic acolo.” Cu alte cuvinte, spune el, comportamentul nostru online determină modul în care proiectăm lucrurile în offline.

Liderul Fjord oferă exemplul companiei Nike, care anul trecut a deschis un nou magazin de mari dimensiuni la New York. Pe lângă lucrurile obişnuite pe care te-ai aştepta să le întâlneşti într-un magazin, cei de la Nike au proiectat şi un spaţiu destinat clienţilor care au cumpărat deja produsele de pe site-ul companiei. „E ca o experienţă de fast-track", spune consultantul Accenture, dar care oferă totuşi experienţa de a intra într-un sediu al Nike. „E asemănător cu ideea pe care o aveam în urmă cu câţiva ani, şi anume aceea că nu vom mai face publicitate în stil vechi. Dar nimic nu dispare, de fapt. Sigur că poţi insista pe marketingul digital, dar va fi întotdeauna loc şi pentru formulele tradiţionale.

Ashley Benigno aduce în discuţie şi conceptul de data minimalism (cantitate cât mai redusă de date – n.red.), despre care spune că este ceva absolut necesar în ziua de azi. Vremea în care oamenii ofereau pur şi simplu toate datele personale s-a încheiat. Trebuie să ne însuşim acest concept ca răspuns la probleme tot mai mari legate de protecţie datelor personale, pentru că valoarea vine din volumul de date agregate. Ca un sistem să funcţioneze, ai nevoie de un număr mare de oameni care să folosească acel sistem; valoarea unui singur utilizator nu e prea mare. Trebuie înţeles ce anume din acel volum de date e important. El oferă ca exemplu cazul propriilor copii, care au crescut în această eră a tehnologiei: „Copilul meu de 8 ani m-a întrebat, recent, de ce un joc îi cere să îi permită accesul la sistemul de localizare a telefonului, din moment ce nu este un joc bazat pe localizare. Copiii care pun astfel de întrebări reprezintă un semn excelent.

Prezent ca speaker în cadrul evenimentului Accenture Innovation Days – Immerse Yourself into the New, Ashley Benigno a oferit companiilor câteva sfaturi legate de modul în care acestea ar trebui să integreze tehnologia în relaţia cu clienţii. Spre exemplu, lipsa reacţiilor din partea acestora – indiferent de interacţiunea în cauză – poate fi un indiciu că furnizorul trebuie să fie mai tăcut. De asemenea, clienţilor trebuie să le fie cât mai uşor posibil să ofere feedback, iar acesta trebuie întotdeauna luat în seamă. El a mai vorbit şi despre importanţa creării unei experienţe: „Asiguraţi-vă că returnarea unui produs sau eliminarea lui va fi la fel de benefică pentru client ca şi cumpărarea acelui produs, sunt câteva dintre punctele incluse în prezentarea executivului.

Compania de consultanţă de management şi servicii profesionale Accenture, cu sediul central în Irlanda, a ajuns anul trecut la o echipă de peste 3.000 de persoane în România, care lucrează pentru cele trei entităţi juridice prin care activează Accenture pe plan local – Accenture Services, Accenture Industrial Software Solutions şi Accenture Managed Services. Compania este specializată în furnizarea de servicii şi soluţii pentru mediul de afaceri, de la strategie şi consultanţă la digitalizare, tehnologie şi procese operaţionale. Cei mai mulţi angajaţi ai Accenture România lucrează pentru subsidiara locală a companiei globale de servicii profesionale – Accenture Services România, conform datelor de la Ministerul de Finanţe.

În mai 2018, conducerea Accenture România a fost preluată de italianul Gianrodolfo Tonielli. Până atunci, operaţiunile locale ale Accenture au fost conduse de Răzvan Pătrunoiu. Afacerile Accenture Services România s-au ridicat în 2017 la peste 278 milioane lei, în creştere cu 23% faţă de 2016. În ceea ce priveşte profitul net, acesta s-a situat la 17,7 milioane de lei, în creştere cu 83% faţă de 2016, marja de profit fiind de 6,3%, potrivit ZF. La nivel global, Accenture are peste 442.000 de angajaţi care deservesc clienţi în mai mult de 120 de ţări.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.