Surpriză: Unul dintre cele mai cunoscute lanţuri de magazine din România a anunţat că închide

Autor: Cristina Roşca, Alina-Elena Vasiliu Postat la 17 noiembrie 2021 37679 afişări

Surpriză: Unul dintre cele mai cunoscute lanţuri de magazine din România a anunţat că închide

Intersport, unul dintre principalii jucători de pe piaţa de echipamente sportive din România, a închis magazinul din zona Unirii din Capitală, singura unitate stradală din reţea, conform datelor ZF.

Decizia de a închide acest spaţiu a venit în contextul pandemiei de COVID-19, care a schimbat comporta­mentul de consum şi a redus traficul pietonal din anumite zone. Totuşi, oficialii companiei declarau încă din 2019 că „acesta nu e în topul maga­zinelor din Bucureşti, având afaceri de sub 1 mil. euro. Bucureştiul dă primele două magazine din ţară, este vorba de unităţile din Băneasa Shopping City şi AFI Cotroceni.“

Intersport deţine magazine în centre comerciale şi malluri, acesta fiind de altfel modelul practicat de cei mai mulţi jucători din domeniul modei - indiferent de segmentele sale. De ce? Pentru că românii, ca de altfel locuitorii din toate ţările din regiune, preferă să meargă la mall, unde au şi locuri de parcare, dar şi o varietate de branduri şi de servicii adiţionale.

Retailerul de echipamente sportive Intersport mai avea la jumătatea acestui an 33 de magazine în România, cu unul mai puţin decât la final de 2020. Brandul este adus pe plan local în sistem de franciză de către grupul elen Fourlis, care are Intersport şi în Grecia (54 de unităţi), Bulgaria (9), Cipru (6) şi Turcia (13). Acestora li se adaugă operaţiunile online, existente în toate ţările.

În primele şase luni din 2021 doar un singur magazin offline Intersport a fost deschis în aceste ţări, e vorba de o unitate la Salonic, potrivit datelor Fourlis. Grupul dezvoltă pe lângă Intersport şi franciza Ikea în Grecia, Cipru şi Bulgaria, dar şi brandul The Athleteís Foot în Grecia şi Turcia. Acesta urma să fie adus şi în România, dar a venit pandemia.

Pe piaţa locală, grecii de la Fourlis au fost anterior şi distribuitorii produselor Samsung, înainte ca gigantul sud-coreean să intre direct în România.

Businessul era integral operat prin compania Genco Trade, care acum se ocupă să administreze doar Intersport, brand prezent local din 2004. Această companie a avut afaceri de 160,7 mil. lei (33 mil. euro) în 2020, în scădere cu 24% faţă de ultimul an de dinainte de pandemie.

Piaţa locală de echipamente sportive, evaluată la circa 600 mil. euro, este împărţită de jucătorii specializaţi precum Hervis, Intersport, Sportisimo şi Decathlon, cu magazinele mobobrand ñ Adidas, Nike -, cu cele online şi cu lanţurile de hipermarketuri.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.