Studiu GPeC: 7 din 10 români economisesc bani, aşteptând reducerile de Black Friday şi de sărbători pentru a face cumpărături

Autor: Andra Stroe Postat la 24 octombrie 2018 45 afişări

Potrivit studiului realizat de GPeC împreună cu Eureka Insights, 7 din 10 români din mediul urban şi cu acces la internet aşteaptă în mod deosebit campaniile de reduceri de Black Friday şi Crăciun pentru a achiziţiona produse în perioada următoare. Doar 3 din 10 respondenţi s-au arătat neinteresaţi de campaniile de discount, făcând cumpărături în mod uzual în perioada anterioară Black Friday (septembrie – noiembrie 2018).

Studiu GPeC: 7 din 10 români economisesc bani, aşteptând reducerile de Black Friday şi de sărbători pentru a face cumpărături

Conform studiului, românii intenţionează să cheltuiască cel mai mult pe produsele din gama IT&C, astfel:

• Laptopuri, telefoane şi tablete: 1.472 lei

• TV / Audio-Video / Foto: 1.393 lei

• Electrocasnice: 986 lei

• PC, periferice şi software: 628 lei

Vacanţele şi călătoriile reprezintă cea de a doua categorie importantă pentru care românii sunt dispuşi să cheltuiască aproximativ 1.460 lei în perioada următoare. Urmează produsele din categoria Auto & Moto incluzând poliţele RCA (606 lei), produsele din categoria Home & Deco (548 lei), dar şi articolele de vestimentaţie (541 lei), cardurile cadou (454 lei), jocurile electronice şi produsele pentru Gaming (373 lei) şi cosmeticele (294 lei).

Românii vor cheltui, în medie, 273 lei pentru jucării şi produse destinate copiilor sau bebeluşilor, iar pentru produsele din categoria Cărţi, Birotică şi Cadouri – bugetul mediu este de 251 lei. Pe ultimul loc în clasament se află produsele pentru adulţi, românii fiind dispuşi să cheltuiască doar 125 lei pentru acestea.

În intervalul noiembrie – decembrie, categoriile de Fashion, Cosmetice şi Cărţi/Cadouri sunt cele din care urmează să se achiziţioneze cele mai multe produse, chiar dacă bugetul alocat pe aceste categorii este mai mic decât în cazul IT&C sau Travel. Bugetul mediu total alocat de români pentru achiziţia de produse în perioada de Black Friday şi Crăciun este de 2.718 lei, din care aproape jumătate este destinat cadourilor: 1.240 lei.

7 din 10 respondenţi intenţionează să cumpere cadouri în perioada noiembrie – decembrie 2018 ele reprezentând, în medie, 48% din totalul cumpărăturilor nealimentare pe care intenţionează să le facă până la finalul anului, numărul mediu de cadouri preconizat fiind de 6 produse.

Alte statistici rezultate în urma studiului:

• Femeile preferă într-o măsură mai mare decât bărbaţii să cumpere exclusiv din mediul offline (40% femei vs. 15% bărbaţi), în timp ce bărbaţii aleg preponderent comerţul online (37% bărbaţi vs. 17% femei). Distribuţia pe sexe se echilibrează atunci când este vorba de cumpărături atât din mediul offline, cât şi din mediul online, 5 din 10 respondenţi alegând ambele canale pentru cumpărăturile de sezon.

• Persoanele care doresc să facă achiziţii exclusiv din mediul online intenţionează să cheltuiască mai mult pentru un produs decât cei care aleg doar achiziţiile din offline, iar bugetele cresc în cazul celor care vor face cumpărături folosind ambele canale de vânzare. De asemenea, respondenţii care au declarat că sunt interesaţi doar de vânzările de Black Friday intenţionează să cheltuiască mai mult pentru un produs, comparativ cu cei care aşteaptă exclusiv reducerile de Crăciun.

• Bărbaţii preferă într-o măsură mai mare vânzările de Black Friday, iar femeile pe cele de Crăciun.

• În medie, fiecare respondent care a declarat că intenţionează să cumpere online, are în vedere 8 magazine online diferite pe care le urmăreşte pentru a face achiziţii.

• Aproximativ 3 din 10 respondenţi au participat în ultimii 3 ani atât la reducerile de Black Friday, cât şi la cele de Crăciun. Potrivit acestora, gradul de satisfacţie privind experienţa de cumpărare este pe un trend crescător (de la 76% experienţă pozitivă în 2016, la 80% în 2017).

• Totuşi, pentru cei care s-au declarat nemulţumiţi de Black Friday 2017, principalele 3 motive ale insatisfacţiei faţă de experienţa de cumpărare sunt, în ordine: preţuri prea mari faţă de aşteptările lor (31%), reducerile au fost percepute drept artificiale (27%), iar timpul de livrare a fost prea mare (20%)

• Doar 17% dintre respondenţii care au participat la campania de Black Friday 2017 nu mai intenţionează să participe şi anul acesta, imensa majoritate de 83% fiind, în continuare, interesată de promoţiile Black Friday 2018.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
black friday,
studiu,
romani

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.