Surpriză: Ce se întâmplă cu magazinele Lidl din România

Autor: Cristina Roşca Postat la 25 august 2022 64905 afişări

Surpriză: Ce se întâmplă cu magazinele Lidl din România

Discounterul german Lidl a primit o amendă în valoare de peste 3,5 mil. lei de la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) după ce instituţia anunţă că a verificat 265 de magazine ale reţelei.

♦ Nemţii de la Lidl, liderul comerţului alimentar local după cifra de afaceri, au în România aproape 340 de magazine ♦ Astfel, ANPC a controlat peste 75% din toată reţeaua.

Discounterul german Lidl a primit o amendă în valoare de peste 3,5 mil. lei de la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) după ce instituţia anunţă că a verificat 265 de magazine ale reţelei. În contextul în care nemţii au aproape 340 de unităţi în România, rezultă că au fost controlate mai bine de trei sferturi dintre acestea.

Reprezentanţii ANPC nu precizează în câte dintre cele 265 de unităţi verificate au fost găsite nereguli, dar spun că au aplicat o serie de sancţiuni şi anume 347 de amenzi contravenţionale - în valoare totală de 3,5 milioane de lei, 144 de avertismente, oprirea definitivă de la comercializare a produselor alimentare neconforme - în valoare de apro­ximativ 75.000 de lei, oprirea temporară a prestării de servicii, până la remedierea defi­cienţelor, pentru 24 de unităţi, închiderea pentru o perioadă de până la 6 luni a patru magazine şi închiderea unei unităţi pentru o perioadă cuprinsă între 6 şi 12 luni.

În urma controalelor efectuate în luna august de către comisarii ANPC, au fost iden­tificate peste 20 de abateri de la legis­laţie, de la comercializarea unor produse ali­mentare cu data limită de consum depăşită (expirate) la comercializarea unor articole de patiserie care prezentau, pe suprafaţă, in­secte. Au existat, potrivit ANPC, şi necon­cordanţe între valoarea preţului înscris pe etichetă şi cea afişată, precum şi între preţul de la raft comparativ cu cel de la casa de marcat.

Lidl este liderul comerţului local, cu o reţea de circa 340 de magazine de discount şi afaceri de aproape 15 mld. lei în 2021, plus 15%.

Nemţii nu sunt singurul retailer controlat de ANPC în 2022. În primăvară, reprezentanţii instituţiei au amendat lanţul de supermarketuri Mega Image în mai multe rânduri. Mai mult, ei anunţau în cazul a două comunicate de presă că „ANPC controlează zilnic marile magazine“ şi, respectiv că „Acţiunile de control întreprinse de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) la marile magazine continuă, dat fiind că sesizările consumatorilor referitoare la neregulile prezente aici, nu contenesc“. În ambele cazuri era vorba de acţiuni întreprise în cazul supermarketurilor Mega Image.

Totuşi, la momentul acela, numărul de magazine Mega Image menţionate era mai mic, de 2-3 unităţi în fiecare dintre rânduri.

Acum, controlul a fost realizat la nivelul aproape întregii reţele Lidl, iar amenda este pe măsură. În cazul Mega Image, amenzile din perioada februarie-aprilie variau între câteva zeci de mii şi 100.000 de lei, conform datelor publice pe site-ul ANPC.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Lidl,
amenda,
magazine,
discounter german,
ANPC,
comert,
lider

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.