Starbucks cedează controlul operaţiunilor din China pentru 4 Miliarde de dolari şi păstrează 40%: Gigantul cafelei mizează pe creştere în faţa rivalilor locali care vând latte la doar 1,4 dolari, încearcă să salveze brandul într-o piaţă extrem de competitivă şi în plină expansiune
Starbucks a anunţat că va cedează controlul operaţiunilor din China către fondul de investiţii Boyu Capital, într-o tranzacţie care evaluează afacerea la 4 miliarde de dolari, una dintre cele mai mari vânzări de unităţi chinezeşti de către o companie globală de consum din ultimii ani, potrivit Reuters.
Gigantul american cu sediul în Seattle a explicat că fondurile primite de la Boyu vor ajuta la accelerarea creşterii în a doua cea mai mare economie a lumii, unde concurenţa locală este acerbă: lanţuri precum Luckin şi Cotti vând acum lattes pentru doar 9,9 yuan (1,4 $), mai puţin de o treime din preţul Starbucks.
Starbucks va păstra 40% din noua companie mixtă şi va continua să deţină şi să licenţieze brandul şi proprietatea intelectuală către entitatea rezultată, au anunţat cele două companii.
În ultimii ani, cota de piaţă a Starbucks în China a scăzut, pe fondul competiţiei acerbe din partea lanţurilor locale care oferă produse mai ieftine. Grupul a trebuit să găsească modalităţi de a rămâne competitiv fără a-şi reduce prea mult preţurile, într-o perioadă în care încetinirea economică a făcut consumatorii mai sensibili la costuri.
Starbucks estimează că veniturile obţinute din tranzacţie, împreună cu participaţia de 40% şi taxele de licenţă pe următorii 10 ani, vor depăşi 13 miliarde de dolari.
Acţiunile companiei au urcat cu aproximativ 3% în tranzacţiile post-market.
Starbucks a creat practic piaţa de cafea din China după ce a intrat în 1999, însă cota sa de piaţă – unde se află peste 20% din cafenele – a scăzut brusc la 14% anul trecut, de la 34% în 2019, potrivit Euromonitor International.
Pentru a contracara provocările, Starbucks a redus preţurile la unele băuturi non-coffee şi a accelerat lansarea de produse adaptate gusturilor locale.
Analistii avertizează că intrarea într-un război al preţurilor cu Luckin ar fi o greşeală, iar compania ar trebui să se concentreze pe punctul său forte tradiţional: cafeneaua ca loc de întâlnire şi relaxare.
În prezent, Luckin are peste 20.000 de francize în China, comparativ cu 7.800 de cafenele Starbucks, însă accentul său este pus pe take-away şi livrare, nu pe experienţa clasică din cafenea.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro













