STUDIU: Ce diferenţe de preţ există la produsele vândute prin magazinele online sau cele clasice

Autor: Ana Maria Petcana Postat la 09 iulie 2014 64 afişări

Aceleaşi produse pot fi în medie cu până la 25% mai ieftine în magazinele online decât în cele clasice (offline), diferenţele cele mai mari regăsindu-se la cărţi, tablete şi telefoane mobile, iar cele mai mici la aspiratoare şi hrana pentru animale de companie, potrivit unui studiu Millward Brown.

De exemplu, la un model de telefon al cărui preţ este în jurul a 500 lei, în momentul efectuării studiului existau diferenţe de până la 80 lei între preţul din online şi cel din offline.

De asemenea, cumpărătorul poate economisi în cazul tabletelor la anumite modele şi până la 300 lei dacă cumpără din online, iar anumite titluri de cărţi pot fi găsite la jumătate de preţ, ajungându-se la economii de 15 lei în unele cazuri.

Astfel, diferenţele de preţ ajung la 25% în cazul cărţilor, 15% la tablete şi 14% la telefoane mobile.

Cele mai mici diferenţe de preţ între online şi offline s-au constat la aspiratoare (4%) şi la hrana pentru animalele de companie (1%).

Studiul arată că preţurile aceloraşi produse sunt mai mici în medie în magazinele online decât în magazinele offline.

"Diferenţele dintre online şi offline în ceea ce priveşte preţurile fluctuează semnificativ de la produs la produs, dar majoritatea acestora par sa meargă în aceeaşi direcţie. Altfel spus, ai şanse mari să cumperi mai ieftin un produs dintr-un magazin online, chiar dacă nu ţi-ai făcut anterior temele legate de locul în care găseşti cel mai ieftin produs. Cu toate acestea, promoţiile joacă un rol important în dinamica preţurilor", a declarat Daniel Enescu, preşedinte Millward Brown România.

În 11 din cele 12 categorii de produse studiate, produsele vândute online au fost în medie mai ieftine decât în magazinele clasice, o singură categorie fiind cu paritate de preţ - aparatele foto.

Variaţia preţurilor între online şi offline în funcţie de produs este mult mai mare în cazul cărţilor (40% între produsul cu cea mai mică diferenţă şi cel cu cea mai mare diferenţă între online şi offline), tabletelor (23%) şi cuptoarelor cu microunde (18%) şi semnificativ mai mic în cadrul telefoanelor (8%), frigiderelor (6%) şi a hranei pentru animale de companie (2%).

"Este foarte posibil ca în aceste ultime categorii marja de profit să fie mult mai mică, limitând posibilitatea unor promoţii spectaculoase", precizează studiul.

Studiul, realizat în luna mai, a luat în calcul 12 categorii şi 120 de produse, câte 10 pentru fiecare categorie. Eşantionul constă în 21 de magazine online şi offline, selectate după relevanţa lor în categorie, fiind comparate doar produse cu caracteristici tehnice identice. Datele pot varia în timp în funcţie de politicile magazinelor şi de promoţiile de la un moment dat.

Conform unui alt studiu realizat de Millward Brown România în martie 2014, preţul rămâne un element semnificativ în decizia de achiziţie.

Aproape 49% dintre cei care cumpără online aleg magazinul online pe baza faptului că preţul este mai mic decât în magazinele clasice (offline). Pe lângă preţ/reducerile de preţ, factori cu o importanţă ridicată pentru cumpărători atunci când decid să cumpere online sunt oferirea de servicii gratuite (transport si returnare) şi rapiditatea livrării comenzilor.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
ONLINE,
OFFLINE,
DIFERENŢE PREŢ
/actualitate/studiu-ce-diferente-de-pret-exista-la-produsele-vandute-prin-magazinele-online-sau-cele-clasice-12915258
12915258
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.