Studiu UNSAR: Pandemia de COVID-19 continuă să modifice percepţiile românilor privind riscurile cu care se confrontă. Cei mai mulţi se tem de o eventuală criză economică sau financiară care le-ar afecta veniturile

Autor: Mircea Nica Postat la 12 iulie 2021 39 afişări

Studiu UNSAR: Pandemia de COVID-19 continuă să modifice percepţiile românilor privind riscurile cu care se confrontă. Cei mai mulţi se tem de o eventuală criză economică sau financiară care le-ar afecta veniturile

Percepţiile românilor privind riscurile cu care se confruntă sufer în continuare modificară, mai ales după un an marcat de pandemia de COVD-19, ajungând ca circa 67% dintre români să se gândească la riscul unei crize economice sau financiare, ca fiind în topul temerilor, potrivit informaţiilor transmise de reprezentanţii Uniunii Naţionale ale Societăţilor de Asigurare-Reasigurare din România (UNSAR).

„Cu toate că vedem semne de revigorare, efectele pandemiei încă se fac remarcate. Cercetările sociologice pe care le realizăm în fiecare an ne ajută să înţelegem mai bine la nivel de industrie preocupările pe care le au românii cu privire la siguranţa lor personală sau a familiei, dinamica acestora în timp şi, mai ales, cum putem să îi protejăm mai bine prin intermediul asigurărilor în această perioadă”, a transmis Adrian Marin, Preşedintele UNSAR.

Pe lângă riscul de criză economică sau financiară, care este principala temere, se regăsesc în continuare şi riscuri precum incendiu, accidentele auto, îmbolnăvirile sau dezastrele naturale, potrivit celei mai noi ediţii a Barometrului UNSAR-IRES privind preceţia riscului şi cultura asigurărilor din România 2021.

Astfel, circa 67% dintre români se tem de o eventuală criză economică sau financiară, 62% se tem de incendii, 62% de accidente auto, 56% de îmbolnăviri, 54% de dezastre naturale precum cutremurul, inundaţiile sau alunecările de teren, 51% de furt, 48% de fenomene meteo severe şi 48% de alte accidente precum cele casnice.

Din punctul de vedere al achiziţionării unei asigurări, 21% dintre români se bazează cel maim ult pe modul în care le acoperă nevoile, 15% pe rapiditatea în plata despăgubirilor şi 12% pe consultanţa oferită, conform barometrului UNSAR-IRES.

Barometrul IRES-UNSAR privind pecepţia riscului şi cultura asigurărilor în România a fost realizat pe un eşantion format din 1.336 respondenţi cu vârsta între 18-50 de ani, în mai 2021, utilizeând metoda CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing).

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.