Tânără de 22 de ani care a descoperit patru planete noi în afara sistemului solar

Postat la 16 iunie 2016 1237 afişări

Pasiunea sa pentru „Star Trek” a ajutat-o pe o tânără de 22 de ani să facă o descoperire astronomică.

Michelle Kunimoto, care lucra sub îndrumarea profesorului Jaymie Matthews de la University of British Columbia, cerceta datele obţinute de NASA în Misiunea Kepler în speranţa de a descoperi alte planete pe care cercetătorii ar fi putut să le omită, a declarat universitatea săptămâna trecută.

Şi nu a găsit doar una, ci patru noi planete din afara sistemului solar, considerate „candidaţi” până la confirmarea certă.

Ceea ce i-a inspirat pasiunea pentru astronomie a fost franciza sciene-fiction „Star Trek”, a declarat Kunimoto. „Momentul în care m-am setat pe acest domeniu a fost cel în care tatăl meu ne-a arătat pentru prima dată, mie şi fratelui meu, seria orginală „Star Trek”, a spus ea.

Kunimoto este foarte entuziasmată de o anumită plantetă, pe care ea o estimează a fi de mărimea lui Neptun şi care poate avea mediul perfect pentru apă. „După calculele mele, temperatura sa oscilează între intervalul punctului de îngheţare şi de fierbere a apei, astfel încât planeta ar putea avea apă lichidă pe suprafaţa sa”, spune aceasta.

The Astronomical Journal revizuieşte informaţiile legate de descoperirile lui Kunimoto, în timp ce ea intenţionează ca din toamnă să se întoarcă la UBC pentru a începe un program de master în fizică şi astronomie.

/actualitate/tanara-de-22-de-ani-care-a-descoperit-patru-planete-noi-in-afara-sistemului-solar-15496731