Symphopay lansează ONE, platforma care oferă băncilor agilitatea unui fintech pentru a transforma serviciile de acceptare plăţi

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 28 noiembrie 2025 19 afişări

Timp de decenii, procesul de acquiring (acceptarea de către bancă a sumelor plătite de cumpărător în contul unui comerciant, într-un magazin fizic sau online) a fost privit în mediul bancar mai mult ca un serviciu utilitar, o rotiţă necesară într-un angrenaj al comerţului modern. Procesul de aquiring însă este foarte fragmentat între diverse sisteme de plăţi, furnizori tehnologici şi canale comerciale, generând băncilor mai degrabă costuri decât valoare strategică.

Symphopay lansează ONE, platforma care oferă băncilor agilitatea unui fintech pentru a transforma serviciile de acceptare plăţi

În era fintech şi a neo-băncilor, în era în care comercianţii se aşteaptă la experienţe omnichannel unificate (spre exemplu, nu mai sunt deschişi să folosească multe POS-uri la casele de marcat, vor POS-uri inteligente care să îi ajute în procesul de marketing şi vânzări etc), actorii din sistemul tradiţional bancar riscă să piardă agilitate în adresarea segmentelor strategice de clienţi, , în contextul unei presiuni competitive din ce în ce mai mari din partea furnizorilor globali de acquiring, care servesc deja clienţii mari ai băncilor în alte pieţe.

Symphopay ONE abordează exact această provocare structurală a procesului de acquiring — fragmentarea. Noua platformă permite unificarea tuturor tranzacţiilor, conectarea tuturor comercianţior, a canalelor de plată (online sau offline) şi a proceselor cu valoare adăugată într-o experienţă omnichannel unificatăAcest sistem de orchestrare a plăţilor permite băncilorsă opereze cu mai multă agilitate, control sporit şi vizibilitate mai bună asupra plăţilor.

Noua platformă oferă astfel băncilor posibilitatea de a transforma procesul de acquiring dintr-un serviciu utilitar într-un business de creştere.

„Viitorul procesului de acquiring aparţine acelor bănci care pot controla astfel experienţa clientului , transformând fiecare plată într-un moment relevant de interacţiune cu clientul” a declarat Daniel Nicolescu, CEO Symphopay. „Cu Symphopay ONE, oferim  băncilor agilitatea unui fintech, în completarea încrederii de care se bucură o băncă tradiţională”.

„Experienţa noastră acumulată prin colaborarea cu furnizorii de tehnologie care susţin marii retaileri şi businessul lor de acquiring evidenţiază valoarea unei orchestrări moderne a plăţilor. Viziunea din spatele soluţiilor inovatoare precum Symphopay ONE reflectă direcţia mai amplă a industriei către un ecosistem de plăţi mai mai bine digitalizat, mai agil şi centrat pe comerciant — unul conceput pentru a genera valoare dincolo de simpla acceptare.” — Maricela Liţcanu, Global Transaction Banking Executive Director la BRD - Groupe Société Générale.

Symphopay este un fintech fintech românesc, fondat în 2015, specializat în orchestrarea plăţilor pentru bănci şi comercianţi enterprise. Prin platforma sa cloud, Symphopay conectează canale de plată, acquireri şi sisteme de loializare într-un ecosistem unificat care oferă informaţii în timp real, flexibilitate în integrare şi noi modele de interacţiune cu clienţii. Symphopay s-a impus ca un strat middleware între bănci şi comercianţi iar tehnologia companiei coordonează deja plăţile pentru unii dintre cei mai importanţi retaileri din România — inclusiv Profi, eMAG, Intersport, FAN Courier, Sameday, NEPI, Farmacia Tei şi mulţi alţii — gestionând milioane de tranzacţii lunare pe canale fizice şi digitale.

În 2025, volumele de tranzacţii ale Symphopay au crescut de 10 ori, reflectând atât scalabilitatea platformei, cât şi cererea tot mai mare pentru soluţii de gestionare de plăţi omnichannel, atât de partea comercianţilor, cât şi a jucătorilor din domeniul bancar.

 

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
banci,
plati,
acceptare,
platforma,
servicii

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.